Η δεύτερη γενιά Volkswagen Tiguan βρίσκεται στην Ελλάδα και μαζί με το επίσημο εμπορικό της λανσάρισμα απολαμβάνουμε μια πρώτη αλλά “γεμάτη” εμπειρία πίσω από το τιμόνι του. Το νέο μοντέλο όχι μόνο είναι καλύτερο από πριν αλλά προσεγγίζει επιθετικά τα χωράφια των premium ανταγωνιστών του.
![]() |
Διαθέσιμο στην Ελλάδα είναι το νέο Volkswagen Tiguan. |
Στην περιοχή της Μάνης λοιπόν, βρεθήκαμε προ ημερών όπου η Kosmocar παρουσίασε το νέο Volkswagen Tiguan. Το εντελώς νέο Tiguan για την ακρίβεια, το οποίο ήρθε για να συνεχίσει την πορεία του προκατόχου του στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Άλλωστε, δεν είναι τυχαία η εμπορική επιτυχία του μοντέλου της γερμανικής φίρμας που πρωτοεμφανίστηκε το 2007 και προτιμήθηκε από 2,8 εκ. αγοραστές εκ των οποίων περίπου οι 10.000 Έλληνες. Και βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το νέο Tiguan ήδη απέσπασε ένα βραβείο, αυτό του Product of the Year 2016/2017 στην κατηγορία Compact SUV of the Year 2016/2017 του διεθνή θεσμού Plus X Award 2016.
Βασισμένο στην πλατφόρμα MQB του ομίλου Volkswagen, όπως και όλα τα τελευταία μοντέλα της μάρκας- το νέο Tiguan είναι μεγαλύτερο (+60mm), φαρδύτερο (+30mm) και με μεγαλύτερο μεταξόνιο (+77mm) από πριν. Είναι όμως και ελαφρύτερο, ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό λίγο πάνω ή κάτω από τα -50kg. Και βεβαίως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των τελευταίων μοντέλων της μάρκας, με έντονες επιρροές τόσο από το Golf όσο -κυρίως- από το νέο Passat, ειδικά στο εμπρός τμήμα. Σε αυτό συμβάλλει και η νέα φαρδιά οριζόντια γρίλια-μάσκα με τους προβολείς στις άκρες της, ενώ συνολικά υπάρχουν πιο “καθαρές” γραμμές αλλά και μια πιο κεκλιμένη πίσω κολόνα. Κάποιοι ίσως το πουν πιο συντηρητικό, κάποιοι άλλοι όμως θα το πουν πιο σύγχρονο και δυναμικό στο μάτι. Αυτό όμως που σίγουρα θα διαπιστώσουν όλοι είναι ότι είναι πιο τεχνολογικά προηγμένο, πολύ πιο ασφαλές και σημαντικά πιο ποιοτικό.
![]() |
Το εσωτερικό είναι ποιοτικότατο και πλήρες όσο ποτέ. |
Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι προσεγμένη μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια αν και σχεδιαστικά δε θα λέγαμε ότι υπάρχει κάτι το ανατρεπτικό. Το σύνολο της καμπίνας μοιάζει στο μεγαλύτερο μέρος με όλα τα υπόλοιπα νέα Volkswagen, ενώ έχει το γνώριμο σύστημα multimedia με μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών εκεί ακριβώς που χρειάζεται. Γνώριμη και αναμενόμενη είναι η ποιότητα των υλικών, με αψεξάδιαστη αφή και ποιότητα που παρά ότι έχουμε να κάνουμε με ένα “εκτός δρόμου” όχημα καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται να ακουστεί “τσικ” από πουθενά. Ως bonus σε όλα αυτά έρχεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με μια οθόνη HD 12,3 ιντσών στη θέση του κλασσικού πίνακα οργάνων. Είναι η ίδια τεχνολογία που γνωρίσαμε μέσα τόσο τα μοντέλα της Audi όσο και από το Volkswagen Passat. Το Tiguan είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία με αυτή την τεχνολογία (έστω και προαιρετικά), την οποία η VW ονομάζει Active Info Display.
![]() |
Το Active Info Display προσφέρει διαφορετικές απεικονίσεις σε αυτόν τον high definition πίνακα οργάνων. |
![]() |
Μεγαλύτερος κατά 50lt είναι ο χώρος αποσκευών στο νέο Tiguan. |
Από πλευράς χώρων, αυτοί είναι αυξημένοι σε σχέση με πριν, ειδικά για τους πίσω επιβάτες, τόσο στα γόνατα όσο και στο διαθέσιμο ύψος. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο κατά 180mm (+20mm περισσότερο από πριν) και μπορεί με αυτό τον τρόπο να μεταβάλλει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 420 στα 515 λίτρα, με όλα τα καθίσματα σε κανονική 5-θέσια διάταξη. Χώρος αυξημένος κατά 50 λίτρα σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Αν αναδιπλωθούν οι πίσω θέσεις, ο συνολικός χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 1.555 λίτρα.
Το νέο Volkswagen Tiguan διατίθεται αρχικά σε 8 συνδυασμούς κινητήρα-μετάδοσης, σε βενζίνη ή πετρέλαιο και με ισχύ από 125 έως 190 ίππους. Όλοι τους είναι προδιαγραφών Euro 6, με τη γκάμα να περιλαμβάνει τα βενζινοκίνητα σύνολα 1.4 TSI 125ps, 1.4 TSI 150ps, 2.0 TDI 150ps και 2.0 TDI 190ps. Λίγο αργότερα στη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα προστεθεί ο 1.6 TDI με 115 ίππους αλλά και ο πανίσχυρος Bi-Turbo 2.0 TDI 240ps. Το Tiguan διατίθεται τόσο με κίνηση αποκλειστικά εμπρός όσο και με τετρακίνηση 4MOTION σε κάποιες εκδόσεις, με προγράμματα λειτουργίας Onroad, Snow, Offroad και Offroad Individual.
Πιο αναλυτικά διαθέσιμες είναι οι ακόλουθες εκδόσεις:
- 1.4 TSI 125PS BMT
- 1.4 TSI 150PS ACT BMT
- 1.4 TSI 150PS ACT BMT DSG6
- 1.4 TSI 150PS ACT 4MOTION
- 1.6 TDI 115PS BMT (Μετά την 26η εβδομάδα)
- 2.0 TDI 150PS
- 2.0 TDI 150PS DSG7
- 2.0 TDI 150PS 4MOTION DSG7
- 2.0 TDI 190PS 4MOTION DSG7
![]() |
Το νέο Volkswagen Tiguan διατίθεται σε μεγάλη γκάμα εκδόσεων με τετρακίνηση ή χωρίς. |
Τα επίπεδα εξοπλισμού στο νέο Volkswagen Tiguan είναι τρία: Active, Advance και Exclusive. Σε κάθε περίπτωση στάνταρ είναι μια σειρά από τελευταίας γενιάς τεχνολογίες, όπως τα Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring για προστασία πεζών, ενεργό εμπρός καπό, Lane Assist, σύστημα Pre-Crash και Multi-collission Brake Assist, μαζί με 7 αερόσακους συνολικά. Ξεχωρίζουν ακόμη στοιχεία όπως το τριζωνικό σύστημα κλιματισμού με λειτουργία Air Care, οι full-LED προβολείς (στην ακριβή έκδοση) αλλά και τα νέα και ελαφρύτερα καθίσματα. Διαθέσιμο σε όλες πλην της βασικής είναι και το App Connect, που ενσωματώνει σχεδόν κάθε smartphone μέσω του Apple CarPlay, του Android Auto ή του MirrorLink. Ο οδηγός μπορεί ακόμα να χρησιμοποιήσει και την εφαρμογή MirrorLink “Cam Connect” προκειμένου να βλέπει στην οθόνη εικόνα από μία GoPro κάμερα τοποθετημένη σε ένα τρέιλερ που ρυμουλκείται από το Tiguan.
Μέσα σε ένα διήμερο οδηγήσαμε το Tiguan σε άσφαλτο αλλά και σε χώμα. Ταξιδέψαμε μαζί του από την Αθήνα ως τη Μάνη, απολαύσαμε άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ενώ “πιαστήκαμε” να στρίβουμε στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ξεχνώντας στην κυριολεξία ότι οδηγούμε ένα SUV. Κι αυτό γιατί το set-up στο νέο Tiguan είναι τέτοιο που εξασφαλίζει άνεση και ασφάλεια με όποιο ρυθμό κι αν επιλέξεις, ενώ τιμόνι και κιβώτιο (DSG) σε σπρώχνουν στο να ανεβάσεις ρυθμό οδήγησης. Τα επίπεδα πρόσφυσης είναι εξαιρετικά, τόσο λόγω τετρακίνησης όσο και λόγω των μεγάλων τροχών (215/65 R17 στη βασική έκδοση και 235/50 R18 την Exclusive).
![]() |
Στο δρόμο αλλά και έξω από αυτόν, το νέο Tiguan είναι ασφαλές, ευχάριστο αλλά και αρκετά σβέλτο. |
Εκτός δρόμου, το Tiguan θα κινηθεί μέχρι εκεί που θα το επιτρέψουν τα ασφάλτινα ελαστικά του. Οι τετρακίνητες εκδόσεις είναι 20mm ψηλότερες, με ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 200mm, ενώ μπορούν να συνδυαστούν και με το off-road πακέτο αυξάνοντας τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής λόγω των διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρων. Όλες οι εκδόσεις 4MOTION έχουν το Active Control με τη δυνατότητα επιλογής οδηγικών προφίλ εκτός δρόμου. Έτσι η “περιπέτεια” μπορεί να συνδυαστεί με ευκολία και βεβαίως μεγαλύτερη ασφάλεια. Όσο για την ποιότητα, εξακολουθεί να εντυπωσιάζει, αφού τα πάντα στο εσωτερικό είναι δεμένα, δεν ακούγεται τίποτε και το κυριότερο η ανάρτηση του αυτοκινήτου εξασφαλίζει υποδειγματική άνεση. Εδώ ρόλο παίζει και η προαιρετική ανάρτηση DCC με νέες βαλβίδες ελέγχου.
Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές, οι οποίες θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι το μοναδικό αρνητικό στοιχείο στο νέο Volkswagen Tiguan. Λίγο τα νέα τέλη ταξινόμησης, λίγο η αύξηση του ΦΠΑ, και το που θα πρέπει να καταβάλει κανείς για την αγορά του θα είναι τουλάχιστον 27.300 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.4 TSI 125ps Active με κίνηση εμπρός. Αν σκοπεύετε να δείτε το Tiguan ως μελλοντική αγορά, ταπεινή μας γνώμη να ξεκινήσετε από την 1.4 TSI 150ps η οποία ξεκινά από τις 33.200 ευρώ ή την αντίστοιχη τετρακίνητη από 34.650 ευρώ. Σε πετρέλαιο οι τιμές ξεκινούν από 28.300 ευρώ για την 1.6 TDI που θα είναι διαθέσιμη λίγο αργότερα και από 32.100 ευρώ για την 2.0 TDI 150ps.
Δείτε τους αναλυτικά τους εξοπλισμούς και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων του Volkswagen Tiguan εδώ.
![]() |
Η κορυφαία έκδοση με τον 2.0 TDI κινητήρα και τετρακίνηση 4MOTION. |