First drive: 2015 Audi Q3

Το ανανεωμένο Audi Q3 ξεκινά τη διάθεση του στην ελληνική αγορά κι εμείς το γνωρίζουμε μέσα από μια γρήγορη αλλά ταυτόχρονα απολαυστική πρώτη επαφή. Το μικρό crossover της Audi, εκτός από μια πιο φρέσκια σχεδίαση, έχει ισχυρότερους κινητήρες, νέες τεχνολογίες όπως οι στάνταρ προβολείς Xenon plus και τιμή από τις 27.340 ευρώ, με απόσυρση.

Έχουν περάσει σχεδόν τρεισήμισι χρόνια από το λανσάρισμα του το φθινόπωρο του 2011 και η ώρα της αλλαγής έφτασε για το Audi Q3. Διατηρώντας στο ακέραιο τον premium χαρακτήρα του, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεται κανείς στο ανανεωμένο Q3 είναι το νέο εμπρός μέρος. Η ανάγλυφη ενιαία τραπεζοειδής μάσκα είναι το καθοριστικό στοιχείο μαζί με τους νέους προβολείς, στάνταρ τεχνολογίας Xenon plus με LED ημέρας. Προαιρετικά υπάρχουν διαθέσιμοι προβολείς LED που ενισχύουν εντυπωσιακά την απόδοση των φώτων. Ανάμεσα στους προβολείς και τη μάσκα υπάρχει ένα νέο αλουμινένιο πλαίσιο που ενισχύει τον πολυτελή χαρακτήρα, ενώ ο ανασχεδιασμένος εμπρός προφυλακτήρας προσφέρει επιπλέον δυναμισμό στο σύνολο.
Οι συνολικές διαστάσεις του ανανεωμένου Audi Q3 παραμένουν αμετάβλητες, με μήκος στα 4,39 μέτρα, πλάτος στα 1,83 μέτρα και ύψος στα 1,59 μέτρα. Το βάρος του είναι 1.460 kg, ενώ το μεταξόνιο παραμένει στα 2,60 μέτρα. Αυτό που αλλάζει είναι οι TFSI και TDI κινητήρες, όλοι προδιαγραφών Euro 6, με εκπομπές CO2 μειωμένες στο μέσο όρο κατά 17% και με ισχύ από 150 έως 220 ίππους.
Εμείς οδηγήσαμε την ενδιαφέρουσα έκδοση 1.4 TFSI COD με 150hp. Η τεχνολογία COD (Cylinder on Demand) εν ολίγοις απομονώνει τους 2 κυλίνδρους όταν δε χρειάζονται, προς όφελος των ρύπων και της κατανάλωσης. Η ροπή του κινητήρα είναι 250 Nm και είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500-3.500 rpm γεγονός που εξασφαλίζει γραμμικότητα και μια εξαιρετική απόκριση στο γκάζι. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το Audi Q3 1.4 TFSI ultra (λόγω της υψηλής αποδοτικότητάς τους, οι κινητήρες TFSI COD και 2.0 TDI διαθέτουν το σήμα “Audi ultra”) επιταχύνει στα 100 km/h σε 9,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 204 km/h. Η Audi δηλώνει ως μέση κατανάλωση το εκπληκτικό 5,5 lt/100km με τις εκπομπές CO2 στα 127 g/km. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός είναι όντως τόσο καλός όσο ακούγεται, με βελούδινη λειτουργία, καλές επιδόσεις και μια εξίσου καλή κατανάλωση (δυστυχώς κατά την σύντομη επαφή μας δεν καταφέραμε να δούμε ρεαλιστικές τιμές). Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων COD λειτουργεί ομαλά και χωρίς να αντιλαμβάνεται κάτι ο οδηγός, ενώ χωρίς αμφιβολία ο 1.4 TDSI είναι ο ιδανικός κινητήρας για τα ελληνικά δεδομένα.
Από την άλλη βεβαίως υπάρχει και ο πιο σπορ 2.0 TFSI σε δυο εκδόσεις με απόδοση 180 και 220 ίππων, αποκλειστικά με κιβώτιο ταχυτήτων S tronic και τετρακίνηση quattro. Η έκδοση των 180 ίππων προσφέρει 0-100 km/h σε 7,6 δευτερόλεπτα και καταναλώσεις από τα 6,6 lt/100, ενώ 2.0 TFSI των 220hp χρειάζεται 6,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h και έχει τελική ταχύτητα 233 km/h! Στα 2,0 lt είναι και οι εκδοχές του πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI με ισχύ 150 ή 184hp και εξαιρετικές επιδόσεις μαζί με μια πολύ χαμηλή μέση κατανάλωση στα 4,4 lt/100km.
Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro δεν είναι διαθέσιμο ως στάνταρ και δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε ως έξτρα στην έκδοση 1.4 TFSI ultra. Για να χαρεί κάποιος την τετρακίνηση στο νέο Q3 θα πρέπει να επιλέξει μια έκδοση 2,0 lt, βενζίνης ή πετρελαίου. Και αυτό είναι κρίμα, γιατί το σύστημα quattro προσφέρει μια πιο ασφαλή και σπορ συμπεριφορά από ποτέ, αφού χρησιμοποιεί τον 5ης γενιάς υδραυλικό και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη του Audi S1. Μάλιστα για πρώτη φορά σε μοντέλο της σειράς Q χρησιμοποιείται τεχνολογία torque vectoring, προσφέροντας έτσι τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια σε επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση, όπως βρεγμένοι ή χιονισμένοι δρόμοι. Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό του 2015 Audi Q3 είναι το απενεργοποιούμενο σε δύο στάδια σύστημα πρόσφυσης (ESC). Στο off-road mode το σύστημα λαμβάνει υπόψη του τη φύση της επιφάνειας και ρυθμίζει αναλόγως το ABS και το ηλεκτρονικό διαφορικό (EDL). Με το ESC πλήρως απενεργοποιημένο, παραμένει ενεργό του torque vectoring και τοEDL, ώστε να προσφέρουν ακρίβεια και αποτελεσματικότητα στους χειρισμούς του οδηγού.
Το λανσάρισμα του ανανεωμένου Audi Q3 στη χώρα μας γίνεται με όλους τους διαθέσιμους κινητήρες, με κίνηση αποκλειστικά εμπρός για τον 1.4 TFSI ultra, εμπρός ή quattro για τον 2.0 TDI 150hp και αποκλειστικά ως quattro για τους 2.0 TFSI και 2.0 TDI 184hp. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία: βασικό, Sport και Design, ενώ περιλαμβάνουν υπερπλήρη εξοπλισμό σε κάθε περίπτωση. Ενδεικτικά, το Audi Q3 1.4 TFSI 150hp COD ultra έχει ως στάνταρ 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικό χειρόφρενο, προβολείς xenon plus με LED ημέρας και αυτόματη ρύθμιση δέσμης, σύστημα start-stop και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Οι αμέσως πλουσιότερες εκδόσεις Sport έχουν ακόμη το Audi drive select για αλλαγές στο set-up των αναρτήσεων και την απόκριση του τιμονιού, σπορ καθίσματα εμπρός με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, πολυλειτουργικό τιμόνι, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό (αντί για απλό A/C), αισθητήρες φωτός/βροχής και ηχοσύστημα MMI με αναδιπλούμενη έγχρωμη οθόνη και προεγκατεστημένο bluetooth.
Οι τιμές του 2015 Audi Q3 (PI) ξεκινούν από τις 27.340 ευρώ, με απόσυρση, για τις εκδόσεις 1.4 TFSI ultra και από 37.600 ευρώ για τις 2.0 TFSI quattro. Η δικίνητη έκδοση πετρελαίου 2.0 TDI 150hp ξεκινά από 34.400 ευρώ, ενώ η επιβάρυνση για το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic είναι 2.800 ευρώ. Οι δύο εκδόσεις 2.0 TFSI 180hp και 220hp διατίθενται αποκλειστικά με quattro και S tronic.

Διαβάστε ακόμη: