Η συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά των compact SUV δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορη την Volkswagen, η οποία στοχεύει να πάρει σημαντικό μερίδιο από την πίτα αυτής της αγοράς. Σήμερα η κατηγορία κατέχει το 27% και στα επόμενα πέντε χρόνια θα ξεπεράσει το 34% των πωλήσεων στην Ευρώπη.

Η Volkswagen λοιπόν λανσάρει τη δική της πρόταση στα compact SUV, το T-Roc. Είναι ένα crossover της κατηγορίας Β, με όμορφη και δυναμική σχεδίαση που διαθέτει ένα δικό του στιλ και μια πολύπλευρη προσωπικότητα. Το T-Roc βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα που χρησιμοποιούν και άλλα μοντέλα του Group VAG (Golf, Seat Arona, Skoda Karoq) και τοποθετείται ένα σκαλοπάτι κάτω από το Tiguan. Από πλευράς διαστάσεων, είναι ελάχιστα μικρότερο από ένα Golf, έχοντας μήκος 4.234 χλστ., πλάτος 1,819 χλστ. και ύψος 1,573 χλστ. Το υπερυψωμένο αμάξωμά του απέχει από το έδαφος 16,1 εκ.

Διαβάστε ακόμη: Οδηγούμε το Volkswagen Tiguan

Volkswagen T-Roc

Η σχεδίαση του Volkswagen T-Roc χωρίς αμφιβολία ακολουθεί το DNA της μάρκας και είναι εμπλουτισμένη με εντυπωσιακά στοιχεία που αναδεικνύουν τον προορισμό του μοντέλου. Ωστόσο, είναι αρκετά πιο τολμηρό από τα υπόλοιπα SUV της Volkswagen. Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα πλαισιωμένη με τα φωτιστικά σώματα που εκτείνονται μέχρι τα εμπρός φτερά. Τα LED φώτα ημέρας είναι τοποθετημένα στον προφυλακτήρα και έχουν το ρόλο και των φλάς. Μαζί με τα φώτα ομίχλης δίνουν μια δυναμική όψη στο αυτοκίνητο, η οποία συνεχίζεται με τους τονισμένους θόλους των φτερών, τις ανάγλυφες γραμμές και τις χρωμιωμένες λωρίδες από εμπρός μέχρι πίσω. Ακόμη, γι αυτούς που θέλουν ένα επιπλέον στιλ στο δικό τους T-Roc, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής χρώματος της οροφής από τα τέσσερα διαθέσιμα χρώματα που συνδυάζονται με 24 συνδυασμούς εξωτερικής διχρωμίας, επί συνόλου 34 χρωμάτων και 11 επιλογών ζαντών.

Πίσω, η κεκλιμένη οροφή σε συνδυασμό με τις μπάρες αλουμινίου, δίνουν μια coupe εμφάνιση στο αυτοκίνητο που λόγω του μεγέθους του μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αστικές μετακινήσεις αλλά και για… περιπέτειες.

Volkswagen T-Roc

Στην καμπίνα

Στο εσωτερικό του T-Roc η σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία της Volkswagen, ωστόσο οι χρωματικές λεπτομέρειες στο ταμπλό, στην κονσόλα και τα ζωντανά χρώματα στις ταπετσαρίες, δίνουν μια διαφορετική φρεσκάδα. Οι μεγάλες οθόνες μεγέθους από 6,5 μέχρι 8 ίντσες στα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας δίνουν επίσης μια ευπρόσδεκτη hi-tech νότα. Τα όργανα σχηματίζουν έναν ενιαίο οπτικό άξονα ελέγχου από τον οδηγό. Το ταμπλό, η κονσόλα και οι κορυφές των επενδύσεων στις πόρτες αν και είναι κατασκευασμένα από σκληρό πλαστικό είναι ποιοτικά και λόγω της παρουσίας χρωματιστών φιλέτων προσδίδουν επιπλέον μια ευχάριστη αίσθηση.

Στο σαλόνι του Volkswagen T-Roc μπορούν να φιλοξενηθούν πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους στο πορτμπαγκάζ των 445 λίτρων (με ρεζέρβα ανάγκης), το οποίο μάλιστα είναι κατά 65 λίτρα μεγαλύτερο από αυτό του Golf. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.290 λίτρα. Όλα τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλά (τα εμπρός βρίσκονται 57,2 εκ. πάνω από το έδαφος και τα πίσω 61,8 εκ.) γεγονός που εξασφαλίζει εξαιρετικά επίπεδα ορατότητας σε οδηγό και επιβάτες.

Εξοπλισμός

Πλούσιος είναι και ο στάνταρ εξοπλισμός του T-Roc, ο οποίος περιλαμβάνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Composition Colour με οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Στο αμέσως επόμενο επίπεδο υπάρχει σε κρυστάλλινο περίβλημα σύστημα Composition Media διαγωνίου 8 ιντσών με CD player, ενώ το κορυφαίο επίπεδο διαθέτει οθόνη 8 ιντσών Discover Media με κρυστάλλινο περίβλημα και σύστημα πλοήγησης. Το σύστημα Infotainment προσφέρει όλες τις συνδεσιμότητες: Android Auto, Apple Car Play και Mirror Link.

Ακόμη, στα συστήματα υποστήριξης περιλαμβάνονται ως στάνταρ, το σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (Multi-Collision Braking), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Assist), το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, με λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών (Front με Assist City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring), καθώς και τα συστήματα αναγνώρισης κόπωσης, προσαρμογής της ταχύτητας με βάση το προπορευόμενο όχημα (Adaptive Cruise Control), βοήθεια στον οδηγό σε επικίνδυνες οδηγικές καταστάσεις, αυτόματη χρήση προβολέων, πίσω κάμερα, σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, παρακολούθηση και απεικόνιση σημάτων κυκλοφορίας κ.α.

Κινητήρες-Μετάδοση

To T-Roc διατίθεται σε δικίνητες αλλά και τετρακίνητες εκδόσεις, με τρεις κινητήρες βενζίνης και τρεις diesel. Ο βασικός κινητήρας είναι ο τρικύλινδρος 1.0 TSI ο οποίος αποδίδει 115 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση από 0-100 km//h σε 10,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 187 km/h με μέση κατανάλωση από 5,2 έως 5,1 lt/100 km. Ακολουθεί o νέος 1.5 TSI με απόδοση 150 ίππων, ο οποίος διαθέτει και το σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης κυλίνδρων (Active Cylinder Management) και διατίθεται σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση (4MOTION), με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Στην κορυφή των βενζινοκινητήρων βρίσκεται ο 2.0 TSI με 190 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 7,2 δευτ., τελική ταχύτητα 216 km/h). Η μέση κατανάλωση καυσίμου με αυτόματο κιβώτιο DSG και 4MOTION κυμαίνεται στα 6,7-6,8 lt/100km. Ο κινητήρας αυτός θα είναι διαθέσιμος προσεχώς.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες diesel, προς το παρόν στην ελληνική αγορά το T-Roc διατίθεται μόνο με τον 2.0 TDI 150 ίππων, ενώ στο 2ο τρίμηνο του 2018 θα ακολουθήσουν ο 1.6 TDI με 115 ίππους και ο 2.0 TDI με 190 ίππους. Όσο για τον άμεσα διαθέσιμο 2.0 TDI των 150 ίππων, αυτός συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο DSG 7 σχέσεων. Ο ισχυρότερος diesel των 190 ίππων, όπως και ο αντίστοιχος βενζινοκινητήρας 190 ίππων, διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 και τετρακίνηση 4MOTION.

Volkswagen T-Roc

Οδηγώντας το T-Roc

Κατά τη σύντομη οδηγική γνωριμία που είχαμε με το Volkswagen T-Roc στην πρεμιέρα του στην ελληνική αγορά, οδηγήσαμε τον τρικύλινδρο 1000άρη κινητήρα TSI των 115 ίππων, στη διαδρομή από την Αθήνα ως την ορεινή Κορινθία (Τρίκαλα Κορινθίας). Δεν αργήσαμε να διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για μια σοβαρή πρόταση στην κατηγορία των compact SUV, αφού η στιβαρότητα του αυτοκινήτου, το υπέροχο σύστημα διεύθυνσης, η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων και βεβαίως η απόδοση του κινητήρα μας άφησαν αποκλειστικά θετικές εντυπώσεις. Στις κλειστές στροφές το αυτοκίνητο κινήθηκε με αξιοπρέπεια και χωρίς κλίσεις του αμαξώματος, παρά το αυξημένο ύψος. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός νιώθει σιγουριά με όλα τα συστήματα ασφάλειας διαθέσιμα και οι επιβάτες άνεση.

Volkswagen T-Roc

Εκδόσεις-Τιμές

Το T-Roc διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Discover, Advance και Experience.
Οι τιμές για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από 19.650 ευρώ και ανάλογα με την έκδοση και τον κινητήρα φθάνουν στις 32.150 ευρώ. Το T-Roc 2.0 TDI 4MOTION κοστίζει 26.700 ευρώ και αντίστοιχα με DSG κοστίζει 27.900 ευρώ.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρίας, το 2019 θα ακολουθήσει και το T-Cross του οποίου η κατασκευή θα βασίζεται στο νέο Polo, ενώ το 2021 θα υπάρξει και μια ηλεκτρική εκδοχή ενός SUV της Volkswagen.

Βενζίνη Discover    Advance    Experience
1.0 TSI 115PS 19.650 € 21.250 €
1.5 TSI EVO 150PS 23.950 € 25.850 €
1.5 TSI EVO 150PS DSG 24.850 € 27.050 €
2.0 TSI 190PS 4MOTION DSG 32.250 €
Diesel 
2.0 TSI 150PS 4MOTION 26.700 € 30.850 €
2.0 TSI 150PS 4MOTION DSG 27.900 € 32.150 €

 

ΣΥΝΟΨΗ ΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εμφάνιση
9
Ποιότητα
8
Εσωτερικό
7
Επιδόσεις
8
Οδική συμπεριφορά
8.5
Σχέση ποιότητας-τιμής
8
vw-t-roc-first-driveΣε γενικές γραμμές, το VW T-Roc αποτελεί μια ευχάριστη και ποιοτική πρόταση που αναπόφευκτα θα αποτελέσει σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Είναι περισσότερο τολμηρό σχεδιαστικά από όσο μας έχει συνηθίσει η φίρμα, ο 1000άρης TSI εντυπωσιάζει και η ποιότητα κύλισης είναι αυτό που λέμε "premium". Μοναδικό μελανό σημείο του είναι τα σκληρά σε αίσθηση πλαστικά εντός της καμπίνας, που ευτυχώς καμουφλάρονται όμορφα με τα ζωηρά χρώματα.