Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας B-SUV κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην παγκόσμια αγορά, μια αγορά που σήμερα κατέχει το 7% του συνόλου της αγοράς στην Ευρώπη φθάνοντας τις 1,1 εκ. πωλήσεις, με προοπτική το 2020 τα ξεπεράσει τα 2 εκ. Η Kia ακολουθώντας τις προσταγές της αγοράς μπαίνει δυναμικά στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία B-SUV, λανσάροντας ένα νέο μοντέλο, το Stonic. Είναι ένα όμορφο αυτοκίνητο με κόμπακτ διαστάσεις και υπερυψωμένο αμάξωμα κατά 183 χλστ. από το έδαφος.

Σχεδιαστικά το Kia Stonic ακολουθεί την φιλοσοφία της κορεάτικης φίρμας και αποτελεί προϊόν συνεργασίας του ευρωπαϊκού σχεδιαστικού τμήματος της μάρκας στη Γερμανία (Φρανκφούρτη) και του σχεδιαστικού κέντρου της εταιρίας στη Namyang της Κορέας. Με μήκος 4,14 μ. και μεταξόνιο 2,58 μ. το crossover της Kia τοποθετείται απέναντι σε αξιόλογα μοντέλα του ανταγωνισμού όπως τα Peugeot 2008, Seat Arona, Renault Captur, Nissan Juke, Citroen C3 Aircross καθώς και στο επερχόμενο Hyundai Kona.

Στο κομπακτ αμάξωμά του προέρχεται από το Rio, ενώ ξεχωρίζουν η μάσκα με τη μορφή “μύτη Τίγρης”, οι φαρδιές πίσω κολόνες σε στυλ “Targa”, οι φουσκωμένοι θόλοι των φτερών και η κεκλιμένη στο πίσω μέρος οροφή. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τον κοντό πίσω πρόβολο και το μεγάλο καπό, αποτελούν σχεδιαστικά στοιχεία που ενισχύουν την σπορτιφ εικόνα του αυτοκινήτου. Επίσης ξεχωρίζουν τα φώτα σε σχήμα U με LED ημέρας και οι προβολείς ομίχλης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα. Το Kia Stonic διατίθεται και με επιλογές διχρωμίας, όπως προστάζει η νέα μόδα, ενώ οι πελάτες έχουν στη διάθεσή τους 9 χρώματα αμαξώματος και 5 χρώματα οροφής με τους μεταξύ τους συνδυασμούς να φθάνουν τους 20.

Στο εσωτερικό του Stonic η σχεδίαση είναι πανομοιότυπη με αυτή του Rio, έχοντας ευρωπαϊκές επιρροές και μια ακολουθία με την εξωτερική σχεδίαση. Το ταμπλό είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό, διαθέτει εργονομία και στο κέντρο του δεσπόζει μια οθόνη αφής 7 ιντσών (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) στην οποία υπάρχουν το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (Apple CarPlay και Android Auto) με προαιρετικό το σύστημα πλοήγησης. Ο εξοπλισμός ασφάλειας και ανέσεων περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα συστήματα, μεταξύ των οποίων τα συστήματα Autonomous Emergency Brake, Forward Collision Alert, Blind Sport Detection Lane Departure Warning κ.ά.

Οι διαθέσιμοι χώροι για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας B-SUV, όπως το Stonic, βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα και παρά την κεκλιμένη προς τα πίσω οροφή του αυτοκινήτου οι πίσω επιβάτες δεν θα προβληματιστούν. Στην καμπίνα των επιβατών αφθονούν οι θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ξεχωρίζουν οι ποιοτικές δίχρωμες επενδύσεις των καθισμάτων. Ο χώρος των αποσκευών έχει χωρητικότητα 352 λίτρα με δυνατότητα αύξησής του στα 1.155 λίτρα όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Το Kia Stonic θα προσφέρεται με τρείς κινητήρες βενζίνης και έναν diesel. Προεξέχουσα θέση στη γκάμα έχει ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.0 T-GDI ο οποίος αποδίδει 120 ίππους, ενώ στα μέσα του 2018 θα υπάρξει και άλλη μια έκδοση του ίδιου κινητήρα με ισχύ 100 ίππων. Άμεσα διαθέσιμοι είναι οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης 1,25 και 1,4 λίτρων με απόδοση ισχύος 84 και 100 ίππων αντίστοιχα, οι που συνδυάζουν τις ικανοποιητικές επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση. Ακολουθεί ο κινητήρας diesel χωρητικότητας 1,6 λίτρων με ισχύ 110 ίππων, ο οποίος διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (4,2 λιτ/100 χλμ.). Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων με εξαίρεση τον 1.25 MPI ο οποίος διατίθεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Το 2018 θα είναι διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που θα εξοπλίζει ορισμένες εκδόσεις του κινητήρα 1.0 T-GDI.

Κατά την πρώτη οδηγική γνωριμία που είχαμε με το Kia Stonic διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για ένα crossover με αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Σε αυτή συμβάλλουν η καλή θέση οδήγησης, το σαφές σύστημα διεύθυνσης -που διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση- η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων και η καλή ανάρτησή (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρος καιημιάκαμπτος άξονας πίσω) με καλορυθμισμένα αμορτισέρ. Σε γενικές γραμμές το Stonic είναι ένα σύγχρονο και καλαίσθητο μοντέλο με νεανικό προσανατολισμό, κατάλληλο για αστική χρήση αλλά και για ταξίδια ή βατές εξορμήσεις. Είναι ένα αυτοκίνητο σταθμός για την κορεάτικη φίρμα και άκρως ανταγωνιστικό στην κατηγορία B-SUV, με παρεχόμενη εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών.

Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού Inmotion, Uptown και Premium, με τιμές που ξεκινούν από 13.990 ευρώ και ανάλογα με την έκδοση, τον κινητήρα και τον εξοπλισμό αυτές διαμορφώνονται φθάνοντας τις 19.390 ευρώ (κορυφαία έκδοση Premium 1,6 diesel).