Car of the Week: Nissan Juke 1.5 dCi

8 Δεκεμβρίου 2014      
Με μικρές αλλά σημαντικές βελτιώσεις, το Nissan Juke επανατοποθετείται στην κατηγορία των μικρών crossover και αν μη τι άλλο είναι και παραμένει ένα αυτοκίνητο που το κοιτάς, οδηγείς και ζεις μαζί του με το ίδιο ενδιαφέρον που θα είχες αν ήταν ένα μικρό σπορ μοντέλο. Γιατί όσο γκάζι μπορεί να του λείπει, τόσο σε κερδίζει στις μικρές λεπτομέρειες, σχεδιαστικές και μη, που στην περίπτωση του κάνουν τη διαφορά.

Τι σχέση έχει ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο με ένα μικρό crossover όπως το Juke. Εκ πρώτης καμία, αφού μιλάμε για δύο αντίθετες κατηγορίες. Όσο παρατηρούμε όμως το Juke, ειδικά τώρα στην ανανεωμένη εκδοχή του, βρίσκουμε κάποια κοινά… πατήματα, κυρίως στο σχεδιαστικό κομμάτι. Λεπτομέρειες που οι σχεδιαστές της Nissan δανείστηκαν από μοντέλα όπως τα 370Z και GT-R, συμπεριλαμβανομένου των φώτων εμπρός και πίσω, αλλά και του σχήματος των πλευρικών παραθύρων με τη γραμμή οροφής και τη γωνία του παρμπρίζ. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό η εικόνα είναι πολύ σπορ, τόσο με το σχεδιασμό οργάνων και τιμονιού όσο της ιδιαίτερης κεντρική κονσόλας με τους διακόπτες πασπαρτού αλλά και της ψηφιακής οθόνης στο ταμπλό με ένδειξη ακόμη και για επιταχύνσεις G. Και αν αυτά όλα δεν είναι σπορ στοιχεία, τότε τι είναι;
Σε σύγκριση με το πρώτο Juke, η ανανεωμένη γενιά που πολύ πρόσφατα λανσαρίστηκε έχει αλλαγές κυρίως στα εμπρός φώτα με ενσωματωμένα LED ημέρας, νέα μάσκα, ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, πιο σκουρόχρωμα πίσω φώτα αλλά και μια νέα γκάμα ζαντών. Η χρωματική παλέτα περιλαμβάνει έντονα χρώματα, ενώ διαθέσιμο είναι και ένα πρόγραμμα εξατομίκευσης με επιλογές διχρωμίας. Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Nissan Juke βρίσκουμε ένα καινούριο ηχοσύστημα μαζί με το σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας NissanConnect με έγχρωμη οθόνη. Η τελευταία όμως από όσο διαπιστώσαμε δεν είναι και τόσο ευδιάκριτη σε συνθήκες έντονου ήλιου, κάτι που ίσως οφείλεται στη θέση της ψηλά στην κεντρική κονσόλα. Σημαντικά βελτιωμένος σε σύγκριση με το προ-facelift μοντέλο είναι ο χώρος των αποσκευών, ο οποίος και έχει αυξηθεί κατά 40% στις εκδόσεις με κίνηση μόνο εμπρός, φτάνοντας συνολικά τα 354 λίτρα.

Η μεγάλη είδηση ωστόσο στο Juke είναι η υιοθέτηση του καινούριου κινητήρα 1.2 DIG-T της Nissan που παρουσιάστηκε με το νέο Qashqai. Ο κινητήρας αυτός, στα 1.200 κ.εκ. με turbo, αποδίδει 115 ίππους και είναι μακράν ταχύτερος και οικονομικότερος από τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1600άρη. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του μοντέλου, η οποία κινείται από τον γνώριμο 1.5 dCi της Renault, απόδοσης 110 ίππων. Ο κινητήρας αυτός έχει πολύ καλό τράβηγμα και παράγει 260 Nm στις 1.750 σ.α.λ., ενώ η μέση κατανάλωση είναι στα 4,0 lt/100km, με ρεαλιστικές τιμές μεταξύ 4,7-5,0 lt/100km.
Πως είναι όμως το ανανεωμένο Nissan Juke στο δρόμο; Μπορεί σπορ με την έννοια που περιμένουμε να μην είναι, ωστόσο ο συνολικός διάκοσμος με το μαύρο εσωτερικό, το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι αλλά και τον πίνακα οργάνων, ναι… είναι σπορ. Αντίστοιχα χαρακτηριστικά έχουν πλαίσιο και σύστημα διεύθυνσης και ουδέποτε ο οδηγός θα νιώσει προδομένος όταν αποφασίσει να κινηθεί πιο επιθετικά. Ακόμη και η ανάρτηση σε συνδυασμό με το αυξημένο ύψος από το έδαφος δε θα φέρουν το Juke σε αμήχανες καταστάσεις. Από την άλλη η κίνηση εκτός δρόμου είναι κάτι που δε συνιστάται, ακόμη και αν οπτικά το μοντέλο δείχνει ότι μπορεί. Η έλλειψη τετρακίνησης αλλά και τα 100% ασφάλτινα ελαστικά περιορίζουν σημαντικά τις όποιες δυνατότητες, οπότε και θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν και αν προγραμματίσουμε μια εξόρμηση. Από την άλλη το Juke μπορεί και ανεβοκατεβαίνει πεζοδρόμια με ιδιαίτερη ευκολία και βεβαίως παρκάρει με κλειστά τα μάτια ή μάλλον σχεδόν κλειστά αφού η κάμερα οπισθοπορείας είναι σωτήρια σε στενά παρκαρίσματα στο κέντρο της πόλης.
Από πλευράς εξοπλισμού οι διαθέσιμες εκδόσεις είναι τέσσερις: Energy, Acenta, Acenta Con και Techna. Όλες με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης, LED ημέρας, κλιματισμό, cruise control και ηχοσύστημα με MP3. Η τιμή του βενζινοκίνητου Juke ξεκινά από τις 16.590* ευρώ για την έκδοση με τον προηγούμενο ατμοσφαιρικό 1.600άρη, ενώ το Juke 1.2 DiG-T ξεκινά από τις 17.460* ευρώ. Η έκδοση diesel που οδηγούμε κοστίζει 17.480* ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής (Juke Techna) με δερμάτινο τιμόνι, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης, αισθητήρες φωτός/βροχής και ηλ. αναδιπλούμενους καθρέπτες κοστίζει 21.780* ευρώ.
Σε γενικότερες γραμμές το ανανεωμένο Nissan Juke μας αρέσει! Είναι ένα αυτοκίνητο-κοκτέιλ, αναμιγνύοντας ιδανικά κάποια συστατικά από διαφορετικούς κόσμους, προσφέροντας ένα δροσιστικό και ενδιαφέρον αποτέλεσμα. Και όπως τα κοκτέιλ δεν αρέσουν σε όλους, έτσι και το Juke είναι ένα αυτοκίνητο που διχάζει ή καλύτερα ξεχωρίζει… τους συντηρητικούς από τους τολμηρούς!

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.461
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 11,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.): 4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 104
Βάρος (kg): 1.305
Τιμή
Nisan Juke 1.5 dCi 110hp: 17.480* ευρώ
*Περιλαμβάνεται όφελος απόσυρσης και ειδική προσφορά Nissan.
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Παμπούκης / automoto.com.gr

Διαβάστε ακόμη:
Car of the Week: Nissan Qashqai 1.6D 130ps
Car of the Week: Renault Captur 1.5 dCi 90ps
Car of the Week: Opel Mokka 1.4 Turbo 4X4