Η Toyota πιστή στο να κατασκευάζει αυτοκίνητα για τον “αληθινό οδηγό” αποκάλυψε τη νέα γενιά του GT86. Αυτό είναι το νέο Toyota GR 86.
Bεβαίως η νέα ονομασία “GR” στο Toyota GR 86 προέρχεται από το αγωνιστικό τμήμα Gazoo Racing και είναι πλέον ξεκάθαρο ότι τα δύο γράμματα συνοδεύουν κάθε συναρπαστικό νέο Toyota. Από τη GR Supra έως το GR Yaris. Αυτό είναι το τρίτο μέλος της οικογένειας και φυσικά μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με γνήσια χαρακτηριστικά οδηγικής απόλαυσης. Όπως και το GT86, τη νέα γενιά χαρακτηρίζουν το χαμηλό βάρος και το χαμηλό κέντρο βάρους, το στιβαρό αμάξωμα και ναι, η πίσω κίνηση!
Έχουμε και πάλι ένα αυτοκίνητο που αποτελεί κοινό project με τη Subaru. Το BRZ και το GR 86 μοιράζονται σχεδόν τα πάντα, μηχανικά και σχεδιαστικά. Με μικροδιαφορές σχεδιαστικά στο εμπρός μέρος και στο τελικό set up των δύο μοντέλων. Μόνο που αυτή τη φορά υπάρχει και μία σημαντική διαφοροποίηση. Η Subaru ανακοίνωσε πως το BRZ ΔΕΝ θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. Από την πλευρά της η Toyota έκανε ξεκάθαρο πως το GR 86 θα κυκλοφορήσει κανονικά, συνεπώς και αυτά είναι καλά νέα για πολύ κόσμο!
Νέος κινητήρας, πάλι χωρίς turbo
Η αλήθεια είναι πως πολλοί ήταν αυτοί που θα περίμεναν μία ουσιαστική αναβάθμιση στον κινητήρα του “νέου GT86”, καθώς ο 2-λιτρος ατμοσφαιρικός στην προηγούμενη γενιά άφηνε πολλά κενά στο κομμάτι των επιδόσεων. Βέβαια οι 200+ ατμοσφαιρικοί ίπποι ήταν αρκετοί για να δώσουν τη σπορ αίσθηση που χρειάζεται έναν τέτοια αυτοκίνητο, αφού η ουσία όλων δεν είναι οι επιδόσεις.
Έτσι, τώρα στο Toyota GR 86 ο κινητήρας άλλαξε. Παρέμεινε ωστόσο ατμοσφαιρικός και φυσικά επίπεδος (boxer) με τέσσερις αντικρυστούς κυλίνδρους. Η χωρητικότητα του είναι στα 2,4 λτ., όσο και στον κινητήρα του νέου BRZ, ωστόσο η Toyota ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τα αναλυτικά του τεχνικά χαρακτηριστικά. Ίσως γιατί αναμένεται η τελική έγκριση τύπου για τη Ευρώπη. Στο κατά τα άλλα ίδιο μηχανικά BRZ, ο κινητήρας αυτός αποδίδει 228 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και ροπή 250 Nm στις 3.700 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται βεβαίως στους πίσω τροχούς, ενώ υπάρχει επιλογή (στο BRZ) ανάμεσα σε 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή επίσης 6άρι αυτόματο.
Γνήσιο fun to drive
Κρίνοντας από το προηγούμενο GT86 και διαβάζοντας την πρώτη ενημέρωση της Toyota, το GR 86 δείχνει πολλά υποσχόμενο. Κι αυτό όχι γιατί είναι κατά 28 (;) ίππους ισχυρότερο, αλλά γιατί έχει το ίδιο χαμηλό κέντρο βάρους και κατά 50% αυξημένη ακαμψία πλαισίου συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Αν προσθέσουμε και το στάνταρ μπλοκέ διαφορικό, τη λειτουργική αεροδυναμική και βεβαίως την άψογη αίσθηση του τιμονιού (που ήδη η Toyota έχει πετύχει από τον προκάτοχο), τότε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να δημιουργήσει άφθονη οδηγική απόλαυση.
Το νέο Toyota GR 86 θα λανσαριστεί στην Ευρώπη λοιπόν και αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες και τεχνικές λεπτομέρειες αργότερα μέσα στη χρονιά.
Διαβάστε ακόμη:
Αυτό είναι το νέο Subaru BRZ και αποδίδει 228 ίππους!