Driven: Porsche Macan S Diesel

29 Οκτωβρίου 2014      
Μπορεί με την πρώτη ματιά να μοιάζει με μια μικρή Cayenne, ωστόσο στην πράξη η ολοκαίνουρια Porsche Macan θα μπορούσε άνετα να χαρακτηρισθεί ως μια υπερυψωμένη Cayman. Την οδηγούμε και διαπιστώνουμε ότι είναι από τις ελάχιστες φορές που χαμογελούμε και κυριολεκτικά γουστάρουμε στο τιμόνι ενός SUV.

Ας τα δούμε όλα όμως απο την αρχή. Η Macan είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο στη γκάμα της Porsche, με την ονομασία της να σημαίνει “τίγρης” στα Ινδονησιακά. Μια τίγρης σε τέσσερις τροχούς που όσο και να θέλουμε να την σκεφτούμε ως μια μικρή Cayenne, τόσο έξω πέφτουμε. Και αυτό γιατί η Macan σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από την αρχή ως ένα sport SUV, μια γνήσια Porsche με all-around χαρακτήρα. Το μοντέλο έκανε την παγκόσμια του εμφάνιση πριν ένα χρόνο περίπου στην έκθεση του Los Angeles, ενώ η παραγωγή του ξεκίνησε το Φεβρουάριο στο εργοστάσιο της Λειψίας.
Κατασκευαστικά μπορεί να βασίζεται στην πλατφόρμα του Audi Q5, ωστόσο η Porsche φρόντισε αυτό να είναι και το μοναδικό πράγμα που τη συνδέει με το VW Group, μαζί με τον πετρελαιοκινητήρα της. Τουλάχιστον το 70% των μηχανικών μερών έχουν σχεδιαστεί και εξελιχθεί από την αρχή, μαζί βεβαίως με το τελικό set-up στην ανάρτηση. Η Porsche Macan S Diesel που οδηγούμε ζυγίζει 1.880 kg και έχει μήκος 4.681 mm, πλάτος 1.923 mm και ύψος 1.624 mm. Σε καμία περίπτωση μικρή δεν τη λες, αφού είναι μεγαλύτερη, φαρδύτερη και κοντύτερη από το μακρινό ξάδελφο Audi Q5.
Κάτω από το εμπρός αλουμινένιο καπό που περικλείει και τα φωτιστικά σώματα (κάτι που θυμίζει MINI Cooper όταν ανοιχτεί) βρίσκεται ο 3-λιτρος V6 πετρελαιοκινητήρας της Audi, απόδοσης 258 ίππων και 580 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η Macan S Diesel μπορεί να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 6,1 δευτερόλεπτα σε συνδυασμό με το στάνταρ 7άρι κιβώτιο PDK και το προαιρετικό πακέτο Sport Chrono. Η κίνηση βεβαίως μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς και το Porsche Traction Management (PTM) φροντίζει για τη σωστή κατανομή της ροπής σε κάθε περιβάλλον και συνθήκη πρόσφυσης, φτάνοντας έως και το 100% στους εμπρός τροχούς όταν κριθεί απαραίτητο. Όσο για τη μέση κατανάλωση, η Porsche ανακοινώνει το άκρως αισιόδοξο 6,1 lt/100km. Στην πράξη βεβαίως -και έχοντας ξεπεράσει τον πρώτο ενθουσιασμό- είδαμε τιμές κοντά στα 9 lt/100km, τιμή άκρως ικανοποιητική δεδομένου ότι οδηγείς μια Porsche και παρασέρνεσαι συχνά πυκνά με το δεξί πεντάλ.
Κοιτώντας πέρα από το τεχνολογικό κομμάτι και τα νούμερα των επιδόσεων, η Macan καταφέρνει αυτό που κανένα άλλο SUV δεν μπορεί. Στο να σε κάνει δηλαδή να νιώσεις ότι οδηγείς ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι κάθεσαι ψηλά και μπορείς να μεταφέρεις όλη την οικογένεια με τις αποσκευές για ένα Σαββατοκύριακο. Είναι θα λέγαμε μια οικογενειακή Cayman που θα τη χαρείς ασχέτως αν έχει πίσω πόρτες και “SUVίσια” σιλουέτα. Ειδικά στην επιλογή Sport+ η Macan μεταμορφώνεται, αποκτά νεύρο και πιο σπορ ήχο, ενώ το τιμόνι σε συνδυασμό με το κιβώτιο PDK σου προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία. Από την άλλη στην επιλογή Normal όλα επιστρέφουν σε ρυθμούς καθημερινότητας, το αυτοκίνητο γίνεται απολαυστικό και οικονομικό ακόμη και εντός πόλης, ενώ μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις ξεκούραστα, με οικονομία και βεβαίως γρήγορα. Η ηχομόνωση είναι σε επίπεδα στούντιο και για να “φτιαχτείς” λίγο οδηγικά θα πρέπει να ανοίξεις το παράθυρο και να ακούσεις τις τέσσερις εξατμίσεις να βρυχάνται. Ναι, ακόμη και στην έκδοση diesel, ο ήχος είναι απολαυστικός, κυρίως για τους τριγύρω παρευρισκόμενους, με τη Macan S Diesel να ακούγεται σα να καταβροχδίζει το δρόμο εμπρός της όταν κινείται με το γκάζι στο πάτωμα.
Επιστρέφοντας για λίγο ακόμη στις τεχνικές λεπτομέρειες, η ανάρτηση της Porsche Macan αποτελείται απο διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους σε τραπεζοειδή διάταξη πίσω, με διπλά αμορτισέρ εμπρός και πίσω ελεγχόμενα από το σύστημα ενεργής ανάρτησης της Porsche (PASM). Τα φρένα είναι βεβαίως της Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες σε δίσκους 350 mm εμπρός και δίσκους 330 mm πίσω. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών και φοράνε ελαστικά υψηλών επιδόσεων, διαστάσεων 235/60 εμπρός και 255/55 πίσω.
Εκτός δρόμου; Αν και οι 9 στους 10 αγοραστές δε θα πατήσουν σε χώμα σχεδόν ποτέ, η Macan είναι εξελιγμένη και για καλές επιδόσεις σε δύσβατα σημεία. Αυτό άλλωστε δηλώνουν οι κοντοί πρόβολοι, το υπερυψωμένο αμάξωμα (198 mm) και βεβαίως οι γωνίες ράμπας (17,1 μοίρες), προσέγγισης (24,8 μοίρες) και διαφυγής (23,6 μοίρες). Με άλλα λόγια πρώτα θα προδώσουν τα 100% ασφάλτινα ελαστικά και μετά θα φοβηθεί ο οδηγός της, πριν φτάσει στο πραγματικό εκτός δρόμου όριο της η Macan. Πάντως γι αυτούς που το λέει η καρδιά τους, υπάρχει και σχετικό μπουτόν off-road στην κονσόλα που προσαρμόζει όλα τα συστήματα σε αντίστοιχη λειτουργία για ταχύτητες έως και τα 80 km/h.
Για το τέλος, αφήσαμε τη σχεδίαση, καθώς αυτό είναι το κομμάτι που μας απασχόλησε και περισσότερο κατά τη σύντομη εμπειρία μας με τη Macan. Ναι είναι μια γνήσια Porsche και ναι εκ πρώτης μοιάζει μια συρρικνωμένη Cayenne, ωστόσο όσο περισσότερο την παρατηρούμε τόσο πολύ διαφοροποιείται από τη μεγάλη αδελφή. Για παράδειγμα το εμπρός καπό “απλώνεται” μέχρι το πλάι επάνω από τα φτερά και εμπρός “καταπίνει” τα φωτιστικά σώματα. Πιο κάτω υπάρχει η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα με τις ενεργές της γρίλιες για τη σωστή ψύξη, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα φωτιστικά σώματα με τα τετραπλά ενσωματωμένα LED αλλά και πιο κάτω τα LED ημέρας με ενσωματωμένα φλας. Από το πλάι, η γραμμή της οροφής που τελειώνει χαμηλωμένη με ενσωματωμένο το σπόιλερ οροφής υπενθυμίζει ότι η Macan είναι ένα σπορ όχημα και αυτό επιβεβαιώνουν στο πίσω μέρος οι τέσσερις μεγάλες απολήξεις τις εξάτμισης ενσωματωμένες σε ένα diffuser που έχει πραγματικό ρόλο και δεν έγινε για να δείχνει όμορφο το πίσω μέρος. Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον σημείο στο τελείωμα της ουράς έχει να κάνει με τα τρισδιάστατα φώτα LED τα οποία θυμίζουν την κορυφαία Porsche 918 Spyder.
Η εικόνα στο εσωτερικό από την πρώτη κιόλας επαφή εμπνέει πολυτέλεια, αφήνοντας σε δεύτερο χρόνο το σπορ στοιχείο. Και αυτό γιατί τα ανοιχτόχρωμα δέρματα που καλύπτουν σχεδόν τα πάντα, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις σε ξύλο στο αυτοκίνητο της δοκιμής, δημιουργούν μια εικόνα που σου χαρίζει ηρεμία, σου δημιουργούν ένα έντονο συναίσθημα χλιδής που θα διαταραχτεί μόνο απο το μπάκετ κάθισμα να αγκαλιάζει τα πλευρά σου και το πανέμορφο τριάκτινο τιμόνι. Όταν όμως γυρίσεις το κλειδί στη μίζα αριστερά από το τιμόνι, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι η Macan είναι κάτι παραπάνω από ένα πολυτελές SUV. Ο πίνακας οργάνων έχει το στροφόμετρο σε κεντρική θέση περιτριγυρισμένο από ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή πολυλειτουργική οθόνη, ενώ πιάνεις το τιμόνι και οι άκρες των δαχτύλων σου χαϊδεύουν τα αλουμινένια paddles του PDK. Και σαν να μη φτάνουν όλα αυτά, είναι το ρολογάκι του πακέτου Sport Chrono με ενσωματωμένο χρονόμετρο στην κορυφή του ταμπλό, υπενθυμίζοντας σου να τσεκάρεις το γυρολόγιο σου στην κοντινή πίστα αγώνων.
Ανάμεσα στις δύο θέσεις βρίσκεται η φαρδιά κεντρική κονσόλα η οποία χωρίς υπερβολές έχει σχεδόν 30 διακόπτες μόνο στο οριζόντιο τμήμα της, γεγονός που απαιτεί μια καλή εξοικείωση πριν την πρώτη βόλτα. Ακριβώς από πάνω βρίσκεται το ισχυρό ηχοσύστημα με το Porsche Communication Management (PCM) και μια οθόνη αφής 7 ιντσών και συνολικά 11 ηχεία. Από πλευράς χώρων, η Macan θα ικανοποιήσει τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ή και πέντε ατόμων. Ο χώρος αποσκευών μετρά 500 λίτρα και η πίσω πόρτα ανοίγει ηλεκτρικά πατώντας ένα μπουτόν όμορφα ενσωματωμένο στον πίσω υαλοκαθαριστήρα. Από πλευράς εξοπλισμού η Macan έχει όλα όσα θα ζητήσει ποτέ ο υποψήφιος αγοραστής και μαζί μια πολύ μακριά λίστα προαιρετικών στοιχείων και πακέτων που θα ικανοποιήσουν κάθε γούστο.
Η τιμή της Macan S Diesel είναι 86.900 ευρώ, όσο και η αρχική βενζινοκίνητη έκδοση της με τον 3-λιτρο 6-κύλινδρο των 340 ίππων. Τιμή άκρως… συμπαθητική αν αναλογιστούμε πως η πετρελαιοκίνητη Cayenne ξεκινά από τις 110.900 ευρώ και απολύτως δικαιολογημένη σε άμεση σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Μπορεί η Porsche Macan να είναι ακριβότερη από ένα Audi Q5 3.0 TDI quattro S tronic (65.600 ευρώ), μια BMW X3 xDrive 30d (61.450 ευρώ) ή μια Mercedes-Benz GLK 350 CDI 4MATIC (64.100 ευρώ), ωστόσο στην πράξη είναι δυο με τρία σκαλιά πιο πάνω στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς, του γενικότερου σπορ πνεύματος και βεβαίως του κύρους. Ανάμεσα στους ανταγωνιστές της όμως συμπεριλαμβάνεται και το Range Rover Evoque, ένα αυτοκίνητο που επίσης παρά το SUV σχήμα του κρύβει ένα σπορ όχημα (και κοστίζει από 58.800 ευρώ στην έκδοση των 240ps).
Καταλήγοντας, μπορούμε με σιγουριά πλέον να πούμε ότι η Porsche Macan είναι ένα πολύπλευρο πολυτελές SUV με πραγματικά την καρδιά μιας τίγρης. Είναι ένα μοντέλο που δεν ήρθε για να μοιραστεί την πίτα με την Cayenne, αλλά να εδραιώσει τη θέση του στην κορυφή των μικρών σπορ SUV, όντας σε άλλη διάσταση συγκριτικά με τα X3, Q5, GLK κ.λ.π. Είναι χωρίς αμφιβολία μια αυθεντική Porsche και όπως της αρμόζει θα χαρίσει μοναδικές οδηγικές στιγμές, τηρουμένων πάντα των αναλογιών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 2.967 cc
Ισχύς (PS/rpm): 258/4.250
Ροπή (Nm/rpm): 580/1.750
0-100 km/h: 6,1 sec (με Sport Chrono)
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 159 g/km
Βάρος: 1.880 kg
Τιμή Porsche Macan S Diesel: 86.900 ευρώ

Διαβάστε ακόμη: