Το Suzuki e Vitara είναι το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό όχημά (BEV) της μάρκας. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να αναμένονται στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2025.

Το Suzuki e Vitara βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε το 2023 σε εκθέσεις αυτοκινήτου. Αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο στρατηγικό ηλεκτρικό μοντέλο μπαταριών (BEV) της Suzuki. Διαθέτει σχεδιασμό που δεν μοιάζει με το γνώριμο Vitara και εκ πρώτης δείχνει πιο προηγμένο τεχνολογικά και πιο σύγχρονο. Μάλιστα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e» ειδικά εξελιγμένη για BEV οχήματα.

Με μήκος στα 4,27 μέτρα, είναι ξεκάθαρο πως το e Vitara τοποθετείται στην κατηγορία των B-SUV. Στοιχεία που ξεχωρίζουν στην εμφάνιση του είναι οι μεγάλοι τροχοί, οι ανασηκωμένοι πίσω ώμοι αλλά και οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες, οι οποίες βρίσκονται επάνω στις κολόνες. Υπάρχουν ακόμη ματ προστατευτικά περιμετρικά που ενισχύουν το περιπετειώδες παρουσιαστικό, αφού το μοντέλο άλλωστε θα διατίθεται και ως τετρακίνητο.

Στο εσωτερικό εκ πρώτης και σύμφωνα με τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες, η εικόνα δείχνει καλαίσθηση και πολύ ευχάριστη. Υπάρχει δυνατότητα διχρωμίας, εσωτερικός ατμοσφαιρικός φωτισμός αλλά και μια διάταξη που δεν μας έχει συνηθίσει η Suzuki. Ο λόγος βεβαίως για μια ενιαία ψηφιακή οθόνη στο ταμπλό, η οποία ενσωματωνει τις απεικονήσεις για τον πίνακα οργάνων στα αριστερά και ένα κέντρο ελέγχου με infotainment στα δεξιά. Μέσα ενσωματώνονται και οι ενδείξεις για το σύστημα κλιματισμού, αν και χαμηλότερα στο ταμπλό υπάρχουν φυσικοί διακόπτες σαν πλήκτρα για λεπτομερείς ρυθμίσεις.

Η κονσόλα είναι ψηλή και με αποθηκευτικό χώρο από κάτω, περιλαμβάνει θήκες αλλά και ένα περιστροφικό χειριστήριο που λειτουργεί ως επιλογέας κίνησης στο κιβώτιο μονής σχέσης.

Σύστημα κίνησης

Το σύστημα ηλεκτροκίνησης στο e Vitara αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Διαθέσιμες θα είναι τρεις εκδόσεις ισχύος: με μπαταρία 49 kWh και κίνηση εμπρός αλλά και δύο εκδόσεις με μπαταρία 61 kWh, μία με κίνηση εμπρός και μία τετρακίνητη. Η βασική έκδοση με μπαταρία 49 kWh αποδίδει ισχύ 144 ίππους, ενώ η δικίνητη έκδοση των 61 kWh αποδίδει 174 ίππους. Και οι δύο εκδόσεις αποδίδουν ροπή 189 Nm.

SUZUKI e VITARAΤετρακίνηση «ALLGRIP-e» με δύο ανεξάρτητα eAxles

Η τετρακίνητη έκδοση του Suzuki e Vitara χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητα eAxles, ένα που κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδοντας 128kw (144hp) και ένα που κινεί τους πίσω, με ισχύ 48kw (65hp), προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 183hp και 300 Nm ροπή. Το σύστημα προσφέρει απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).

SUZUKI e VITARA

Οδηγούμε το ανανεωμένο Suzuki Vitara Mild Hybrid