Car of the Week: Dacia Duster 1.5 dCi 4X4

Οδηγούμε το ανανεωμένο Dacia Duster στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του και η ερώτηση που τριγυρνά στο μυαλό είναι μία: είναι αυτό το offroader της κρίσης; Με τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ, με κινητήρα diesel, τετρακίνηση και μια αξιοπρεπέστατη ποιότητα κατασκευής, το Duster έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα φαντάζεται κανείς. Το οδηγούμε για μια εβδομάδα και απαντούμε σε βασικά ερωτήματα.

Είναι όμορφο;
Αυτό εξαρτάται από τα μάτια του καθενός, ωστόσο στην ανανεωμένη του γενιά το Dacia Duster είναι θα λέγαμε “αναγεννημένο” σχεδιαστικά. Μπορεί να μην δείχει το ίδιο όμορφο με τα υπόλοιπα (και ακριβότερα) μοντέλα της κατηγορίας, η έμφαση στη λεπτομέρεια ωστόσο είναι ορατή. Οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών και οι ασημί ποδιές εμπρός, πίσω και στο πλάι δίνουν το απαραίτητο εκτός δρόμου παρουσιαστικό, ενώ ξεχωρίζουν ακόμη τα τετραγωνισμένα εμπρός φώτα, η χαρακτηριστική μάσκα στα πρότυπα της μάρκας αλλά και οι ράγες οροφής (στην έκδοση της δοκιμής). Αψεγάδιαστο δε θα το λέγαμε σε καμία περίπτωση, αλλά μετά από συμβίωση μιας εβδομάδας έχουμε ξεχάσει τα όποια σχεδιαστικά “φάουλ”.
Είναι άνετο;
Πολύ. Πέντε ενήλικες θα βολευτούν και με το παραπάνω, έχοντας 443 λίτρα χώρου αποσκευών στη διάθεσή τους. Ικανοποιητικές είναι και οι θήκες για μικροαντικείμενα τόσο στο ταμπλό όσο και στην κονσόλα, αν και ένα μεσαίου μεγέθους smartphone κι ένας καφές δε θα χωρέσουν μαζί στη μικρή θήκη στη βάση της κονσόλας.
Είναι ποιοτικό;
Εδώ βρίσκεται το βασικό στοιχείο που σου υπενθυμίζει ότι αγόρασες το Duster φθηνά, καθώς η χαμηλή τιμή σημαίνει εν μέρη περικοπές στην ποιότητα. Τα πλαστικά είναι… πλαστικά, σκληρά και μαύρα θυμίζοντας αυτοκίνητο προηγούμενης δεκαετίας. Το ίδιο και οι διακόπτες αλλά και οι εσωτερικές χειρολαβές των θυρών, ενώ η επένδυση δέρματος στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων είναι τόσο λεπτή που καταλαβαίνεις την αίσθηση του πλαστικού κάτω από αυτήν. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής κάποια μπουτόν από το ηχοσύστημα (το καλό, με οθόνη αφής 7 ιντσών και Navi) είχαν ξεβάψει από τη χρήση. Και αυτό δεν είναι αποδεκτό σε σχεδόν καινούριο αυτοκίνητο. Η εργονομία ωστόσο είναι ικανοποιητική, στα γνώριμα πρότυπα της Renault, ενώ ο εξοπλισμός του Duster που οδηγήσαμε είναι πλούσιος με Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι και φυμέ κρύσταλλα.
Είναι γρήγορο;
Γρήγορο όχι, σβέλτο ναι, ενώ είναι και ιδιαίτερα οικονομικό! Το πετρελαιοκίνητο Dacia Duster 1.5 dCi χρησιμοποιεί τον γνώριμο κινητήρα της Renault-Nissan (που γνωρίσαμε και στο ανανεωμένο Megane), απόδοσης 110 ίππων και 240 Nm ροπής. Τηρουμένων των αναλογιών και τα δεδομένα της κατηγορίας του, το πετρελαιοκίνητο Duster είναι αρκετά σβέλτο και δε θα σε… κρεμάσει. Το 0-100 km/h χρειάζεται 12,9 δευτερόλεπτα, ωστόσο λόγω diesel οι ρεπρίζ είναι αυτές που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία. Το κιβώτιο είναι 6 ταχυτήτων με καλή κλιμάκωση, ενώ το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.320kg. Φυσικά, λόγω πετρελαίου, το Duster είναι και αρκετά οικονομικό σε κατανάλωση, με τον κατασκευαστή να δηλώνει μέση τιμή τα 5,2 lt/100km. Εμείς στην πράξη είδαμε εύκολα τα 5,8 στον υπολογιστή ταξιδιού, με μέση κατανάλωση στο τέλος της εβδομάδας τα 7,1 lt/100km.
Πηγαίνει εκτός δρόμου;
Το Duster δε μασάει! Οι εκδόσεις 4Χ4 χρησιμοποιούν έξυπνη τετρακίνηση που ελέγχεται από έναν περιστροφικό διακόπτη στην κονσόλα με επιλογές 2WD, 4WD AUTO και 4WD LOCK για κλείδωμα της ροπής στο 50:50 εμπός-πίσω. Τα ελαστικά με υψηλό προφίλ, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και οι πολύ μικροί πρόβολοι είναι πολύτιμα εφόδια για εξορμήσεις σε αληθινά off road μονοπάτια. Η ανάρτηση έχει μεγάλη διαδρομή και αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, εξασφαλίζοντας σίγουρο πάτημα στα κακοτράχαλα σημεία. Στην άσφαλτο το Duster θα εκτιμηθεί ιδιαιτέρως κυρίως οδηγώντας το σε κακοφτιαγμένους δρόμους, αφού φιλτράρει σχεδόν τα πάντα διατηρώντας μια καλή άνεση εντός της καμπίνας. Στον αυτοκινητόδρομο και γενικότερα σε ταχύτητες άνω των 130 km/h αυτό που θα ενοχλήσει είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι αλλά και ο ήχος του κινητήρα που εισχωρεί πιο άνετα στην καμπίνα λόγω μέτριας ηχομόνωσης. Αντιθέτως, δε θα προβληματίσουν οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ η ακαμψία και η στιβαρότητα της όλης κατασκευής βελτιώνουν τον έλεγχο όταν ο οδηγός θα αποφασίσει να κινηθεί πιο σβέλτα από το φυσιολογικό.
Τελικά είναι όντως το offroader της κρίσης;
Στην Ελλάδα του 2015, το Dacia Duster 1.5 dCi 4X4 αποτελεί όντως μια οικονομική και τίμια πρόταση. Με αρχική τιμή τις 19.120* ευρώ για τη βασική έκδοση Ambiance και 20.560* ευρώ για την πλούσια έκδοση Sportive, παίρνεις ένα ευρύχωρο, οικονομικό στη χρήση και ικανότατο 4Χ4. Μπορεί η ποιότητα να μην είναι το δυνατό του χαρτί, το Duster ωστόσο είναι το τετρακίνητο που δε θα λυπηθείς να το λασπώσεις και εν τέλη θα συμβιβαστείς μαζί του. Είναι ένα εργαλείο χωρίς φανταχτερό περιτύλιγμα, ικανό και σκληροτράχηλο που θα κάνει αυτό που του ζητήσεις με ασφάλεια και αποτέλεσμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 240/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 12,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 168
Μέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 135
Βάρος (kg): 1.320
Τιμή
Dacia Duster 1.5 dCi 110ps 4X4 Ambiance: 19.120* ευρώ
Dacia Duster 1.5 dCi 110ps 4X4 Sportive: 20.560* ευρώ
*Υπολογίζεται και όφελος απόσυρσης που παρέχεται δωρεάν από την TEOREN MOTORS.
Διαβάστε ακόμη: