Σε αντίθεση με όλους αυτούς που βάζουν τη φτερούγα μιας GT3 σε μια “απλή” 911, η Porsche λανσάρει τη νέα 911 R, η οποία πρακτικά είναι ακριβώς το αντίθετο: μια 911 GT3 χωρίς αεροτομή δηλαδή, αλλά και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων!
Είναι με άλλα λόγια ένας λύκος με προβιά μέσα στο κοπάδι, αφού… μη γελιέστε, αυτή είναι μια γνήσια 911 GT3, έστω και με ελαφρώς πιο νορμάλ παρουσιαστικό. Η Porsche 911 R έχει τα φουσκωμένα φτερά και τους προφυλακτήρες της GT3, τις ίδιες ζάντες και φρένα αλλά και ένα γυμνό εσωτερικό με carbon καθίσματα και πλαϊνά παράθυρα από πολυκαρβονικό υλικό. Α, και έχουν ξηλωθεί το ηχοσύστημα, το air condition και τα χερούλια εσωτερικά των θυρών!
Στον αγώνα μείωσης βάρους συμμετέχουν ακόμη το ανθρακονημάτινο καπό και εμπρός φτερά, η οροφή από μαγνήσιο και η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε άλλα σημεία, πετυχαίνοντας έτσι τη μείωση του βάρους στα 1.370kg συνολικά. Όσο για την απουσία της πίσω μεγάλης αεροτομής που φορά η 911 GT3, η Porsche στην περίπτωση της 911 R τοποθέτησε ένα ρυθμιζόμενο σπόιλερ παρόμοιο με αυτό στις εκδόσεις Carrera αλλά και ένα μεγάλο diffuser στο κάτω μέρος που παρέχει το απαραίτητο downforce σε συνδυασμό με την πιο διακριτική εξωτερική εμφάνιση.
Κάτω από το πίσω καπό βρίσκεται ο ίδιος flat-six ατμοσφαιρικός κινητήρας 4,0lt. της GT3, ο οποίος για πρώτη φορά συνοδεύεται από ένα μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων (και όχι με το μηχανικό 7άρι της 911 Carrera). Αποδίδει 493 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και χαρίζει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3,8 δευτ. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, η Porsche εξοπλίζει την πισωκίνητη 911 R με carbon-ceramic φρένα, μονομπούλονες ζάντες 20 ιντσών και τετραδιεύθυνση.
Τέλος, αναφορικά στην προέλευση της ονομασίας, το R προέρχεται βεβαίως από τη λέξη “Racing” και αποτελεί φόρο τιμής στην ομολογκαρισμένη 911 R του 1967 που έτρεξε στο Targa Florio.