Η Toyota αποχαιρετά το εμβληματικό coupe με δύο εκδόσεις που μιλούν απευθείας στην ψυχή του petrolhead, τιμώντας το αγνό performance και το οδηγικό πάθος.
Μπορεί η εποχή να οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση, όμως η Toyota κλείνει τον κύκλο της GR Supra A90 με τρόπο που κάνει κάθε petrolhead να ανασηκώνει το φρύδι! Δύο νέες εκδόσεις λανσάρονται για το 2025: η GR Supra A90 Final Edition και η GR Supra Lightweight EVO. Και οι δύο με μοναδικό στόχο: να επαναφέρουν την οδηγική ουσία στο προσκήνιο.
Το τέλος μιας εποχής – και η αρχή ενός θρύλου;
Με την παραγωγή της GR Supra A90 να φτάνει στο τέλος της μέσα στο 2025, η Toyota Gazoo Racing δεν θα μπορούσε να αποχαιρετήσει το πιο εμβληματικό της σπορ μοντέλο με κάτι λιγότερο από μία έκρηξη αδρεναλίνης. Δύο εκδόσεις – η συλλεκτική A90 Final Edition και η GR Supra Lightweight EVO – έρχονται να σηματοδοτήσουν αυτό το αποκορύφωμα. Όχι απλώς ως φόρος τιμής, αλλά και ως τεχνική δήλωση για το πού μπορεί να φτάσει ένα καλά εξελιγμένο σασί όταν συνδυάζεται με πάθος και ακρίβεια.
GR Supra A90 Final Edition: Limited, premium, explosive
Βασισμένη στην έκδοση με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 340 ίππων, η A90 Final Edition θα παραχθεί σε μόλις 300 μονάδες, ωστόσο πλέον αποδίδει 441 ίππους και 571 Nm ροπής, με την τελική ταχύτητα επίσης να είναι αυξημένη στα 275 km/h. Κάθε μία από αυτές τις συλλεκτικές εκδόσεις θα ξεχωρίζει από την αποκλειστική της ματ απόχρωση «Storm Titanium», τα φρένα της Brembo, τις μοναδικές ζάντες (19 ιντσών εμπρός και 20 ιντσών πίσω) σε μαύρο ματ φινίρισμα με φαρδύτερα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, αλλά και χαμηλωμένη ανάρτηση της KW.
Το εσωτερικό, με καθίσματα Recaro και επενδύσεις σε κόκκινη Alcantara και δέρμα, αναδεικνύει τη φιλοσοφία «ποτέ ημιμέτρα». Εξωτερικά έχουν προστεθεί ένα ducktail ανθρακινημάτινο πίσω σπόιλερ αλλά και αεροδυναμικά πτερύγια στον εμπρός προφυλακτήρα. Την ακουστική πανδαισία ολοκληρώνει η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic.
Η έκδοση έρχεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων – για όσους αρνούνται να εγκαταλείψουν την αμεσότητα της μηχανικής εμπλοκής – και διατηρεί όλα τα δυναμικά στοιχεία που κατέστησαν τη Supra συνώνυμο της ακρίβειας στις στροφές. Με κατανομή βάρους 50:50, αναβαθμισμένο λογισμικό διαχείρισης και ESP που επιτρέπει πιο “ενήλικες” αποδράσεις, η Final Edition απογειώνει την οδηγική εμπειρία.
GR Supra Lightweight EVO
Η Lightweight EVO αποτελεί μια ουσιαστική αναβάθμιση που ενισχύει τη σύνδεση οδηγού-μηχανής και φέρνει τον χαρακτήρα του coupé ακόμα πιο κοντά στην αγωνιστική του έμπνευση. Εφοδιασμένη με τον γνωστό τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, η EVO εκφράζει τη φιλοσοφία της Toyota Gazoo Racing περί διαρκούς εξέλιξης μέσα από τους αγώνες.
Το στήσιμο του αυτοκινήτου έχει αναθεωρηθεί εκτενώς: νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, πιο σφιχτή εμπρός αντιστρεπτική δοκός και ενισχυμένος σταθεροποιητής προσφέρουν βελτιωμένη απόκριση και σαφή πληροφόρηση. Ο έλεγχος του ενεργού διαφορικού έχει βελτιστοποιηθεί, μειώνοντας το υποστροφή στις στροφές και ενισχύοντας την πρόσφυση. Η γεωμετρία της ανάρτησης βελτιώνεται μέσω τροποποιημένων γωνιών κάμπερ στους εμπρός τροχούς, ενώ σημαντικά νέα στοιχεία στο πλαίσιο όπως αλουμινένια στηρίγματα αντιστρεπτικών, ενισχυμένα ελαστικά υποπλαισίου πίσω και νέα ενισχυτική δοκός στο δάπεδο προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και καλύτερη ολοκλήρωση αμαξώματος-ανάρτησης.
Τα φρένα ενισχύονται με μεγαλύτερους εμπρός δίσκους 374 mm από τη Brembo, σε κόκκινο φινίρισμα και με το λογότυπο GR. Αεροδυναμικά, και η EVO ξεχωρίζει με carbon fiber αεροτομή τύπου ducktail, νέα πτερύγια εμπρός και ψηλότερα εμπρός προστατευτικά ελαστικών, εξασφαλίζοντας ισορροπία κάθετης δύναμης εμπρός-πίσω. Το εσωτερικό ακολουθεί τη σπορ λογική, με καθίσματα Alcantara και κεντημένα GR λογότυπα στα προσκέφαλα, κόκκινες λεπτομέρειες στον επιλογέα ταχυτήτων και κόκκινες ζώνες ασφαλείας. Οι μαύρες ματ ζάντες 19 ιντσών δίνουν την απαραίτητη επιθετική αισθητική.
Η Lightweight EVO είναι διαθέσιμη για παραγγελία στην Ευρώπη και προορίζεται ξεκάθαρα για όσους επιμένουν ότι η αίσθηση του τιμονιού και η συμπεριφορά στο όριο είναι πάνω από τις επιδόσεις στα χαρτιά.
Petrolhead verified
Από το 1978, η Supra υπήρξε το σπορ μοντέλο της Toyota που άγγιξε τις καρδιές όλων όσων έβλεπαν την οδήγηση σαν τέχνη. Από τα ψηφιακά παιχνίδια, μέχρι τις ταινίες δράσης και τις πίστες, η A90 επανέφερε τον μύθο. Το 2025 όμως σηματοδοτεί το τέλος της παραγωγής της πέμπτης γενιάς, και οι δύο εκδόσεις A90 Final Edition και Lightweight EVO σφραγίζουν την έξοδο με το γκάζι στο πάτωμα και το στροφόμετρο στο κόκκινο. Μπορεί η επόμενη Supra να είναι υβριδική ή ακόμη και ηλεκτρική. Μπορεί να την οδηγήσουμε με ένα πεντάλ λιγότερο. Όμως αυτές οι δύο τελευταίες εκδόσεις έρχονται να θυμίσουν ότι η ουσία του sportscar δεν είναι μόνο η ταχύτητα, αλλά ο τρόπος. Και αυτός ο τρόπος, ευτυχώς, ακόμα υπάρχει σε ένα πίσωκίνητο coupe με μακρύ καπό, χειροκίνητο κιβώτιο και ήχο που κάνει τα χέρια να ιδρώνουν πριν καν πιάσεις το τιμόνι.
Αν είσαι από εκείνους που θεωρούν ότι το downshift είναι γλώσσα, ότι το trail braking είναι τρόπος ζωής και ότι κάθε κορυφή στροφής κρύβει μια υπόσχεση… τότε οι GR Supra A90 Final Edition και Lightweight EVO δεν είναι απλώς αυτοκίνητα. Είναι προσκλήσεις για οδήγηση!