Το περιβόητο Toyota B-SUV που θα βλέπαμε το Μάρτιο στην έκθεση της Γενεύης αποκαλύφθηκε σήμερα διαδικτυακά. Αυτό είναι το Yaris Cross που θα κυκλοφορήσει το 2021.

Η Toyota αποκάλυψε το αναμενόμενο μικρό SUV της, ένα μοντέλο που τοποθετείται κάτω από το C-HR. Το Yaris Cross έρχεται να συμπληρώσει τη γκάμα του επόμενου Yaris και ταυτόχρονα να βάλει δυναμικά την Toyota στη μόδα της εποχής. Ναι, είναι ένα ψηλότερο Yaris αλλά με τον δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα.

Το νέο Yaris Cross έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για την Ευρώπη, ώστε να ικανοποιεί τις απαιτήσεις και προτιμήσεις της B-SUV αγοράς. Θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), μαζί με τη νέα γενιά Yaris hatchback, από το 2021. Ως μέλος της οικογένειας Yaris, το Yaris Cross βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-B της Toyota για συμπαγή οχήματα. Επίσης μοιράζεται τη σχεδιαστική και χωροταξική φιλοσοφία “big-small” που χαρακτήριζε το πρώτο Yaris, και προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις.

Toyota Yaris Cross

Το Yaris Cross είναι παράλληλα ένα μοντέλο βασισμένο στην εμπειρία της Toyota που ξεκίνησε από την ιδέα ενός SUV ελεύθερου χρόνου πριν από 25 χρόνια με το RAV4 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με το κομψό C-HR. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η διαθεσιμότητα ενός ευφυούς συστήματος τετρακίνησης AWD-i ενισχύουν τον αυθεντικό SUV χαρακτήρα. Με την προσθήκη του Yaris Cross, η οικογένεια SUV της Toyota επεκτείνεται, καλύπτοντας πλέον τις κατηγορίας B, C και D.

Yaris Cross με υβριδικό σύστημα κίνησης 

Το Yaris Cross επωφελείται από την τέταρτη γενιά της υβριδικής τεχνολογίας Toyota. Το μοντέλο, μαζί με το νέο Yaris, είναι τα πρώτα μοντέλα που υιοθετούν το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.5L της  Toyota. Αυτό έχει εξελιχθεί από τα μεγαλύτερα σύνολα 2.0 και 2.5L τα οποία χρησιμοποιήθηκαν στα νέα Corolla, C-HR, RAV4 και Camry. Το υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει ένα νέο, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L κύκλου Atkinson. Το αποτέλεσμα είναι υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η θερμική απόδοση του κινητήρα φτάνει στο 40%, υπερέχοντας έναντι εφάμιλλων κινητήρων diesel, που μεταφράζεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2.

Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει ισχύ 116 ίππων, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στην καμπύλη ροπής, κάτι που αυξάνει την ταχύτητα απόκρισης. Αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, στο προσθιοκίνητο (FWD) μοντέλο ξεκινούν κάτω από 90 g/km CO2 και στην έκδοση AWD-i κάτω από 100 g/km.

Toyota Yaris Cross

Και B-SUV και τετρακίνητο

Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζει το νέο Yaris Cross ως αυθεντικό SUV είναι η διαθεσιμότητά του και με σύστημα τετρακίνησης. Μοναδικό χαρακτηριστικό στην κατηγορία του για υβριδικό μοντέλο. Το σύστημα AWD-i παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και ελκτική πρόσφυση στην καθημερινή οδήγηση, σε κακές συνθήκες και σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής. Ως ηλεκτρικό, είναι μικρότερο σε διαστάσεις και ελαφρύτερο από τα αντίστοιχα μηχανικά συστήματα AWD, κάτι που βοηθά το Yaris Cross Hybrid AWD-i να πετυχαίνει χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 από οποιονδήποτε all-wheel drive ανταγωνιστή του στην κατηγορία B-SUV.

Το σύστημα κατανέμει τη ροπή στον πίσω άξονα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Σε κανονικές συνθήκες, το Yaris Cross χρησιμοποιεί εμπρόσθια κίνηση (FWD), αλλά όταν ανιχνεύονται συνθήκες χαμηλού συντελεστή πρόσφυσης, ενεργοποιείται αυτόματα η τετρακίνηση.

Toyota Yaris Cross

Κάτι παραπάνω από ένα ψηλό Yaris

Η διαδικασία σχεδίασης του Yaris Cross είναι προϊόν συνεργασίας μιας μεγάλης ομάδας από στούντιο της Ευρώπης και της Ιαπωνίας. Σαφώς έχει στοιχεία που προσδίδουν ότι ανήκει στην οικογένεια Yaris, ωστόσο είναι τόσο διαφορετικό ώστε να μοιάζει με ένα ξεχωριστό μοντέλο στη γκάμα. Ξεχωρίζουν οι τετραγωνισμένοι θόλοι που ενισχύουν τη στιβαρότητα και τον off-road χαρακτήρα. Εντύπωση προκαλεί επίσης ότι το αυτοκίνητο κοιτώντας το από πάνω έχει το σχήμα ενός διαμαντιού, με τολμηρά τονισμένα φτερά. Βεβαίως η απόσταση από το έδαφος είναι τέτοια ώστε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως SUV, ενώ στους θόλους του μπορούν να φιλοξενηθούν μεγάλοι τροχοί… έως 18 ιντσών.

Στο πίσω τμήμα, ο συνδυασμός των οριζόντιων πίσω φώτων και του πίσω παρμπρίζ εκφράζει συγγένεια με το Yaris, αλλά η φαρδύτερη και πιο τετραγωνισμένη πίσω πόρτα προϊδεάζει για τη μεγαλύτερη ευελιξία του χώρου αποσκευών για καθημερινή χρήση. Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι σχεδόν όμοια με το νέο Yaris, με κυρίαρχο στοιχείο τη λιτή σχεδίαση και την προεξέχουσα οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό.

Η Toyota υπολογίζει ότι θα κατασκευάζει πάνω από 150.000 Yaris Cross το χρόνο στο εργοστάσιο της TMMF Onnaing στη Γαλλίας, ενώ προσβλέπει σε μερίδιο άνω του 8% στην κατηγορία B-SUV.

Δείτε ακόμη:

Αυτό είναι το νέο Toyota Yaris, στην αγορά το 2020