Η επιστροφή του περιστροφικού κινητήρα είναι γεγονός! Η Mazda αποκαλύπτει το MX-30 R-EV και ήδη στο “αυτοκινητιστικό internet” κυκλοφορούν φήμες αναβίωσης των θρυλικών RX-7 και RX-8. Όμως… για μισό λεπτό!

Ναι, το Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι πέρα για πέρα αληθινό. Αλλά παραμένει ένα μικρό SUV και μάλιστα ηλεκτρικό… περίπου. Για την ακρίβεια έχουμε ένα plug-in hybrid μοντέλο, με περιστροφικό κινητήρα ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια. Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με το σύστημα E-Power της Nissan, αλλά στην περίπτωση της Mazda με ρότορα! Το MX-30 θυμίζουμε ότι είναι το πρώτο μαζικής-παραγωγής ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία της Mazda, παρόλο που σε ορισμένες μη ευρωπαϊκές αγορές κυκλοφόρησε και ως ένα ήπιο υβριδικό μοντέλο.

Τώρα οι Ιάπωνες κάνουν το επόμενο βήμα με το MX-30 e-Skyactiv R-EV plug-in hybrid, το οποίο όμως παραμένει κατά μία ένοια ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αφού η κίνηση γίνεται και πάλι από ηλεκτροκινητήρα, ενώ συνεχίζουμε και έχουμε μπαταρίες. Με τη διαφορά ότι στο R-EV η μπαταρία είναι μικρότερη, τεχνολογίας ιόντων λιθίου και χωρητικότητα 17,8 kWh. Σύμφωνα με τη Mazda μια φόρτιση της προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 85 χλμ., η οποία και είναι επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις. Η μεγάλη διαφορά στο MX-30 R-EV είναι η χρήση του περιστροφικού κινητήρα, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια και ηλεκτρική κίνηση για μεγαλύτερες αποστάσεις. Με αυτό τον τρόπο, σε όλη τη διάρκεια της οδήγησης το αυτοκίνητο συνεχίζει και κινείται με ηλεκτροκινητήρα.

Όσον αφορά στον θερμικό, περιστροφικό κινητήρα, αυτός είναι γνωστός με τον κωδικό 8C, είναι μονού ρότορα (και όχι πχ. διπλού όπως το αγαπημένο μας RX-8) και έχει χωρητικότητα 830 κ.εκ. Υπάρχει ένα ρεζερβουάρ καυσίμου (βενζίνης) 50 λίτρων, συνεπώς και το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται ηλεκτρικά χωρίς να χρειάζεται μεγάλες στάσεις για φόρτιση. Ένας τυπικός ανεφοδιασμός σε βενζίνη αρκεί για να παρέχει αυτονομία της τάξεως των 640 χλμ. (συνολικά).

Οι ρύποι CO2 είναι στα 21 γρ/χλμ, αισθητά χαμηλότερα από τυπικά plug-in hybrid μοντέλα της αγοράς. Αυτό συμβαίνει γιατί ο θερμικός κινητήρας κινεί μόνο τη γεννήτρια και όχι το αυτοκίνητο, παράγοντας έτσι πολύ λιγότερο έργο και πρακτικά δεν επηρεάζεται από απαιτητικές συνθήκες οδήγησης, φόρτωμα του αυτοκινήτου ή οδήγηση σε ανηφόρα. Αυτά όλα τα κάνει ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος αποδίδει ισχύ 125 kW (170 ίπποι) με 260 Nm ροπής. Το MX-30 R-EV PHEV είναι ελαφρώς ταχύτερο από το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 BEV των 145 ίππων, με την τυπική διαδικασία 0-100 km/h να γίνεται σε 9,1 δευτερόλεπτα.

Το MX-30 e-Skyactiv R-EV είναι συμβατό με κανονική φόρτιση AC 1 ή 3 φάσεων, γρήγορη φόρτιση DC και τροφοδοσία 1.500 W, καθώς και τρεις λειτουργίες οδήγησης ώστε να προσαρμόζεται σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης: Normal, EV και Charge. Το μοντέλο έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στην ειδική “Έκδοση R”, η οποία θα είναι διαθέσιμη όταν το MX-30 e-Skyactiv R-EV κυκλοφορήσει. Ασχέτως έκδοσης πάντως, το plug-in hybrid μοντέλο δεν έχει αισθητές διαφοροποιήσεις από το ηλεκτρικό MX-30. Υιοθετεί ακριβώς την ίδια σχεδίαση και τις αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες, με τα μοναδικά ορατά στοιχεία να περιορίζονται στις χρωματικές επιλογές και τα λογότυπα e-Skyactiv R-EV.