Τέλος οι χρόνοι για την Porsche στο Nürburgring

Ένας γύρος στο Nürburgring Nordschleife είναι γεγονός ότι φέρνει οποιοδήποτε αυτοκίνητο στο απόλυτο όριο του. Συνεπώς το να κατέχει κάποιο μοντέλο τον τίτλο του ταχύτερου αυτοκινήτου στη γερμανική πίστα είναι σα να λέμε ότι είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο κάτω από όλες τις συνθήκες. Είναι όμως έτσι;

Η μάχη του Nürburgring δεν είναι κάτι καινούριο. Ωστόσο, στην εποχή του internet και των YouTube videos, έχει πάρει μεγάλη έκταση. Περισσότερη από όσο χρειάζεται και σίγουρα περισσότερη από όση πρέπει να γνωρίζει ο ενθουσιώδης οδηγός. Εργοστάσια ολόκληρα ρίχνονται στη μάχη (ενίοτε “κλέβοντας”), ο θρόνος αλλάζει χέρια αρκετές φορές ακόμη και μέσα σε ένα χρόνο. Όλοι κυνηγούν τα δευτερόλεπτα, σε ένα γύρο που θα γίνει σε ιδανικές συνθήκες, σε άδεια πίστα και με επαγγελματία οδηγό αγώνων στο τιμόνι. Πολύ πιθανόν και με “ειδικά” ελαστικά. Είναι αυτή η ουσία…;

Η Porsche το φιλοσόφησε και αποφάσισε πως οι χρόνοι στο Nürburgring δεν τους ενδιαφέρουν πια. Παίζει άραγε ρόλο το γεγονός ότι η κορυφαία Porsche 918 Spider πρόσφατα έχασε τον τίτλο από τη μικρότερη σε ισχύ Lamborghini Huracán Performante και μάλιστα κατά 5 δευτερόλεπτα; Το σχετικό ρεπορτάζ εδώ.

Πολλοί είπαν ότι η Lamborghini “έκλεψε”φορώντας μη νόμιμα ελαστικά και πως είναι αδύνατο να κερδίσει την κατά πολύ ισχυρότερη 918. Το εργοστάσιο απάντησε με στοιχεία τηλεμετρίας, αλλά το internet συνεχίζει τα δικά του, το βουητό δε σταματάει και δε θα σταματήσει.

Τα ίδια είχαν γίνει και μερικά χρόνια πίσω, στην περιβόητη μάχη του Nissan  GT-R με την Porsche 911 GT2. Τότε, το 2008, η Nissan είχε τσατίσει την Porsche με το 7’29” του godzilla, που ήταν ταχύτερο από την 911 Turbo αλλά και από την GT2, παρά το γεγονός ότι ήταν λιγότερο ισχυρό και πιο βαρύ από τις δύο 911. Η Porsche μάλιστα αγόρασε ένα GT-R και έκανε ένα δικό της γύρο για να διαπιστώσει ότι το Nissan ήταν όντως πιο αργό. Σκάνδαλο είπαν πολλοί, σε μια ιστορία που πήρε μέγεθος χωρίς πραγματική ουσία. Ακόμη και ο Chris Harris έλαβε θέση, οδηγώντας ένα GT-R και μια GT2 στο Nordschleife για να διαπιστώσει ότι η Porsche ήταν… ταχύτερη, έστω και για λίγο.

Και η ιστορία επαναλαμβάνεται! Ακόμη και στη μικρή κατηγορία, όπου η μάχη των Megane-Golf-Civic έχει καταντήσει πιο γραφική και από ηλιοβασίλεμα στη Σαντορίνη. Πρόσφατα μάλιστα το Civic Type R ξαναπήρε το ρεκόρ, με το νέο μοντέλο. Α, και φορούσε “cage” και δεν είχε πίσω καθίσματα. Και το οδηγούσε κάποιος που τρέχει σε αγώνες ως βασικό του επάγγελμα!

Άρα λοιπόν; Έχουν σημασία όλοι αυτοί οι γύροι στο Nürburgring; Έχει σημασία αν η Porsche είναι πιο γρήγορη από ένα Nissan, μια Lamborghini, ένα Civic (το τελευταίο μάλιστα έχει γίνει εντυπωσιακά γρήγορο); Η Porsche επισήμως λέει όχι και αφήνει το χρονόμετρο στο συρτάρι. Δεν τους ενδιαφέρει να είναι ταχύτεροι στο Nürburgring και δε θα διαφημίσουν τα αυτοκίνητά τους με ένα τέτοιο κατόρθωμα. Φτιάχνει αυτοκίνητα που στόχο έχουν να ικανοποιούν τους οδηγούς τους, οι οποίοι δεν είναι επαγγελματίες οδηγοί αγώνων. Και αυτό αν μη τι άλλο είναι η σωστή προσέγγιση…

Φωτό: tourifotos.de