Η νέα προσθήκη στη γκάμα του δημοφιλούς Fiat 500 εξερευνά μια ολοκαίνουργια διάσταση της ταυτότητας του ιταλικού μικρού. Το Fiat 500X είναι ένα μικρό και όμορφο crossover που προσελκύει νέους αγοραστές στη μάρκα υιοθετώντας πολύτιμα γονίδια από την ενσωμάτωση της Jeep στον όμιλο και βεβαίως προσφέρει τη δυνατότητα για κίνηση εκτός δρόμου. Διατίθεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις με διαφορετικό ύφος, μια πιο «αστική» και μια πιο «off-road».
Και οι δύο εκδόσεις του Fiat 500X εξοπλίζονται με πετρελαιοκινητήρες και βενζινοκινητήρες, τρεις τύπους συστήματος μετάδοσης (χειροκίνητο κιβώτιο, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων) και με κίνησης εμπρός, στους τέσσερις τροχούς και εμπρός τροχούς με τη βοήθεια του Traction+. Οι περιορισμένες διαστάσεις του (4,25 μέτρα μήκος) το καθιστούν ευέλικτο στην καθημερινότητα, ενώ προσφέρει και ένα φιλόξενο εσωτερικό με προσεγμένη ποιότητα και έντονη πρακτικότητα. Οι διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων προσφέρουν 7 διαμορφώσεις του εσωτερικού, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 350 lt.
Με το λανσάρισμα είναι διαθέσιμοι δύο βενζινοκινητήρες. Ο 1.4 Turbo MultiAir 2 140hp με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ο 1.6 E-torQ 110hp που συνδυάζεται με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση επίσης στους εμπρός τροχούς. Σε πετρέλαιο τα πράγματα αποκτούν περισσότερο ενδιαφέρον αφού ο κινητήρας 1.6 MultiJet II 120hp συνδυάζεται με εμπρός κίνηση και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ ο 2.0 MultiJet II 140hp «φορά» το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και είναι τετρακίνητο. Μέσα στο 2015 θα έρθει και ο 1.4 Turbo MultiAir 2 170hp με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση αλλά και ο 1.4 Turbo MultiAir II 140hp με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Για τους λιγότερο απαιτητικούς ωστόσο θα υπάρχει και ο γνώριμος turbodiesel 1.3 MultiJet II 95hp με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και εμπρός κίνηση.
Η τετρακίνηση στο Fiat 500X υιοθετεί ένα σύστημα αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν υπάρχει ζήτηση για επιπλέον πρόσφυση, κερδίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση. Το σύστημα απεμπλοκής λειτουργεί αυτόματα, χωρίς κάποια εντολή από τον οδηγό. Διαθέσιμο βεβαίως είναι και το “Mood Selector” που επιδρά σε κινητήρα, φρένα, σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων (αν είναι αυτόματο), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος: Auto, Sport και All weather. Στις εκδόσεις off road, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία Traction, η οποία ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου Traction+ στις εκδόσεις με κίνηση εμπρός. Το Traction+ βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα και από την άλλη εξασφαλίζει χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης. Στην περίπτωση των τετρακίνητων 500X, η λειτουργία “Traction” επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.
Η διάθεση του Fiat 500X στην ελληνική αγορά έχει ήδη ξεκινήσει και τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν τον Μάρτιο. Η αρχική τιμή τιμοκαταλόγου είναι οι 18.500 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1.6 110hp Pop, η οποία περιλαμβάνει 6 αερόσακους, cruise control ESP με Hill Holder, ηχοσύστημα UConnect με USB, Aux και χειριστήρια στο τιμόνι. Οι εκδόσεις Pop Star (από 21.580 ευρώ) έχουν ακόμη προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, επιλογέα δυναμικής οδήγησης, δερμάτινο τιμόνι, UConnect με οθόνη αφής, ενώ οι εκδόσεις Cross (από 22.380 ευρώ) είναι εξοπλισμένες με off road προφυλακτήρες, φυμέ κρύσταλλα, σπορ ζάντες 17 ιντσών, σύστημα Traction+, μπάρες οροφής και επιχρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης. Φυσικά για αυτούς που θέλουν κάτι περισσότερο υπάρχουν και οι εκδόσεις Lounge (από 24.080 ευρώ) και Cross Plus (από 24.880 ευρώ) με αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προβολείς Bi-xenon, ζάντες 18 ιντσών, σύστημα πλοήγησης, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, πυξίδα και πολλά άλλα.
Διαβάστε ακόμη: