Ρεκόρ στο Nürburgring για την Porsche 918 Spyder [+video]

17 Σεπτεμβρίου 2013         

Εξι λεπτά και πενηνταεφτά δευτερόλεπτα (6:57). Τόσο χρόνο χρειάζεται η νέα Porsche 918 Spyder για να ολοκληρώσει ένα γύρο στη θρυλική πίστα του Nürburgring Nordschleife των 20+ χιλιομέτρων. Με άλλα λόγια το νέο hypercar της Porsche είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής -και μάλιστα με ελαστικά δρόμου- στη συγκεκριμένη πίστα, κατεδαφίζοντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 14 δευτερόλεπτα, που κατείχε μέχρι πρόσφατα το Gumpert Apollo Sport .

Ο γύρος στο Nordschleife αποτελεί χωρίς αμφιβολία το καλύτερο διαπιστευτήριο για ένα σπορ αυτοκίνητο. Όλοι οι κατασκευαστές περνούν από εδώ, καθώς η γερμανική πίστα, εκτός του ότι είναι η δυσκολότερη και η πιο απαιτητική, δοκιμάζει στο μέγιστο τις αντοχές των αυτοκινήτων. Η Porsche πήγε πρόσφατα στο Nürburgring με δύο 918 Spyder και τρεις οδηγούς. Και οι τρεις σημείωσαν χρόνους κάτω του φράγματος των 7 λεπτών. Οι τρεις οδηγοί ήταν ο πρώην πρωταθλητής ράλλυ Walter Rörhl, ο δοκιμαστής της Porsche Timo Kluck και ο εργοστασιακός οδηγός Marc Lieb. Ο Lieb ήταν και αυτός που πέτυχε το “μαγικό” 6:57, με μέση ωριαία ταχύτητα 179.5 km/h. Χαρακτηριστικό είναι πως στις πρώτες δοκιμές της 918 Spyder πριν ένα χρόνο περίπου, έγραφε γύρους στο 7:14. Από τότε η Porsche έκανε πολλούς πειραματισμούς στο set-up του αυτοκινήτου, βελτιώσεις και ρυθμίσεις, ρίχνοντας το χρόνο της κατά 17 ολόκληρα δευτερόλεπτα.

Τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν από τους οδηγούς της Porsche στο Nürburgring ήταν εξοπλισμένα με το προαιρετικό πακέτο “Weissach” και με τα εργοστασιακής τοποθέτησης ελαστικά Pilot Sport Cup 2 που η Michelin εξέλιξε αποκλειστικά για την 918 Spyder. Το ερώτημα που γεννάται όμως είναι το τι θα έγραφε το αυτοκίνητο αν δε φορούσε street-legal ελαστικά αλλά μια τετράδα από αγωνιστικά slicks. Φήμες θέλουν την Porsche να έχει ήδη γράψει χρόνο στο 6:48 με slicks, όσο δηλαδή και το σχεδόν αγωνιστικό Radical SR8LM. Ο Marc Lieb πάντως, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει κερδίσει 4 φορές τον 24-ωρο αγώνα του Nürburgring, είπε σε συνέντευξη του πως μπορούν να κατεβάσουν κι άλλο το χρόνο γύρου με τα εργοστασιακά ελαστικά!

Δείτε το video:

Και το onboard video από το γύρο ρεκόρ Marc Lieb:

(Προσέξατε που στην έξοδο για τη μεγάλη ευθεία πριν το Gantry, άλλαξε τη ρύθμιση της πίσω αεροτομής για μεγαλύτερη τελική ταχύτητα; )

Σε κάθε περίπτωση, η μάχη των hypercars έχει και πάλι αρχίσει με την Porsche να σπάει ένα ρεκόρ που παρέμεινε ανέπαφο για τουλάχιστον 2 χρόνια. Προσφάτως στο Nürburgring βρέθηκε και η McLaren με την P1, με τον Dale του BridgeToGantry.com να κάνει λόγο για χρόνο στο 7:04. Σίγουρα οι Βρετανοί έχουν στρωθεί στη δουλειά στοχεύοντας πλέον το χρόνο της 918 Spyder, ενώ από την πλευρά της Porsche να ετοιμάζουν την αντεπίθεση τους σε ένα πιθανό νέο ρεκόρ από τη McLaren. Κι όλα αυτά με τη Ferrari να παραμένει παγερά αδιάφορη, απολαμβάνοντας τον Cappuccino της στο Fiorano, τη μοναδική πίστα που έχει πατήσει μέχρι στιγμής η “διαστημική” LaFerrari.

Κλείνοντας παραθέτουμε το Top 10 των χρόνων στο Nürburgring Nordschleife για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

1. Radical SR8LM – 6:48.00 (με slicks) – δείτε το video
2. Radical SR8 – 6:55.00 (με slicks)
3. Porsche 918 Spyder (Weissach-Package) – 6:57.00
4. Gumpert Apollo Sport – 7:11.57 – δείτε το video
5. Dodge Viper SRT-10 ACR – 7:12.13 – δείτε το video
6. Lexus LFA Nurburgring Package – 7:14.64 – δείτε το video
7. Donkervoort D8 RS – 7:14.89 (με semi-slicks)
8. Porsche 911 GT2 RS – 7:18.00
9. Radical SR3 Turbo – 7:19.00 (με semi-slicks)
10. Nissan GT-R MY2013 – 7:19.10

Διαβάστε ακόμη:
Porsche 918 Spyder
Η Chevrolet Corvette Stingray στο Nurburgring
Ο Alonso στο Nurburgring με μια Ferrari F12berlinetta
Ηλεκτρικό ρεκόρ από τη Mercedes-Benz στο Nurburging
Ταξιδεύουμε και οδηγούμε στην πίστα του Nurburgring