Το ολοκαίνουριο Honda CR-V είναι γεγονός και διατίθεται ήδη στη χώρα μας με έναν οικονομικό και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων και 120 ίππων. Το νέο crossover της Honda είναι ταυτόχρονα πολύ πιο ποιοτικό από τον προκάτοχό του και βεβαίως άκρως εκσυγχρονισμένο, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά. Και το διαπιστώνουμε στην πράξη, οδηγώντας το για μια ημέρα σε επιλεγμένες διαδρομές της Αττικής.
Μετά το πετρελαιοκίνητο Honda Civic, το νέο CR-V είναι το δεύτερο μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα 1.6 i-DTEC της σειράς Earth Dreams Technology. Ο εν λόγω κινητήρας διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέροντας υψηλές επιδόσεις και μια εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας οικονομία καυσίμου. Το ολοκαίνουριο Honda CR-V διατίθεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού Comfort και Elegance, σε τιμές που διαμορφώνονται από 27.170 ευρώ με απόσυρση για την πρώτη και από 28.470 ευρώ για την πλούσια Elegance. Ποσό που ακούγεται υψηλό (και όντως είναι για την Ελλάδα του 2014), ωστόσο θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα πολύ ευρύχωρο, πολύ ποιοτικό και βεβαίως οικονομικό σε καύσιμο crossover όχημα, που παρά την 2WD φιλοσοφία του δε θα πει όχι και σε βατές εκτός δρόμου αποδράσεις. Ας τα δούμε όλα όμως λίγο πιο αναλυτικά.
Η φιλοσοφία της Honda ήταν ανέκαθεν “man-maximum, machine minimum” και η 4η γενιά του CR-V ακολουθεί πιστά αυτό το “μότο”. Έτσι, το παρμπρίζ μετακινήθηκε ελαφρώς προς τα εμπρός, μειώθηκαν οι διαστάσεις του χώρου του κινητήρα και βεβαίως αυξήθηκε ο χώρος της καμπίνας. Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο αποπνέει δυναμισμό ενώ διαθέτει και μια ξεχωριστή προσωπικότητα κάτι το οποίο σπάνιζε στα Honda του παρελθόντος. Ξεχωρίζουν οι προβολείς με έντονες ακμές και ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED αλλά και η προσεγμένη αεροδυναμική σιλουέτα. Ακόμη και το δάπεδο έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιον τρόπο ώστε να εξομαλύνει τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο. Η μακριά οροφή σε συνδυασμό με τον βελτιστοποιημένο εμπρός προφυλακτήρα και την ενσωματωμένη μικρή πίσω αεροτομή βοηθούν στη διαχείριση της ροής αέρα πάνω από το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος τα όρθια φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, ενώ την crossover πινελιά -εκτός από το ανασηκωμένο αμάξωμα- δίνουν τα μαύρα ματ πλαστικά στις προεκτάσεις των θόλων, στα μαρσπιέ και βεβαίως στους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω.
Εσωτερικά, εκτός από τη μεγαλύτερη καμπίνα, οι επιβάτες έχουν στη διάθεση τους βελτιωμένη εργονομία, καλύτερο φινίρισμα αλλά και νέες τεχνολογίες. Την προσοχή τραβάει η οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 5 ιντσών Multi-Information Display (i-MID), που ελέγχει το ηχοσύστημα, το κινητό τηλέφωνο και το σύστημα πλοήγησης HDD (όπου υπάρχει). Οι αποχρώσεις στην καμπίνα βεβαίως παραμένουν στα ιαπωνικά πρότυπα με τις μοναδικές πινελιές εκτός μαύρου ή γκρι να αποτελούν το αλουμίνιο που διατρέχει το ταμπλό και ο πράσινος διακόπτης ECON. Στα πλεονεκτήματα φυσικά συγκαταλέγονται η εξαιρετική θέση οδήγησης, η εργονομία και οι δυνατότητες μορφοποίησης των καθισμάτων, με τα πίσω να είναι διαιρούμενα 60/40 και να αναδιπλώνονται γρήγορα και απλά με μία χειρολαβή. Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 580 λίτρα και αυξάνεται με τον παραπάνω τρόπο στα 1648 λίτρα.
Στην ελληνική αγορά, το νέο Honda CR-V διατίθεται με τον καινούριο diesel κινητήρα 1.6 i-DTEC, έναν από τους πιο σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες σήμερα και ίσως ο πιο αποδοτικός σε αυτό τον κυβισμό. Αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ., αριθμοί που υπόσχονται γραμμική λειτουργία, πολύ καλό τράβηγμα και ανταγωνιστικές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 km/h γίνεται σε 11,2 δευτερόλεπτα, ενώ η Honda αναφέρει μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km και εκπομπές CO2 στα 119 g/km, τιμές κορυφαίες για το ύφος και τον όγκο του αυτοκινήτου (συνολικό βάρος 1.541 kg). Όπως σε όλα τα τελευταία μοντέλα της μάρκας, υπάρχει κι εδώ ο διακόπτης ECON στο ταμπλό. Με το πάτημα του βελτιώνεται η απόδοση του κλιματιστικού με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης, ενώ παράλληλα υιοθετείται το ECO Assist που γνωρίσαμε στο Insight, βοηθώντας με ενδείξεις τους οδηγούς ώστε να αλλάξουν το οδηγικό τους στυλ με όφελος σε οικονομία καυσίμου (ο φωτισμός στο ταμπλό γίνεται πράσινος εάν η οδήγηση είναι οικονομική). Σύμμαχος στη μειωμένη κατανάλωση και στην παραγωγή χαμηλών ρύπων CO2 είναι και το στάνταρ Idle Stop που απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το όχημα είναι σταματημένο με νεκρά στο κιβώτιο.
Τέλος, στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς το νέο CR-V εξελίχθηκε σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η εμπρός ανάρτηση χρησιμοποιεί γόνατα McPherson, ενώ πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρική υποβοήθηση και εξασφαλίζει ευελιξία, καλή πληροφόρηση αλλά και αμεσότητα. Σε συνεργασία με το Vehicle Stability Assist της Honda, το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει ολισθηρές συνθήκες οδήγησης και ενεργοποιεί μια παρότρυνση στον οδηγό να διορθώσει την πορεία προς τη σωστή κατεύθυνση. Οδηγώντας το μοντέλο, ο οδηγός απολαμβάνει υψηλή ποιότητα κύλισης, καλή ηχομόνωση και βεβαίως μια εξαιρετική ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση. Σε συνδυασμό με τον πρόθυμο και οικονομικό 1.600άρη diesel κινητήρα, το όλο σύνολο αποδεικνύεται ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα της κατηγορίας, παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει τετρακίνηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.597
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 120/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 300/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 182
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 119
Βάρος με οδηγό (κιλά): 1.541
Τιμές
Honda CR-V 1.6 iDTEC Comfort: 28.600 ευρώ (27.170 με απόσυρση)
Honda CR-V 1.6 iDTEC Elegance: 29.900 ευρώ (28.470 με απόσυρση)
Σχετικά άρθρα:
Honda Civic Tourer
Honda Civic Type R: Νέα στοιχεία και φωτογραφίες
Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai
Opel Insignia Sport Tourer
Οδηγούμε ακόμη:
Οδηγούμε το Honda Civic 1.6 i-DTEC
Οδηγούμε το Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4
Οδηγούμε το νέο Ford Kuga