Αυτό είναι το νέο Toyota Aygo X, ο αντικαταστάτης του δημοφιλούς Aygo που πλέον γίνεται κρος (Χ). Στην αγορά μέσα στο 2022.

Τα μοντέλα τύπου crossover και SUV αποτελούν τα τελευταία χρόνια τη δημοφιλέστερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όλες οι εταιρίες έχουν στη γκάμα τους μοντέλα SUV, σχεδόν σε κάθε μέγεθος. Σχεδόν, αφού έως σήμερα η νέα τάση δεν είχε αγγίξει την πολύ μικρή κατηγορία. Και τώρα η Toyota αλλάζει το παιχνίδι με το Aygo X (σσ. διαβάζετε Άιγκο Κρος). Είναι δηλαδή ο υπερυψωμένος διάδοχος του τυπικού μίνι της μάρκας. Το μοντέλο αποκαλύφθηκε πλήρως και αναμένεται στους δρόμους της Ευρώπης κάποια στιγμή μέσα στο 2022.

Toyota Aygo XΈνα crossover πόλης

Ο όρος του τίτλου πιο πάνω έχει δύο λέξεις που η μία πάει “κόντρα” στην άλλη. Πώς δηλαδή ένα crossover μπορεί να είναι και αυτοκίνητο πόλης; Κι όμως οι καιροί αλλάζουν, η περιπέτεια δίνει τη θέση της στην πρακτικότητα. Και τα μικρά αυτοκίνητα πρέπει να είναι πρακτικά και ταυτόχρονα μέσα στη μόδα. Όπως ακριβώς τα κάθε είδους crossovers και SUV.

Με αυτά λοιπόν ως συστατικά, η Toyota δημιούργησε ένα μοντέλο μοναδικό στην κατηγορία Α. Το Aygo X είναι ένα μοντέλο που εκτός από ψηλότερο είναι αισθητά πιο μοντέρνο και στυλάτο από το τρέχον Aygo. Και όχι, δεν είναι ηλεκτρικό όπως πιστεύαμε αρχικά. Δεν είναι ούτε καν υβριδικό! Έτσι κάτω από το καπό φιλοξενεί τον βραβευμένο κινητήρα βενζίνης 1.0 λίτρου, 3-κύλινδρος, με κωδικό 1KR-FE. Αυτός είναι διαθέσιμος σε δύο συνδυασμούς: με μηχανικό 5άρι ή αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Σε κάθε περίπτωση η απόδοση είναι 72hp στις 6.000 σ.α.λ. και 93Nm ροπής. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, το Aygo έχει τελική ταχύτητα 158 km/h (151 με CVT) και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 15,6” (15,5” με CVT). Η μέση κατανάλωση είναι 4,7 lt/100km (4,9 με CVT) και οι εκπομπές CO2 107 και 110 g/km αντίστοιχα.

Toyota Aygo XΟλική επαναφορά

Από μόνο του το γεγονός ότι το Aygo X βασίζεται στη νέα GA-B πλατφόρμα της Toyota, είναι ένα τεράστιο θετικό στοιχείο. Πρακτικά μιλάμε για την ίδια πλατφόρμα που “πατάει” και το τρέχον Yaris (και Yaris Cross), η οποία πέρα από έξτρα στιβαρότητα προσφέρει και μια αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά, κρίνοντας τουλάχιστον από τη δοκιμή του Yaris.

Σχεδιαστικά το μοντέλο παραγωγής υιοθετεί σε ένα μεγάλο βαθμό τα χαρακτηριστικά και τη σιλουέτα του πρωτότυπου Aygo X Prologue. Υπάρχει δηλαδή το ίδιο ενδιαφέρον σχήμα με ένα δίχρωμο αμάξωμα, που σε αρκετούς θυμίζει σχεδίαση που πρωτοείδαμε στα μοντέλα της smart. Βέβαια στο τελικό μοντέλο τα εντυπωσιακά ενωμένα φώτα στη μάσκα διαχωρίστηκαν σε μεμονωμένους προβολείς και LED ημέρας, οι μαύρες προεκτάσεις στα φτερά έχασαν τη γυαλάδα τους για χάρην των ματ προστατευτικών, ενώ και οι ράγες οροφής αποτελούν παρελθόν.

Το Toyota Aygo X Prologue αλλάζει τη μικρή κατηγορία

Οι πιο προσεκτικοί θα δουν ακόμη έναν πιο “γήινο” σχεδιαστικά προφυλακτήρα με συμβατικούς προβολείς στο κάτω μέρος, αλλά και τα κανονικά χερούλια αντί για τα “ενσωματωμένα” του πρωτότυπου. Παρόλα αυτά, το γενικότερο σουλούπι και φυσικά το πίσω μέρος παραμένουν πιστά στο αρχικό πρωτότυπο!

Σε κάθε περίπτωση το όλο οπτικό παιχνίδι έρχονται να ενισχύσουν τα διαφορετικά στυλ που λανσάρει η Toyota με τις ονομασίες Cardamom, Chilli, Ginger και Juniper. Η καθεμιά περιλαμβάνει διαφορετικά χρώματα και συνδυασμούς δύο τόνων, εξωτερικά και εσωτερικά.

Toyota Aygo XΤο υπερυψωμένο Aygo

Με μήκος στα 3.700mm, το Aygo X είναι κατά 235mm πιο μακρύ από τον προκάτοχό του, παρόλο που το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 90mm. Μάλιστα το εμπρός μετατρόχιο είναι μόλις 72mm μικρότερο από το Yaris, ενώ στους θόλους του μπορούν να φιλοξενηθούν τροχοί έως 18”! Το φάρδος του έχει και αυτό αυξηθεί στα 1.740mm (+125mm), ενώ συνολικά το μοντέλο έχει σχεδιαστεί για να κινείται άνετα και στους πιο στενούς δρόμους μιας πόλης. Ο κύκλος στροφής είναι στα 4,7m και είναι από τους μικρότερους στην κατηγορία.

Εκεί που υπάρχουν σημαντικότερες αλλαγές στις διαστάσεις είναι ο χώρος φόρτωσης, ο οποίος πλέον αγγίζει τα 231 λίτρα. Αύξηση 60 λίτρων σε σχέση με το τρέχον Aygo. Και φυσικά όπως προστάζει και ο όρος “cross”, το μοντέλο έχει ψηλώσει κατά 50mm, φτάνοντας στα 1.510mm. Αυξημένη όμως είναι και η θέση των καθισμάτων, κατά 55mm προς τα επάνω. Αυτό επιτρέπει καλύτερη ορατότητα προς τα έξω, σε συνδυασμό με την αύξηση της γωνίας στις εμπρός κολόνες κατά 10%, οι οποίες πλέον είναι στις 24 μοίρες.

Toyota Aygo XΣύγχρονο εσωτερικό

Εκτός από ριζικά ανασχεδιασμένο το εσωτερικό είναι και πιο ψηφιακό. Έτσι το Aygo X ενσωματώνει μερικά από τα τελευταία τεχνολογικά χαρακτηριστικά της Toyota, όπως το infotainment Toyota Smart Connect με οθόνη αφής 9”. Υπάρχει επίσης ατμοσφαιρικός φωτισμός, ασύρματη φόρτιση αλλά και μια εφαρμογή MyT για smartphone που προσφέρει έξτρα πληροφορίες απευθείας στο κινητό του ιδιοκτήτη. Αυτές μπορούν να περιλαμβάνουν στατιστικά απόδοσης και κατανάλωσης, στάθμη καυσίμου, ειδοποιήσεις και εύρεση οχήματος. Η συνδεσιμότητα με ένα σύγχρονο smartphone (Apple CarPlay ή Android Auto) υποστηρίζει ενσύρματη αλλά και ασύρματη ζευγοποίηση.

Σχεδιαστικά πάντως, η καμπίνα του Aygo X συνεχίζει να αποπνέει το χαρακτήρα του σημερινού μοντέλου, όπου στο εσωτερικό των θυρών βρίσκουμε εκτεθειμένες επιφάνειες στο χρώμα του αυτοκινήτου. Χρώμα δίνουν οι πινελιές γύρω από τον επιλογέα και το infotainment. Ανάλογα με την έκδοση έχουμε και χρωματικές λεπτομέρειες στο τιμόνι καθώς και στις ραφές από τα καθίσματα.

Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Aygo X θα ενσωματώνει γνώριμα συστήματα της μάρκας, με το Toyota Safety Sense να περιλαμβάνει προστασία πεζών και ποδηλατών με αυτόματο φρενάρισμα σε ημέρα και νύχτα, Intelligent Adaptive Cruise Control και σύστημα εποπτείας διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας με επέμβαση στο τιμόνι.

Το νέο Toyota Aygo X θα παράγεται στην Ευρώπη και αναμένεται στην αγορά κάποια στιγμή εντός του 2022.