Το ανανεωμένο Volvo XC60 είναι ο crossover ξάδελφος του νέου S60 που μετατρέπει ακόμη και την πιο αδιάφορη μετακίνηση σε μια πολυτελής business class εμπειρία. Ο Γιάννης Στέφου το οδηγεί στην ενδιαφέρουσα πετρελαιοκίνητη έκδοση D4 με τον νέο 2-λιτρο κινητήρα και το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Εκτός από 2-λιτρο και αυτόματο, το Volvo XC60 της δοκιμής μας είναι και FWD, με κίνηση δηλαδή στους εμπρός τροχούς. Και αυτό είναι κατά την άποψή μας το μοναδικό του μειονέκτημα, αφού με 100% ασφάλτινα ελαστικά λίγο έλειψε να “κολλήσουμε” στο φρεσκοποτισμένο γκαζόν… του γείτονα! Ωστόσο, αν ξεπεράσουμε το γεγονός ότι είναι δικίνητο και αν λάβουμε σοβαρά υπόψη μας ότι το 95% των υποψήφιων αγοραστών το πολύ να “καβαλήσουν” κάποιο πεζοδρόμιο, τότε το ανανεωμένο XC60 έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά για να μπορέσει να σταθεί ψηλά στις προτιμήσεις μας.
είναι ένα αυτοκίνητο με ατελείωτη τεχνολογία που χρειάζεσαι σεμινάριο για να μάθεις το τι ακριβώς μπορεί να κάνει
Είναι ένα premium crossover. Με άλλα λόγια είναι ένα αυτοκίνητο με προσεγμένη σχεδίαση στην παραμικρή λεπτομέρεια, αψεγάδιαστη ποιότητα και άνεση στο εσωτερικό του, αλλά και ατελείωτη τεχνολογία που χρειάζεσαι σεμινάριο για να μάθεις το τι ακριβώς μπορεί να κάνει. Και φυσικά έχει μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης που παρά τον όγκο και το ύψος του μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις αθόρυβα και σχεδόν βελούδινα.
Αυτό είναι το ανανεωμένο Volvo XC60, αλλά ας δούμε αναλυτικά τι άλλαξε στο σχετικά πρόσφατο facelift. Για αρχή η εξωτερική σχεδίαση. Υιοθετεί χαρακτηριστικά από το νέο S60 με νέα μάσκα και νέα φώτα, νέο προφυλακτήρα και βεβαίως νέο καπό. Όλα τα μαύρα ματ πλαστικά πλέον έχουν το χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ μικρότερης έκτασης αλλαγές υπάρχουν και πίσω συμπεριλαμβανομένου των μεγάλων full LED φωτιστικών. Στο εσωτερικό, το ταμπλό έχει δεχθεί σχεδιαστικές αλλαγές, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιοποιημένος όπως και στο νέο S60. Διαθέσιμο είναι και το σύστημα Sensus για άμεση πρόσβαση του κινητού τηλεφώνου, του ηχοσυστήματος και άλλων συστημάτων από την οθόνη αφής ή από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Οι αλλαγές στην καμπίνα συνεχίζονται με διαφορετικές επενδύσεις από φυσικό ξύλο, νέα χρώματα και υλικά στις επενδύσεις αλλά και μεταλλικά τελειώματα σε αεραγωγούς και διακόπτες.
Από πλευράς συστημάτων υποστήριξης, ως ένα γνήσιο Volvo, το XC60 έχει τα πάντα. Και όταν λέμε τα πάντα εννοούμε βεβαίως το νέο City Safety, το βελτιωμένο BLIS (συστήματος επιτήρησης τυφλών σημείων), σύστημα Cross Traffic Alert, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων (Road SignInformation) και φυσικά το εξαιρετικό Adaptive Cruise Control. Μαζί και ένα πλήρες πακέτο άνεσης και ηλεκτρικών ευκολιών που αν τις αναφέρουμε και μόνο θα κουράσουμε.
Αυτό που αξίζει να σταθούμε είναι ο νέος πετρελαιοκινητήρας χωρητικότητας 2,0 lt και απόδοσης 190 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων και paddle shifters. Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο και διαθέτει δύο turbo σειριακά συνδεόμενα. Η προσφερόμενη ροπή αγγίζει τα 400 Nm μεταξύ 1.750-2.500 σ.α.λ. και βεβαίως προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.854 kg. Ταυτόχρονα είναι και πολύ οικονομικός, με τη Volvo να δηλώνει 4,7 lt/100km για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής. Στον πραγματικό κόσμο όμως και σε συνθήκες καθημερινότητας μην περιμένετε κάτι καλύτερο από 7,0-7,5 lt/100km, τιμή που και πάλι είναι πολύ χαμηλή αν αναλογιστούμε ότι οδηγούμε ένα μεγάλο 2-λιτρο SUV. Όσο για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, οι 8 σχέσεις ακούγονται πολλές (και είναι όταν αποφασίσουμε να πάρουμε τον έλεγχο από τα paddles), ωστόσο έχουν πυκνή διάταξη και προσφέρουν ευελιξία, οικονομία και σαφώς μια ανώτερη αίσθηση από το προηγούμενο αυτόματο 6 σχέσεων.
Το αυτοκίνητο που μας διέθεσε η Volvo Cars Hellas ήταν η ειδική έκδοση Inscription, η οποία είναι ακόμη πιο πολυτελής περιλαμβάνοντας επενδύσεις από ξύλο καρυδιάς σε πλούσιες κυματοειδείς αποχρώσεις και γνήσια δέρματα βακέτα. Για όσους επιμένουν στις διαφορετικές εκδόσεις υπάρχουν ακόμη τα XC60 R-Design και XC60 Ocean Race, ενώ για τους πιο παραδοσιακούς τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Kinetic, Momentum και Summum. Όσο για τις τιμές, η απόκτηση ενός XC60 μπορεί να κοστίσει από 39.150 ευρώ με απόσυρση (για την 2-λιτρη έκδοση D3 Kinetic), ενώ το αυτόματο XC60 D4 με κίνηση εμπρός κοστίζει από 46.450 ευρώ με απόσυρση.
Συνοψίζοντας, μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα πολύ ακριβό αυτοκίνητο για τα δεδομένα της εποχής και σίγουρα όσοι βάλουν το χέρι στην τσέπη δε θα το μετανιώσουν. Επιστρέφοντας ωστόσο στο αρχικό σχόλιο της δοκιμής μας, υπενθυμίζουμε πως ο συγκεκριμένος κινητήρας διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση εμπρός, γεγονός που αποτελεί και το μοναδικό ουσιαστικά αρνητικό της έκδοσης. Οι τετρακίνητες εκδόσεις D4 συνδυάζονται με τον πετρελαιοκινητήρα 2,4 lt και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και βεβαίως κοστίζουν περί τα 2.000 ευρώ περισσότερα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cc): 1.969
Ισχύς (hp/rpm): 190/4.250
Ροπή (Nm/rpm): 400/1.750-2.500
0-100 km/h (sec): 8,5
Τελική ταχύτητα (km/h): 210
Μέση κατανάλωση (lt/100km): 4,7
Εκπομπές CO2 (g/km): 124
Βάρος (kg): 1.854