Πρώτη γνωριμία με το Renault Kadjar. Οι Γάλλοι επέστρεψαν!

Ταξιδεύουμε στον Όλυμπο με το ολοκαίνουριο Renault Kadjar, απολαμβάνουμε αυτοκίνητο και διαδρομή -εντός και εκτός δρόμου- και αναρωτιόμαστε: πόσο καλύτερο είναι από το σχεδόν αδελφό Nissan Qashqai;

Το Renault Kadjar βάζει με αξιώσεις τους Γάλλους στην κατηγορία των SUV.

Το οδοιπορικό μας στην πρώτη γνωριμία μας με το Kadjar είναι σφιχτό από πλευράς χρόνου, αλλά περιεκτικό σε διαδρομή ώστε να γνωρίσουμε κάθε πτυχή του γαλλικού SUV. Στη διάθεσή μας έχουμε την έκδοση diesel με τον 1500άρη κινητήρα των 115 ίππων και κίνηση εμπρός, το οποίο εξασφάλισε και έφερε στη Θεσσαλονίκη για την περίσταση η TEOREN MOTORS, επίσημος εισαγωγέας των μοντέλων Renault στην Ελλάδα.

Το Kadjar είναι αναμφιβόλως ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με δυναμική σχεδίαση και τεχνολογικές καινοτομίες. Είναι το μοντέλο που βάζει με αξιώσεις τη Renault στο μεγάλο ανταγωνισμό της κατηγορίας των cossover. Το Renault Kadjar βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD την οποία χρησιμοποιεί και το Nissan Qashqai, αλλά οι διαστάσεις του Kadjar είναι ελαφρώς αυξημένες από το “αδελφό” μοντέλο (μήκος 4,45 μ., πλάτος 1,84 μ., ύψος 1,60 μ.), προσφέροντας βελτιωμένη άνεση και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (472 λίτρα). Η απόσταση από το έδαφος είναι 20 εκ. και θεωρείται ικανοποιητική για εκτός δρόμου οδήγηση, όσο μπορούν να επιτρέψουν τα 100% ασφάλτινα ελαστικά της Michelin.

Είχαμε στη διάθεσή μας τη δικίνητη έκδοση με τον 1500άρη diesel των 110 ίππων.

Παρά την απουσία τετρακίνησης στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το Kadjar δεν έδειχνε πουθενά να προβληματίζεται, αφού στο χώμα το αυτοκίνητο κινήθηκε αξιοπρεπώς ξεπερνώντας με άνεση τις όποιες εδαφικές ανωμαλίες συναντήσαμε. Αποκλειστικά με κίνηση εμπρός είναι και οι εκδόσεις βενζίνης 1,2 lt TCe με turbo και 130 ίππους, ενώ ο ισχυρότερος 1,6 diesel με τους 130 ίππους είναι ο μοναδικός κινητήρας που μπορεί να συνδυαστεί με τετρακίνηση. Στην περίπτωση του μάλιστα, το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει 3 προγράμματα επιλογής: 2WD, Auto και Lock, τα οποία επιλέγονται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη. Ο Energy dCi 110 που οδηγήσαμε, τοποθετεί το Kadjar στην κορυφή της κατηγορίας σε επίπεδο οικονομίας και εκπομπών ρύπων με 99g CO2/km και 3,8 lt/100km μέσης κατανάλωσης σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα.

Πως είναι λοιπόν το Kadjar; Μας άρεσε η σχεδίαση του με τις όμορφες καμπύλες και τις χαρακτηριστικές γρίλιες στη μάσκα, τα έξυπνα μαρσπιέ που ανοίγουν μαζί με τις πόρτες για να μη λερώνονται οι επιβάτες στο μπες/βγες, και τα περιμετρικά προστατευτικά που ενισχύουν την δυναμική εικόνα. Οι Γάλλοι χαρακτηρίζουν το Kadjar ως το μεγάλο αδελφό του Captur και όχι άδικα αφού τα δύο μοντέλα μοιράζονται αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Ωστόσο, οι πιο προσεκτικοί θα παρατηρήσουν και κάποιες αναλογίες που φέρνουν στο μυαλό την εικόνα ενός… γαλλικού Qashqai, κάτι βεβαίως που είναι απόλυτα φυσιολογικό αν λάβουμε υπόψη μας τη στενή συνεργασία μεταξύ Renault και Nissan και τη χρήση της κοινής τους πλατφόρμας.

Χωρίς τετρακίνηση αλλά με αρκετό ύψος, το Kadjar θα πάει έως εκεί που του επιτρέπουν τα ασφάλτινα ελαστικά του.

Σε άμεση σύγκριση με το Qashqai εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την καλύτερη ποιότητα στα υλικά της καμπίνας, αλλά και τον πλουσιότερο εξοπλισμό, ανάμεσα στον οποίο ξεχωρίζουν τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT όσο και το σύστημα R-Link 2 με τις λειτουργίες ενός tablet σε μια οθόνη αφής 7 ιντσών. Το Renault Kadjar εφοδιάζεται με μια μεγάλη γκάμα τεχνολογικών συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας (φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, τυφλής γωνίας, αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας, αναγνώριση οδικής σήμανσης κ.α) τα οποία συμβάλλουν στην ασφαλή και ευχάριστη οδήγηση.

Η καμπίνα είναι άνετη και προσεγμένη ποιοτικά.

Οδηγώντας από τη Θεσσαλονίκη ως τον Όλυμπο και πίσω, θα μας μείνει η υποδειγματική συμπεριφορά στον αυτοκινητόδρομο, η απουσία θορύβων παρά τον όγκο του αλλά και το στιβαρό πλαίσιο. Τολμούμε να πούμε ότι είναι ένα κλικ συνολικά πιο πάνω από το αδελφό Nissan Qashqai και σίγουρα όσοι θα κοιτάξουν προς τις εκθέσεις Renault δε θα το μετανιώσουν. Όσο για τις τιμές του, αυτές ξεκινούν από 20.850 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης και από 22.340 ευρώ για τις diesel.

Η βασική έκδοση Authentic περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της σύστημα ESP με Hill Start Assist, πλήρες σετ αερόσακων, ηλεκτρικό χειρόφρενο, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, air condition, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, λειτουργία ECO, ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών, ηχοσύστημα με bluetooth και θύρες USB/AUX. Η αμέσως πλουσιότερη έκδοση Expression διαθέτει επιπλέον κλειδί-κάρτα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, αισθητήρες βροχής/φωτός, προβολείς ομίχλης, φιμέ πίσω κρύσταλλα, ράγες οροφής, διπλό δάπεδο χώρου αποσκευών, άγκιστρα πρόσδεσης και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών. Σαφώς πλουσιότερη η έκδοση Dynamic εξοπλίζεται με σύστημα ανάγνωσης πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, αισθητήρα ποιότητας αέρα, σύστημα multimedia R-Link 2 με οθόνη αφής 7 ιντσών και σύστημα πλοήγησης.

Δείτε αναλυτικά τις τιμές όλων των εκδόσεων του Renault Kadjar εδώ.

Το Renault Kadjar έχει χώρο αποσκευών στα 472 λίτρα.

Το Kadjar είναι πολύ ευχάριστο οδηγικά.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με μια οθόνη TFT 7”.
Το Kadjar έχει διαφορετικό set up σε σύγκριση με το “αδελφό” Qashqai και είναι ίσως ένα κλικ καλύτερο σε αίσθηση.