Αυτοκίνητο της Εβδομάδας: Mercedes-Benz GLA 180d 7G-DCT

Mercedes GLA 180d

Είναι γεγονός ότι η Mercedes-Benz έχει στήσει μια δυναμική παρουσία στην κατηγορία των SUV, έχοντας πλέον εκπρόσωπο σε όλες τις διαστάσεις. Αυτή τη φορά απολαμβάνουμε τη συντροφιά της “βασικής” GLA 180d με τον μικρό 1.500άρη diesel και κίνηση εμπρός. Ένα μοντέλο που παρά τα μειονεκτήματα του, είναι πιο δημοφιλές από όσο μπορούμε να φανταστούμε.

Ναι, η Mercedes-Benz GLA 180d έχει μειονεκτήματα, όπως άλλωστε όλα τα αυτοκίνητα. Και το σημαντικότερο αυτών είναι το ότι δεν είναι τετρακίνητη, όσο και αν τα μάτια μας θέλουν να πιστέψουν το αντίθετο. Είναι ένα μπροσθιοκίνητο SUV ή καλύτερα crossover, αφού πρακτικά αποτελεί μια υπερυψωμένη A-Class. Όμως αλήθεια, ο οδηγός που θα επιλέξει μια GLA με έναν εξαιρετικά οικονομικό diesel κινητήρα χρειάζεται όντως τετρακίνηση; Η αγορά λέει πως 8 στα 10 SUV που κυκλοφορούν είναι αποκλειστικά δικίνητα, οπότε γιατί να μείνει έξω από το παιχνίδι και η Mercedes-Benz; Τα υλικά υπάρχουν, οπότε με ένα εντυπωσιακό σερβίρισμα έχουμε ένα πολυτελές, όμορφο, σχετικά μικρό και κυρίως ευέλικτο και οικονομικό SUV, ακριβώς στην καρδιά της premium κατηγορίας. Και αν κάποιοι το αποφασίσουν, η GLA 180d έχει το πλεονέκτημα του περίσσιου αέρα από κάτω της για να κινηθεί και λίγο “εκτός”.

Λίγο πριν το facelift της για το 2017, η Mercedes-Benz GLA καταφέρνει και παραμένει σύγχρονη, χάρη στις όμορφες γραμμές που της χαρίζει η A-Class στην οποία και βασίζεται σχεδιαστικά και κατασκευαστικά. Ωστόσο, από τη στιγμή που η A-Class άλλαξε (διαβάστε τη δοκιμή της ανανεωμένης A180d εδώ) είναι σειρά της GLA να αποκτήσει μια νότα φρεσκάδας προκειμένου να συνεχίσει την πορεία της απέναντι στον premium ανταγωνισμό.

Στην προκειμένη περίπτωση θα σταθούμε λίγο περισσότερο στον 1.500άρη diesel κινητήρα της Renault, που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Ένας “ζωντανός” κινητήρας 109 ίππων και 260 Nm ροπής, που παρά τα λίγα κυβικά του χαρίζει ικανοποιητικές επιδόσεις για αυτό που λέμε “βασική έκδοση”. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η GLA 180d είναι παραπάνω από ευχάριστη στην καθημερινότητα. Και κυρίως είναι οικονομική, αφού με σχετικά προσεκτική οδήγηση καταφέραμε να δούμε καταναλώσεις κοντά στα 6,5 lt/100km. Καθόλου άσχημα για SUV, έστω και με κίνηση εμπρός. Επίσης σημαντικό πλεονέκτημα αποτελούν και οι χαμηλοί ρύποι CO2 στα 103 g/km.

Mercedes GLA 180d

Στο καθαρά οδηγικό κομμάτι, η Mercedes-Benz GLA 180d είναι πολύ σταθερή στο δρόμο, αθόρυβη και προσφέρει αυτή την αίσθηση ασφάλειας που ζητάς από ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Νιώθεις τη στιβαρότητα του πλαισίου, ενώ τα χέρια και το σώμα σου λαμβάνουν ένα ικανοποιητικό feedback. Όσον αφορά στις επιδόσεις, αν και τα νούμερα δεν την ευνοούν (0-100 km/h σε 11,9’’, τελική 190 km/h) στην πράξη η GLA 180d δεν είναι καθόλου κακή. Αντιθέτως μάλιστα, στα χέρια ενός τυπικού οδηγού θα ικανοποιήσει σε όλους τους τομείς, αφού δεν εμφανίζει σημαντική υστέρηση και κυρίως παραμένει οικονομική.

Στα θετικά της στοιχεία συγκαταλέγονται βεβαίως και το όμορφο εσωτερικό, το οποίο προέρχεται αυτούσιο από την A-Class και ενσωματώνει ένα όμορφο και ευχάριστο στο πιάσιμο τιμόνι, μαζί με τους αγαπημένους μας αεραγωγούς στο σύστημα κλιματισμού. Η ποιότητα είναι πολύ καλή, αν και σε ορισμένα σημεία τα πολύ σκληρά πλαστικά δεν αντιστοιχούν με τη βαρύτητα του ονόματος Mercedes-Benz. Τέλος, οι χώροι είναι άνετοι για τους εμπρός, ενώ πίσω δεν έχουν να προσφέρουν κάτι περισσότερο από τους μέτριους χώρους της A-Class, με θέσεις οριακά ικανοποιητικούς για 3 ενήλικους επιβάτες.

Mercedes GLA 180d

Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μας για μια ακόμη φορά πίσω από το τιμόνι μιας GLA, μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι η GLA 180d αποτελεί ένα μοντέλο που κάθε άλλο παρά “βασικό” μπορεί να χαρακτηρισθεί. Παρά τον μικρό της κινητήρα έχει έναν πολυδιάστατο χαρακτήρα σε συνδυασμό με τη νεανική εμφάνιση. Είναι το πολυτελές SUV γι αυτούς που ζητούν κάτι παραπάνω και βεβαίως είναι διατεθειμένοι να το πληρώσουν. Η τιμή της GLA 180d, της μικρότερης έκδοσης diesel στη γκάμα του μοντέλου, ξεκινά από τις 34.100 ευρώ, ενώ υπολογίστε περισσότερα από 36.500 ευρώ για τις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση βέβαια ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι παραπάνω από πλήρης, ενώ η λίστα των εξτρά δεν τελειώνει ποτέ…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
  • Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 109/4.000
  • Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 260/1.750-2.500
  • 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,9
  • Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
  • Μέση Κατανάλωση κατασκευαστή (lt/100km): 3,9-4,1*
  • Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 103-109
  • Βάρος (κιλά): 1.470
  • *τιμές με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT

Φωτογραφίες: Γιάννης Στέφου | www.trcoff.gr