Το Nissan GT-R στην Ελλάδα!


11 Μαίου 2009

Το “Porsche-killer” της Nissan, το GT-R, είναι πλέον διαθέσιμο και επισήμως στη χώρα μας μέσω της κεντρικής αντιπροσωπείας Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Το GT-R των 480 ίππων αποτελεί ήδη έναν θρύλο της παγκόσμιας αυτοκίνησης, έχοντας μάλιστα κυριαρχήσει στα “γυρολόγια” της πράσινης κόλασης του Nurburgring-Nordschleife.
Η εμπορική του καριέρα στην Ελλάδα ξεκινά με τρεις διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού τις GT-R, GT-R Premium Edition και GT-R Black Edition, με τις τιμές τους να διαμορφώνονται ως εξής:

GT-R: 99.760 €
GT-R Premium Edition: 102.480 €
GT-R Black Edition: 105.830 €

Ο χρόνος παράδοσης, σύμφωνα με τη Nissan, είναι περίπου 6 μήνες.

Κινητήρας
Ο κινητήρας των 3,8 λίτρων χρησιμοποιεί δύο υπερσυμπιεστές της IHI, με τη μέγιστη ισχύς των 480 PS να είναι διαθέσιμη στις 6400 rpm και τη ροπή των 588 Nm να παραμένει σταθερή μεταξύ 3200-5200 rpm. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με σειριακό, ημιαυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που μπορεί να λειτουργήσει ως πλήρως αυτόματο ή χειροκίνητα από τα paddles στο τιμόνι με δύο προγράμματα αλλαγών «R mode» και «Normal mode». Αξίζει να σημειωθεί πως οι κινητήρες και τα κιβώτια των Nissan GT-R είναι χειροποίητα. Ο κινητήρας αυτός είναι σε θέση να επιταχύνει το GT-R στα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 310 χλμ./ώρα.

Μετάδοση
Το GT-R χρησιμοποιεί ίσως το πιο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που έχει παρουσιαστεί ποτέ σε μη αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το σύστημα (ATTESA E-TS) μεταφέρει με βέλτιστο τρόπο μέρος της ροπής στους εμπρός τροχούς όταν αυτό κριθεί απαραίτητο. Αν και σε κανονικές συνθήκες το GT-R λειτουργεί ως πισωκίνητο 100%, υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς της ροπής του στους εμπρός τροχούς έως και 50%, βελτιώνοντας την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες – όπως η βροχή, ο πάγος ή το χιόνι. Όμως, η εμπρός κίνηση μπορεί να εμπλακεί και άλλες περιπτώσεις, όπως στις καμπές υψηλής ταχύτητας, βελτιώνοντας την πρόσφυση και την ευστάθεια. Το ποσοστό μετάδοσης της ροπής ανά άξονα μεταβάλλεται συνεχώς καθώς διάφοροι αισθητήρες στο αυτοκίνητο μετρούν την ταχύτητα, την πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, τη θέση του τιμονιού, την ολίσθηση των τροχών, καθώς και άλλες παραμέτρους που έχουν σχέση με την κατάσταση του οδοστρώματος. Στο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης ενσωματώνεται και το VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος), το οποίο παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οχήματος. Αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης – όπως πλαγιολίσθηση – η ροπή προς τους τροχούς μεταβάλλεται προκειμένου να επανασταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο. Επιπλέον, ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συνεργάζεται με το πίσω μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αποτρέποντας το σπινάρισμα των τροχών και βελτιώνοντας τη πρόσφυση.

Ανάρτηση-Φρένα
Το GT-R διαθέτει ένα ολοκαίνουριο σύστημα που περιλαμβάνει διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με επίσης αλουμινένια στελέχη. Το σύστημα προσφέρει άριστη ευστάθεια σε ευθεία πορεία, ακόμα και σε ταχύτητες πάνω από τα 300 km/h, καθώς και κορυφαία οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνεργάζεται άψογα με το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου και εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ιδανική κατανομή του βάρους μεταξύ των τεσσάρων άκρων του αμαξώματος. Τα αμορτισέρ είναι Bilstein DampTronic με τρία προγράμματα λειτουργίας που επιλέγονται από τον οδηγό. Το σύστημα των φρένων περιλαμβάνει εξαιρετικά μεγάλα, διάτρητα και πλήρως αεριζόμενα δισκόφρενα της Brembo, εμπρός και πίσω, διαμέτρου 380mm που προσφέρουν τεράστια ισχύ επιβράδυνσης. Εμπρός χρησιμοποιούνται μονομπλόκ εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo, ενώ πίσω τετραπίστονες ίδιου τύπου. Για την παραγωγή ισχυρής δύναμης πέδησης και για να μην παραμορφώνονται οι δαγκάνες, χρησιμοποιείται έδραση αγωνιστικού τύπου με τρία μπουλόνια, ενώ οι πλήρως πλευστοί δίσκοι ομαλοποιούν το φρενάρισμα, αποτρέποντας την παραμόρφωση που προκαλείται λόγω της υψηλής θερμοκρασίας.

Gadget
Με στόχο τη μέγιστη οδηγική απόλαυση, το Nissan GT-R προσφέρει πλήθος πληροφοριών στον οδηγό μέσω της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη αυτή δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Polyphony Digital Inc., την εταιρεία που σχεδίασε τη σειρά των βιντεοπαιχνιδιών Gran Turismo για το Sony Playstation. Προσφέρει πληροφορίες για τον κινητήρα (θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία λαδιού, πίεση λαδιού, θερμοκρασία λιπαντικού κιβωτίου, πίεση λαδιού κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης και κατανομή ροπής εμπρός/πίσω), αλλά και πληροφορίες για τον οδηγό όπως διάγραμμα αλλαγής ταχυτήτων, χρόνους πίστας, πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, κ.α.

Εξοπλισμός
Το υπεραυτοκίνητο της Nissan διαθέτει μια υπερπλήρη λίστα εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
– Προβολείς xenon
– Κρύσταλλα που μειώνουν την υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία (UV)
– Ηχοσύστημα με 6 ηχεία
– HDD Music Box system με 9.4 GB για αποθήκευση μουσικών αρχείων
– Χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι
– “Έξυπνο κλειδί” με μπουτόν εκκίνησης κινητήρα
– Διζωνικό σύστημα κλιματισμού
– Cruise control
– Δερμάτινα, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα
– Δερμάτινη επένδυση για ταμπλό, κονσόλα και πόρτες
– 6 αερόσακοι
– Αντικλεπτικό σύστημα Thatcham

GT-R Premium Edition
Περιλαμβάνει τον εξοπλισμό της έκδοσης GT-R με επιπλέον:
– Ηχοσύστημα BOSE με 11 ηχεία (9 ηχεία + 2 subwoofer)
– Aισθητήρα βροχής & φωτός
– Εσωτερικό καθρέπτη με αυτόματη σκίαση

GT-R Black Edition
Περιλαμβάνει τον εξοπλισμό της έκδοσης GT-R Premium Edition με επιπλέον:
– Ζάντες χρώματος σκούρο γκρι
– Μαύρο δερμάτινο σαλόνι με κόκκινο διάκοσμο
– Κόκκινος διάκοσμος στις χειρολαβές των εσωτερικών θυρών
– Επιπλέον επιλογή μαύρου εξωτερικού χρώματος


Διαβάστε ακόμη:
Nissan GT-R Spec-V: Αποκάλυψη!
Ακόμη πιο γρήγορο το GT-R στο Nürburgring
Let it snow… (video με το GT-R στο κατάλευκο Nurburgring-Nordschleife)