Τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Lamborghini Urus έγιναν χθες κοντά στη Μπολόνια, ορίζοντας μια ιστορική στιγμή για την ιταλική μάρκα. Αυτό είναι μόλις το δεύτερο όχημα στην κατηγορία με σήμα τον μαινόμενο ταύρο. Η πρώτη απόπειρα της Lamborghini είχε γίνει με την LM002, ένα πανίσχυρο όχημα εκτός δρόμου που αποδείχθηκε όμως “καταστροφή” για την εταιρία. Με 10 χρόνια εξέλιξης, η LM002 προοριζόταν αρχικά για την αμερικανικό στρατό, ωστόσο πούλησε και περίπου 300 πελατειακά αυτοκίνητα.


Τώρα, 30 χρόνια μετά, η Lamborghini επανατοποθετεί την ιδέα ενός SUV. Ωστόσο σε μια πιο ώριμη αγορά και με πολύ καλύτερες προϋποθέσεις. Ως μέλος του Volkswagen Group, η ιταλική μάρκα εκμεταλλεύεται την πλατφόρμα MLB στην οποία βασίζονται και τα Audi Q7, Porsche Cayenne αλλά και Bentley Bentayga. Τα κόστη και η εξέλιξη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, συνεπώς έχουν περιοριστεί σημαντικά.

Σχεδιαστικά, η Urus δεν έχει βεβαίως καμία σχέση με την LM002. Σε αντίθεση με εκείνο το extreme off-road παρουσιαστικό, το νέο μοντέλο είναι ένα crossover για δυναμική χρήση σε άσφαλτο αλλά και σε χώμα. Και βεβαίως ως μια σύγχρονη Lambo, κάνει χρήση του σχεδιαστικού DNA της μάρκας με ένα μείγμα δυναμικών σχημάτων και γραμμών θυμίζοντας σε πολλά σημεία τις street-only Aventador S και Huracan. Στο πλάι και πίσω η Urus ακολουθεί επίσης πολύ δυναμικές γραμμές. Ένα νεύρο διατρέχει τα πλαϊνά, ξεκινώντας από έναν αεραγωγό στο τελείωμα των εμπρός φτερών, ενώ πίσω τέσσερις εξατμίσεις αγκαλιάζουν έναν διαχύτη. Το τελείωμα της ουράς έχει και δύο διακριτικές αεροτομές, μία στην προέκταση της οροφής και μια χαμηλότερα, κάτω από το πίσω παρμπρίζ.

Παλαιότερα η LM002 είχε χρησιμοποιήσει τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο κινητήρα στη γκάμα της Lamborghini. Τώρα, η Urus κάνει ακριβώς το αντίθετο και δεν φοράει έναν ατμοσφαιρικό V12 αλλά έναν 4-λιτρο V8 twin turbo. Αντίστοιχο με άλλα μοντέλα του ομίλου VW. Η πολύ ροπή από χαμηλά είναι ένα στοιχείο που σίγουρα θέλει να εκμεταλλευτεί η Urus, κάτι που θα ήταν σχεδόν αδύνατο με ένα ατμοσφαιρικό σύνολο. Στο δια ταύτα, ο κινητήρας που έχει ειδικά ρυθμιστεί για την Urus, αποδίδει 650 ίππους στις 6.800 σ.α.λ. και 850 Nm ροπής σταθερά στις 2.240-4.500 σ.α.λ. Το ιταλικό SSUV (Super Sport Utility Vehicle) κάνει το 0-100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα και το 0-200 km/h σε 12,8 δευτ. Η κίνηση περνά σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου με μετατροπέα ροπής που εξασφαλίζει μέγιστη απόκριση σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα. Δε χωρά λοιπόν αμφιβολία ότι η Urus κινείται και επιταχύνει σαν μια γνήσια Lamborghini, παρά τα 2.200 kg του βάρους της.

Το σύστημα τετρακίνησης του μοντέλου χρησιμοποιεί διαφορικό Torsen με λειτουργία κλειδώματος και υπό κανονικές συνθήκες στέλνει το 40% της ροπής στον εμπρός άξονα και το 60% πίσω. Ανάλογα με τις συνθήκες έως και το 70% μπορεί να φτάσει εμπρός και 87% πίσω, ενώ το σύστημα torque vectoring σε συνδυασμό με την τετραδιεύθυνση (παρόμοια με αυτή στην Aventador S) μπορεί να βοηθήσει σημαντικά σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Επιπρόσθετα, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 6 προγράμματα οδήγησης: Strada, Sport, Corsa, Neve (χιόνι), Terra (εκτός δρόμου) και Sabbia (άμμος). Το καθένα από αυτά προσαρμόζει τόσο την τετρακίνηση όσο και άλλα συστήματα, συμπεριλαμβανομένου των αναρτήσεων, για μέγιστη προσαρμογή στις αντίστοιχες συνθήκες.

Πέρα όμως από τα συστήματα, η Lamborghini έδωσε στην Urus και όλη την ποιότητα που μπορεί κανείς να βρει σε ένα supercar, με το εσωτερικό της να αποτελεί μια ευρύχωρη εκδοχή αυτών που συναντούμε στις αδελφές Aventador και Huracan. Έτσι υπάρχει τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και οι αεροπορικού τύπου διακόπτες, όσο και άλλες πινελιές στην κονσόλα αλλά και στο γενικότερο φινίρισμα που συναντούμε σε κάθε σύγχρονη Lambo. Για πρώτη φορά τρεις ενήλικες θα μπορούν να καθίσουν στο πίσω μέρος μιας Lamborghini, ενώ ο χώρος φόρτωσης έχει όγκο 616 λίτρων.

Οι πρώτες Urus αναμένεται να κυκλοφορήσουν την άνοιξη του 2018.