Πρώτη γνωριμία με το νέο Ford Kuga: Με το βλέμμα στο μέλλον

Ταξιδεύουμε στην Ελλάδα με το ολοκαίνουριο Ford Kuga και το γνωρίζουμε σε εντός αλλά και εκτός δρόμου μονοπάτια. Το νέο SUV της Ford ξεκινά άμεσα την πορεία του στην ελληνική αγορά σε εκδόσεις βενζίνης ή diesel, με τετρακίνηση ή χωρίς και σε πλήρη εκδόσεις εξοπλισμού που συνθέτουν ένα εξαιρετικό value for money.
Το νέο Ford Kuga έφτασε στην Ελλάδα και το οδηγούμε σε μια απόδραση στον Παρνασό.
Ανανεωμένο και επανασχεδιασμένο μέσα και έξω και εμπλουτισμένο με προηγμένες τεχνολογίες και νέους κινητήρες η Ford επανατοποθετεί το Kuga στην αγορά των C-SUV. Μια κατηγορία που ανθεί στην Ευρώπη, στην οποία μάλιστα η μάρκα κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο της τάξης του 26,3%.

Άλλωστε η Ford δίνει μεγάλη βαρύτητα στην κατασκευή SUV και Crossover αυτοκινήτων για την ευρωπαϊκή αγορά και το Kuga είναι ένα από τα πέντε αντίστοιχα μοντέλα που θα παρουσιάσει στην επόμενη τριετία. Το νέο Kuga υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των EcoSport και Edge με τη μάσκα σε τραπεζοειδές σχήμα και την κυψελοειδή εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα. Επίσης το καπό με το ανάγλυφο σχήμα, τα νέα LED φωτιστικά σώματα που επεκτείνονται προς τα φτερά και τα επίσης νέα πίσω φώτα, μαζί με τις ζάντες αλουμινίου 17, 18 και 19 ιντσών ανάλογα με την έκδοση, ενισχύουν την δυναμική όψη του αυτοκινήτου.

Η έκδοση ST-Line του Ford Kuga έχει πιο σπορτίφ παρουσιαστικό.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι ελαφρώς περιορισμένες, ωστόσο έχουν διαφοροποιηθεί ως προς τη λειτουργικότητά τους ορισμένα χειριστήρια και διακόπτες, ενώ το νέο σύστημα SYNC 3 ενσωματώνει συστήματα ψυχαγωγίας και προγράμματα συνδεσιμότητας τα οποία απεικονίζονται στην οθόνη αφής 8 ιντσών που βρίσκεται στην κορυφή της επανασχεδιασμένης κεντρικής κονσόλας.

Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα των υλικών κατασκευής και η ηχομόνωση, ενώ μια σειρά ηλεκτρονικών τεχνολογιών συμβάλλουν στην ασφάλεια και ευκολία χρήσης του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουν το hands-free σύστημα παρκαρίσματος (Perpendicular Parking), το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (Active City Stop), το σύστημα ρύθμισης φωτισμού Bi-Xenon (Adaptive Front Lighting) και το hands-free άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ (Hands-Free Lift gate). Διαθέσιμο είναι ακόμη το τελευταίας γενιάς Ford My Key που δίνει τη δυνατότητα προγραμματισμού του αυτοκινήτου με περιορισμό ταχύτητας, απαγόρευση απενεργοποίησης συστημάτων ευστάθειας, περιορισμού έντασης ή απενεργοποίησης του ηχοσυστήματος αν δεν φορούν ζώνες οι επιβάτες.

Ποιοτικό και φορτωμένο με τεχνολογίες το εσωτερικό του Kuga.

Ο πίνακας οργάνων ακολουθεί το γνωστό μοτίβο της Ford.

Ο χώρος φόρτωσης είναι τετραγωνισμένος και μετρά 456 λίτρα.

Σε ότι αφορά στις διαστάσεις, το Kuga παραμένει στα 4,531μ. μήκος και 1,838μ. πλάτος, με ύψος 1,694μ. που στις τετρακίνητες εκδόσεις αυξάνεται στα 1,703μ. Οι διαθέσιμοι χώροι παρέμειναν οι ίδιοι με το προηγούμενο μοντέλο και στο σαλόνι του νέου Kuga θα φιλοξενηθούν με την ίδια άνεση πέντε ενήλικες. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί και ο χώρος των αποσκευών με ρεζέρβα ανάγκης φθάνει στα 456 λίτρα.

Το νέο Ford Kuga διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης EcoBoost στα 1,5 λίτρα με άμεσο ψεκασμό και ισχύ 120 ή 182 ίππους. Ο “μικρός” συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, καταναλώνει 6,3 lt/100km και εξοπλίζει την έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ο ισχυρότερος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης, ενώ καταναλώνει 7,5 lt/100km. Δύο είναι και οι κινητήρες diesel στο νέο Kuga, οι οποίοι έχουν δεχθεί βελτιώσεις στο σύστημα του turbo (Variable Nozzle Turbocharger) και στον περιορισμό εκπομπής NOx. Ένας 1,5 λίτρων TDCi με απόδοση 120 ίππων και ένας 2,0 λίτρων TDCi σε δύο εκδόσεις με 150 ή 180 ίππους, με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αντίστοιχα (μέση κατανάλωση 4,7-5,2 lt/100km).

Ωστόσο, σημαντικότερη είδηση αποτελεί ο πετρελαιοκινητήρας 1,5 TDCi με 120 ίππους, ο οποίος και κινούσε το Kuga που είχαμε στη διάθεσή μας κατά την πρώτη μας οδηγική γνωριμία. Μπορεί να μην έχει αυτό που λέμε “επιδόσεις-φωτιά” αλλά κινεί με αξιοπρέπεια το αμάξωμα των 1.591 κιλών. Η εξαιρετική ροπή των 270 Nm διαθέσιμη από χαμηλά (300 Nm στις αυτόματες εκδόσεις Power Shift), συμβάλει σημαντικά στις άνετες μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο, αλλά ιδιαίτερα όταν το αυτοκίνητο χρειαστεί κινηθεί εκτός δρόμου. Και αυτό το διαπιστώσαμε στους λασπωμένους δρόμους που συναντήσαμε στην διαδρομή μας από την Αθήνα στην Αγόργιανη.

Εκτός δρόμου το Ford Kuga είναι πολύ ικανό και μας εξέπληξε ευχάριστα.

Στο δρόμο το Kuga είναι σταθερό και με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Παρά τον όγκο του είναι αρκετά ευέλικτο και ικανοποιητικό από πλευράς απόκρισης-επιδόσεων. Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν 0-100 km/h σε 12,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 173 km/h, μαζί βεβαίως με χαμηλή κατανάλωση στα 4,4 lt/100km. Σε γενικές γραμμές το ανανεωμένο Ford Kuga αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση για αυτούς που θέλουν ένα σύγχρονο SUV της μεσαίας κατηγορίας με πλούσιο εξοπλισμό και προσιτή τιμή απόκτησης.

Στην ελληνική αγορά, το νέο Ford Kuga διατίθεται σε τρείς εκδόσεις εξοπλισμού: Business, ST-Line και Vignale. Περισσότερα για τον εξοπλισμό των εκδόσεων και βεβαίως τις τιμές του μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ο κινητήρας 1.5 TDCi με 120 ίππους ακούγεται μικρός αλλά είναι αποτελεσματικός!

Στον ανοιχτό δρόμο η ποιότητα κύλισης του Ford Kuga είναι εξαιρετική.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.