Η Honda επανατοποθετείται στην κατηγορία των μικρών και συμπαγών SUV με το επαναλανσάρισμα του ονόματος HR-V. Ο Κώστας Στέφου ταξιδεύει ως το Ναύπλιο για την απαραίτητη πρώτη οδηγική εμπειρία…
Το Honda HR-V επιστρέφει μετά από αρκετά χρόνια απουσίας (η πρώτη γενιά κυκλοφόρησε το 1998) και το κάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αφού ενσωματώνει όλες τις νέες τεχνολογίες των Ιαπώνων σε ένα όμορφο και δυναμικό σχήμα. Το καινούριο HR-V μόλις έφτασε στην ελληνική αγορά και βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του για μια πρώτη αλλά περιεκτική οδηγική επαφή.
Με μήκος περίπου 4,3 μ. το HR-V είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό στο μάτι. Έχει μια δυναμική “κουπεδοειδή” εμφάνιση, η οποία ενισχύεται από τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, ενώ παίρνει άριστα στους τομείς της χρηστικότητας και της ευρυχωρίας. Είναι χωρίς αμφιβολία ένα νεανικό αυτοκίνητο από κάθε άποψη, κρύβοντας τεχνολογία αιχμής αλλά και πλουσιότατο εξοπλισμό. Σχεδιαστικά ακολουθεί τη φιλοσοφία που η Honda περιγράφει ως “Dynamic Cross Solid”, έχει αεροδυναμικό σχήμα με τολμηρό ρύγχος και ανάγλυφες λεπτομέρειες. Στεκόμενοι λίγο περισσότερο στην αεροδυναμική του, αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο HR-V έχει στο κάτω μέρος τρία καλύμματα (κάτω από τον κινητήρα, το εμπρός πάτωμα και το πίσω πάτωμα) που βοηθούν στην εξομάλυνση και βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, αυξάνοντας έτσι την απόδοση του καυσίμου και ταυτόχρονα βελτιώνουν την ηχομόνωση στο εσωτερικό.
Εσωτερικά, η ευρυχωρία αποτελεί σημείο κλειδί, καθώς -παρά το μέγεθος του- το μοντέλο είναι απολαυστικά άνετο. Για να επιτευχθεί αυτό, ο χώρος και η διάταξη του HR-V αποφασίστηκε πριν καν οι σχεδιαστές της Honda υλοποιήσουν τη συνολική του φιλοσοφία. Έτσι, επιλέχθηκε η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, απελευθερώνοντας τον υποδαπέδιο χώρο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα ώστε να ενσωματωθεί το γνώριμο σύστημα Magic Seat που χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα της μάρκας. Τα “μαγικά καθίσματα” είναι διαιρούμενα σε αναλογία 60:40 και προσφέρουν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων. Έτσι ο χώρος φόρτωσης μπορεί να διαμορφωθεί από 453 lt με όλα τα καθίσματα στη θέση τους έως τα 1.026 lt με την πλήρη αναδίπλωση τους. Το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης δημιουργούν ιδανικές συνθήκες πρόσβασης, κυρίως όταν θα έρθει η ώρα για τοποθέτηση μεγάλων η βαριών αντικειμένων. Σε γενικότερες γραμμές, η συνολική ευρυχωρία θα καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες 5 ενήλικων επιβατών με άφθονους χώρους για πόδια, ώμους και κεφάλια.
Από πλευράς ποιότητας, χρησιμοποιούνται μαλακές επενδύσεις με ευχάριστη υφή σε αρκετά τμήματα της καμπίνας, ωστόσο παραμένουν κάποια τμήματα από σκληρό μαύρο πλαστικό που κατά τη γνώμη μας θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Θετικό είναι ωστόσο το γεγονός ότι υπάρχουν επενδύσεις σε φινίρισμα “piano black” που μαζί με τις διακριτικές λεπτομέρειες σε χρώμιο ανεβάζουν τη συνολική εικόνα. Σημείο αναφοράς αποτελεί το Honda Connect, μια οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό που παρέχει συνδεσιμότητα, ενημέρωση και ψυχαγωγία, ενώ είναι στάνταρ στις μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις του HR-V. Το Honda Connect “τρέχει” λειτουργικό Android και παρέχει φιλική διεπαφή με λειτουργίες αφής όπως σε ένα σύγχρονο smartphone, ενώ περιλαμβάνει πλήρως σύστημα συγχρονισμού μέσω Bluetooth. Στη βασική έκδοση, το HR-V έχει έγχρωμη οθόνη LCD 5’’. Εντυπωσιακό είναι και το πάνελ αφής του αυτόματου κλιματισμού, το οποίο είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ τις καλύτερες εντυπώσεις μας άφησε η κεντρική κονσόλα που εκτείνεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και ακολουθεί τη φιλοσοφία ενός coupe αυτοκινήτου. Το χέρι του οδηγού ακουμπάει σε αυτή και δεν κρέμεται, έχοντας στην παλάμη του τον μικρό επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων.
Το Honda HR-V λανσάρεται με δύο επιλογές κινητήρα, έναν ατμοσφαιρικό βενζίνης 1.5 i-VTEC 130 ίππων και έναν 1.6 i-DTEC diesel με 120 ίππους. Παρά το γεγονός ότι το HR-V διατίθεται σε Ιαπωνία και Αμερική και ως τετρακίνητο, στην Ευρώπη φτάνει αποκλειστικά ως δικίνητο, με τη μετάδοση να γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω 6-τάχυτου μηχανικού ή αυτόματου CVT κιβωτίου (μόνο σε συνδυασμό με τον 1.5 i-VTEC). Ο βενζινοκινητήρας των 1,5 lt έχει ροπή 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ. και μπορεί να προσφέρει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 10,7 δευτερόλεπτα, με μέση τιμή κατανάλωσης στα 5,2 lt/100km. Σαφώς μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ο πετρελαιοκινητήρας με τα 300 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., ο οποίος παρά την κάποια υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, ταιριάζει… γάντι στη φιλοσοφία του μοντέλου. Το 0-100 km/h γίνεται σε 10 δευτερόλεπτα, κάνοντας το HR-V ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, ενώ η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,0 lt/100km σύμφωνα με τη Honda.
Κατά την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, ταξιδέψαμε από την Αθήνα έως το Ναύπλιο, αποκλειστικά μέσα από επαρχιακές διαδρομές, απολαμβάνοντας το εξαιρετικό του πλαίσιο σε λίγο πιο απαιτητικές συνθήκες οδήγησης από το συνηθισμένο. Η πιο άκαμπτη δομή του αμαξώματος -με το 27% να αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής- εξασφαλίζει μια συμπαγή αίσθηση και κατά συνέπεια μεγαλύτερη ακρίβεια στους χειρισμούς. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα H-type πίσω, ωστόσο πριν βιαστούμε να κρίνουμε την απουσία της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης να σημειώσουμε πως η συμπεριφορά του HR-V ουδέποτε έδειξε σημάδια “ξερών” αντιδράσεων ή άλλων “μελανών” σημείων στην οδική του συμπεριφορά. Η στιβαρή αίσθηση σε συνδυασμό με την σφιχτή -όχι σκληρή- ανάρτηση αποτρέπει τις έντονες κλίσεις και εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε στροφή, υπό πίεση ή στη βόλτα. Οι τροχοί είναι εφοδιασμένοι με ζάντες αλουμινίου σε όλες τις εκδόσεις και ελαστικά 215/60 R16 ή 215/55 R17 στην πλουσιότερη.
Οι εκδόσεις του Honda HR-V στην ελληνική αγορά είναι τρεις: Comfort, Elegance και Executive, με την τελευταία να διατίθεται κατόπιν παραγγελίας. Σε όλες διατίθεται ως στάνταρ το City-Brake Active System, το οποίο αποτρέπει ή μειώνει τη σφοδρότητα των ατυχημάτων σε χαμηλές ταχύτητες, έως 32 km/h. Το σύστημα χρησιμοποιεί ραντάρ με λέιζερ για την ανίχνευση του δρόμου μπροστά και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα εάν διαπιστωθεί επικείμενος κίνδυνος σύγκρουσης. Στις εκδόσεις Elegance και Executive διατίθενται ακόμη το Advanced Driver Assist System με ραντάρ και κάμερες εμπρός-πίσω, καθώς και η γκάμα τεχνολογιών Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System. Ταυτόχρονα, όλα τα HR-V έχουν συνολικά 8 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, αυτόματα φώτα, αυτόματο κλιματισμό, cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Bluetooth και ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και θύρες AUX/USB.
Το νέο Honda HR-V είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από 23.100 ευρώ (21.670 με απόσυρση) στην έκδοση 1.5 i-VTEC και από 27.100 ευρώ (25.670 με απόσυρση) στην 1.6 diesel. Τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως τα Nissan Qashqai, Suzuki Vitara και Opel Mokka, παρέχοντας μεν μικρή απόκλιση στην τιμή αλλά και πλουσιότερο εξοπλισμό μαζί με ένα συνολικά πιο σπορτίφ χαρακτήρα.