Car of the Week: Jeep Renegade Trailhawk

Το Renegade είναι το αυτοκίνητο που εν μέσω κρίσης αναβιώνει το όνομα Jeep. Κι αυτό γιατί είναι σχετικά προσιτό, με μικρούς κινητήρες και βεβαίως σοβαρές ικανότητες εκτός δρόμου. Ο Γιάννης Στέφου οδηγεί το αγριεμένο Jeep Renegade Trailhawk και δεν χάνει την ευκαιρία για λίγο… λασπ-ing.

Renegade. Το άκουσμα και μόνο του ονόματος κάνει ξεκάθαρο ότι μιλάμε για ένα Jeep. Προσοχή, όχι απλά “τζιπ” αλλά Jeep, γνήσιο όσο το ένδοξο και βενζινοβόρο παρελθόν της μάρκας, με τα θηριώδη μοτέρ 3,7 lt στην καλύτερη των περιπτώσεων. “Έχουν οι καιροί γυρίσματα” λέει η παροιμία και η παντρειά της μάρκας με τη Fiat έδωσε όλα αυτά τα νέα δεδομένα για να ευδοκιμήσει και πάλι η μάρκα στην Ελλάδα. Πως; Μα με το μαγικό συνδυασμό καλής τιμής (ξεκινά από 22.800 ευρώ) και χαμηλού κυβισμού. Ο Έλληνας ξανά αγοράζει Jeep, έστω κι αν τώρα δίνει τα μισά χρήματα και… παίρνει βεβαίως σχεδόν το μισό αυτοκίνητο σε μέγεθος!
Τι είναι το Jeep Renegade το ξέρουμε. Πως είναι όμως στην πράξη το διαπιστώνουμε την τελευταία εβδομάδα ζώντας καθημερινά μαζί του. Η έκδοση που μας παραχώρησε η ελληνική αντιπροσωπεία είναι η Trailhawk με τον πετρελαιοκινητήρα 2,0 lt MultiJet II των 170 ίππων, το αυτόματο 9άρι κιβώτιο και την καλή τετρακίνηση Jeep Active Drive Low. Και λέμε “καλή τετρακίνηση” γιατί υπάρχει και μια πιο απλή μόνιμη τετρακίνηση, χωρίς υποπολλαπλασιασμό σχέσεων και χωρίς δυνατότητα επιλογής Rock terrain. Την τετρακίνηση του Trailhawk, τη δοκιμάσαμε πριν μερικούς μήνες στο Jeep Camp Θεσσαλονίκης, πίσω από τις εγκαταστάσεις της Jeep AVC στη Θέρμη.
Βουτιά στο Jeep Camp Θεσσαλονίκης.

Στην ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή με βουτιές σε νερά, απότομες λασπωμένες ανηφόρες, τραμπάλες και κορμούς δέντρων, το Renegade Trailhawk έδειξε ότι το μέγεθος δεν είναι αυτό που μετράει. Γιατί όσο “μπόι” του λείπει σε σχέση με τα μεγάλα αδέλφια του στην οικογένεια της Jeep, τόσο πιο ευέλικτο και ικανό μπορεί να αποδειχθεί σε extreme συνθήκες. Συνδυαζόμενο με ελαστικά all-terrain και τετρακίνηση με “αργά” ο οδηγός δε θα δυσκολευτεί πουθενά. Και όταν λέμε πουθενά, εννοούμε πουθενά!
Το σύστημα τετρακίνησης Jeep Active Drive Low αποτελεί σήμερα τη μοναδική τετρακίνηση στην κατηγορία με δυνατότητα υποπολλαπλασιασμού της τελικής σχέσης μετάδοσης σε αναλογία 20:1. Και συνοδεύεται από το Jeep Selec Terrain που παρέχει 4 προεπιλεγμένα set-up για οδήγηση σε χιόνι, άμμο, λάσπη, πέτρες και 1 αυτόματο. Σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις Renegade, η έκδοση Tarilhawk είναι υπερυψωμένη προσφέροντας ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 220 mm (205 mm στις απλές εκδόσεις). Όλα τα Renegade έρχονται με ανεξάρτητη ανάρτηση και αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ (frequency selective damping – FSD) της Koni, τα οποία προσφέρουν βελτιωμένο κράτημα σε όλες τις συνθήκες.

Εκτός δρόμου, το Jeep Renegade Trailhawk είναι αυτό που λέμε “εργαλείο”. Αυτή την εβδομάδα ωστόσο, επιλέξαμε να κινηθούμε περισσότερο σε καθημερινές διαδρομές. Να δούμε αν το σκληροπυρηνικό Trailhawk είναι και ένα αυτοκίνητο εν τέλη για να πας και να κάνεις τη δουλειά σου και να μεταφέρεις την οικογένειά σου. Στα θετικά του, είναι ένα αρκετά προσεγμένο αυτοκίνητο με έμφαση στις λεπτομέρειες (εδώ έβαλαν και το χεράκι τους οι Ιταλοί), αφού το Renegade παρά το αυστηρώς τετραγωνισμένο σχήμα του είναι αρκετά συμπαθητικό στο μάτι. Το βλέπεις στο δρόμο και δε λες “ένα κουτί” αλλά “ένα Jeep”. Σαφώς και στο οπτικό αποτέλεσμα συμβάλλουν οι χαρακτηριστικές 7 γρίλιες στη μάσκα, τα στρόγγυλα φώτα, αλλά και το καλύτερο όλων, τα πίσω φωτιστικά με το “Χ” που θυμίζει τα στρατιωτικά Jerry Cans.

Έξυπνες λεπτομέρειες υπάρχουν και μέσα, όπως το ανάγλυφο σκαρίφημα της μάσκας στο πλαίσιο των ηχείων στις πόρτες, το λασπωμένο στροφόμετρο και οι κόκκινες σατινέ λεπτομέρειες στην έκδοση Trailhawk. Υπάρχει και μια χειρολαβή στο ταμπλό ακριβώς εμπρός από τη θέση του συνοδηγού, αλλά πρακτικά είναι αδύνατο να την πιάσει κανείς, ακόμη και αν το αυτοκίνητο ανεβοκατεβαίνει σε γκρεμό. Είναι για να τη βλέπεις, άντε στην καλύτερη να πιαστείς μπαίνοντας (αν και προσωπικά δε βόλεψε).

Στην απλή καθημερινότητα με το Renegade Trailhawk θα εκτιμηθούν ιδιαιτέρως λίγα πράγματα. Το σύστημα multimedia Uconnect (περιλαμβάνει Bluetooth, φωνητικές εντολές, audio streaming, navigation), το αυτόματο 9άρι κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο είναι αρκετά γρήγορο στις αλλαγές, οι 170 ίπποι με τα 350Nm ροπής του 2-λιτρου diesel κινητήρα και το σύστημα start-stop. Και αναφέρομαι στο start-stop γιατί πραγματικά παρέχει -εκτός από τα προφανή οικολογικά οφέλη- ησυχία όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Ο 2.0 Multijett II είναι τόσο θορυβώδης στο ρελαντί που θυμίζει αγροτικό αυτοκίνητο 10ετίας. Ευτυχώς στην κίνηση τα επίπεδα θορύβου είναι αυτά που περιμένεις από ένα diesel αυτοκίνητο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και ανάμεσα στα πιο αθόρυβα.
Εκτός των παραπάνω βεβαίως θα εκτιμηθούν ακόμη οι διαθέσιμοι χώροι, οι οποίοι -παρά το φαινομενικά μικρό μέγεθος του Renegade- είναι υπεράνετοι για τη μεταφορά 5 επιβατών με τις αποσκευές τους. Η συνολικά προσφερόμενη άνεση στο δρόμο είναι ικανοποιητική για το ύφος του αυτοκινήτου, ωστόσο αν ψάχνεται ένα Jeep για ευχάριστα ταξίδια τότε θα πρέπει να δείτε τις εκδόσεις Limited. Τα ελαστικά A/T στο Tarilhawk μετριάζουν ελαφρώς τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, παράγοντας ταυτόχρονα αυξημένο θόρυβο κύλισης.
Όπως και να έχει όμως, αν η περιπέτεια είναι μέρος της ζωής σας ή αν έχετε πραγματικές ανάγκες απροβλημάτιστης μετακίνησης παντός εδάφους, τότε το Jeep Renegade Trailhawk είναι το αυτοκίνητό σας. Δυστυχώς διατίθεται σε ένα επίπεδο πλούσιου εξοπλισμού, με την “καλή” τετρακίνηση, σύστημα Selec-Terrain με επιλογή Rock, προστατευτικές ποδιές, αναρτήσεις off-road, άλλους προφυλακτήρες για καλύτερες γωνίες προσέγγισης/φυγής και αποκλειστικά με τον 2.0 Multijet II 170hp και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Το “δυστυχώς” της υπόθεσης έχει να κάνει με την τιμή του, καθώς με 38.500 ευρώ είναι και το ακριβότερο μοντέλο στη γκάμα Renegade. Αν πάλι θέλετε ένα πιο νορμάλ off-roader, τότε το βενζινοκίνητο Renegade 4WD Limited με τον 1.4 Turbo 170ps θα σας κοστίσει 29.900 ευρώ και στην πράξη αποτελεί κατά τη γνώμη μας και την πιο ολοκληρωμένη έκδοση του μοντέλου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.956
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 170/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 350/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 196
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 155
Βάρος (kg): 1.610

Τιμή
Jeep Renegade Trailhawk 2.0 Multijet II 170hp: 38.500 ευρώ

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr, Γιώργος Καραγιωργάκης