Το τελευταίο δημιούργημα του Γουόκιν είναι η εξωπραγματική McLaren Senna. Ένα σχεδόν αγωνιστικό supercar για το δρόμο, ικανό να κάνει ακόμη και τους πιο έμπειρους οδηγούς να ιδρώσουν στο τιμόνι του. Τίποτε δε συγκρίνεται με τη Senna, ούτε καν στο πόσο αποκρουστική είναι η εξωτερική της εμφάνιση. Αλλά αυτό δεν είναι ένα αυτοκίνητο που αγοράζεις για την ομορφιά του. Είμαστε ένα μήνα πριν το επίσημο ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης και η McLaren δίνει όλες τις ζουμερές λεπτομέρειες.
Κινητήρας
Η Senna χρησιμοποιεί το τυπικό μοτέρ της McLaren. Τον twin-turbo V8 engine με κωδική ονομασία M840TR, μόνο που εδώ αποδίδει 789hp στις 7.250 rpm. Είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας εσωτερικής καύσης που έφτιαξε ποτέ η McLaren. Και βεβαίως δεν αποτελεί έκπληξη ότι χρησιμοποιεί αγωνιστική τεχνολογία, όπως ξηρό κάρτερ και πανάλαφρα πιστόνια και εκκεντροφόρους. Τα turbo τεχνολογίας twin-scroll έχουν εξελιχθεί ειδικά για τη Senna. Σχεδόν το 90% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 3.000 rpm, ενώ το σύνολο των 800Nm έρχονται στις 5.500-6.700 rpm. Η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ο οδηγός μπορεί να το έχει στο πλήρως αυτόματο ή να κάνει χειροκίνητα τις αλλαγές από τα ανθρακονημάτινα paddles πίσω από το τιμόνι.
Αεροδυναμική
Εδώ οφείλεται και όλη η “ασχήμια” της Senna. Η McLaren σχεδίασε κάθε τμήμα του αυτοκινήτου με σκοπό να ελέγχει τον αέρα γύρω από αυτό. Μάλιστα η ίδια η μάρκα τονίζει πως δεν μπορείς να ακολουθήσεις καμία γραμμή του αυτοκινήτου από εμπρός προς τα πίσω, χωρίς αυτή να κόβεται από έναν αεραγωγό ή μια αεροτομή!
Η πίσω αεροτομή μάλιστα βγάζει μάτι. Είναι εξολοκλήρου από carbon fiber, με διπλές “λεπίδες” που ρυθμίζονται συνεχώς για να διατηρήσουν μια αεροδυναμική ισορροπία. Αγωνιστικής τεχνογνωσίας είναι και ο πίσω διαχύτης. Ακόμη και η εξάτμιση σχεδιάστηκε ώστε να συμμετέχει στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Η θέση της αλλά και το σχήμα της επιτρέπουν την εξαγωγή θερμού καυσαερίου με τρόπο που δεν επηρεάζει τη ροή του αέρα γύρω από την αεροτομή και τον διαχύτη.
Αμάξωμα
Η Senna είναι το ελαφρύτερο αυτοκίνητο δρόμου που έφτιαξε ποτέ η McLaren μετά την F1. Ζυγίζει στεγνό 1.198kg, όσο δηλαδή ένα Ford Fiesta. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της έντονης χρήσης τμημάτων από carbon fiber. Όπως όλες οι McLaren, η Senna χρησιμοποιεί μονοκόκ σασί από carbon fiber, ωστόσο το Monocage III είναι ειδικά εξελιγμένο γι αυτό το μοντέλο. Η McLaren τονίζει πως είναι το πιο ισχυρό ανθρακονημάτινο σασί που έγινε ποτέ για αυτοκίνητο δρόμου, ενώ στο πίσω τμήμα του έχει ενσωματωμένη δομή που λειτουργεί και ως roll cage. Δεν είναι όμως μόνο το σασί. Όλα τα εξωτερικά τμήματα του αυτοκινήτου είναι από carbon fiber. Μάλιστα όλα μαζί ζυγίζουν 58 kg.
Όσον αφορά στα χρώματα, η Senna θα διατεθεί σε 5 αποχρώσεις: μαύρο “Stealth Cosmos”, μπλε “Trophy Kyanos”, πορτοκαλί “Trophy Mira”, λευκό “Vision Pure” και γκρι “Vision Victory”. Αυτοί που θα θελήσουν το κάτι διαφορετικό και είναι διατεθειμένοι να δώσουν κάτι παραπάνω, θα μπορούν να διαλέξουν όποιο άλλο χρώμα από την παλέτα της McLaren. Και για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν, η MSO θα ικανοποιήσει και την πιο ιδιαίτερη χρωματική επιθυμία, πάντα με το αζημίωτο.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι ιδιαίτερα απλά. Υπάρχει άφθονο suede ύφασμα και ίσως δέρμα για όσους το θελήσουν. Ωστόσο, το περισσότερο μέρος στην καμπίνα είναι απλά γυμνό, αφήνοντας σε κοινή θέα το λαχταριστό ανθρακονημάτινο κέλυφος. Η Senna έχει και κάποιες βασικές ανέσεις, όπως μια οθόνη αφής 8 ιντσών. Αυτή περιλαμβάνει το ηχοσύστημα και το navigation, ενώ μπορεί να ενσωματώσει και κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος.
Εξάτμιση
Η McLaren προσφέρει μια ειδικά κατασκευασμένη εξάτμιση τιτανίου. Είναι διαθέσιμη με διπλή απόληξη ή με τριπλή όπως φαίνεται και στις εικόνες.
Αναρτήσεις, Φρένα, Ελαστικά
Χρησιμοποιείται η τελευταία γενιά της ρυθμιζόμενης ανάρτησης της McLaren. Το σύστημα RaceActive Chassis Control II περιλαμβάνει ενεργά αμορτισέρ και τα προσαρμόζει εντός μόλις 2ms προκειμένου να προσφέρει την άριστη απόκριση στην απόσβεση, ανά πάσα στιγμή. Είναι ένα σύστημα αντίστοιχο με αυτό που έχει και η 720S, ωστόσο τώρα έχει και Race Mode που χαμηλώνει το αυτοκίνητο και σκληραίνει περισσότερο τις αναρτήσεις.
Τα ελαστικά εξελίχθηκαν σε αποκλειστική συνεργασία της McLaren με την Pirelli. Πρόκειται για ειδικά “road legal” P Zero Trofeo R, σχεδιασμένα για μέγιστη απόδοση σε στεγνή πίστα. Τα φρένα στη Senna χρησιμοποιούν carbon ceramic δίσκους που χρειάζονται 7 μήνες για να κατασκευαστούν. Οι μονοκόμματες αεριζόμενες δαγκάνες είναι 6-πίστονες.
Επιδόσεις
Αρκετά με τη θεωρία. Στην πράξη η McLaren Senna κάνει το 0-100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα και το 0-200 km/h σε 6,8 δευτ. Το τετρακοσάρι είναι υπόθεση 9,9 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 337 km/h. Κι εδώ βλέπουμε πως η τελική είναι μικρότερη από την αδελφή 720S, παρά την έξτρα δύναμη. Αυτό οφείλεται κυρίως στην αεροδυναμική, αφού το αυτοκίνητο παράγει κάθετη δύναμη 793 kg στα 250 km/h. Μια πολύτιμη βοήθεια στις στροφές, αφού πρακτικά το αυτοκίνητο φτιάχτηκε για να στρίβει.
Πόσο κοστίζει;
Δεν έχει καμία σημασία, μιας και όλες οι 500 McLaren Senna έχουν ήδη πουληθεί πριν καν την επίσημη πρεμιέρα της. Για την ιστορία η τιμή της είναι κοντά στις 846.000 ευρώ (τιμή Ευρώπης).