Η επιστροφή των rally replicas είναι γεγονός! Η Toyota ανακοινώνει το GR Yaris, με turbo, τετρακίνηση και 250 ίππους. Αυτό είναι το αυτοκίνητο για το δρόμο που θα αποτελέσει τη βάση για το νέο αγωνιστικό που θα τρέξει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC).

Το “καυτό” GR Yaris το περιμέναμε εδώ και καιρό, με τα αρχικά “GR” από την αγωνιστική ομάδα Gazoo Racing. Ωστόσο, νέα στοιχεία φτάνουν στο φως απο την ίδια την Toyota, η οποία αποκαλύπτει το “Yaris GR-4”, έστω και με καμουφλάζ. Ναι, αυτό είναι το τετρακίνητο hot-hatch της μάρκας και όλοι οι λάτρεις των γρήγορων εκδόσεων το περιμένουν με αγωνία. Είναι αυτό το “τέρας” από την Ιαπωνία που για πολλούς θα αποτελέσει το συνεχιστή της θρυλικής Celica GT-Four; Είναι ένα αγωνιστικό για το δρόμο, δια χειρός Gazoo Racing;

Ο θρύλος της Toyota Celica GT-Four

 

Το GR Yaris βασίζεται βεβαίως στο νέας γενιάς Yaris, που θα δούμε στην Ελλάδα προς το καλοκαίρι του 2020. Ωστόσο, στο κομμάτι της πλατφόρμας αναμένονται σημαντικές τροποποιήσεις, αφού το γρήγορο Yaris είναι τετρακίνητο, με ότι αυτό συνεπάγεται στο κομμάτι της ανάρτησης. Σχεδιαστικά, αν και οι φωτογραφίες δεν αποκαλύπτουν πολλά, δίνουν μια πρώτη “γεύση”. Ξεχωρίζουν τα φαρδιά τμήματα στους προφυλακτήρες, τα σπόιλερ αλλά και τα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και πίσω. Οι τροχοί είναι 18 ιντσών, ενώ το μοντέλο έχει δοκιμαστεί και εξελιχθεί στενά από την ομάδα οδηγών του Tommi Makinen.

Τετρακίνητο με 250+ ίππους!

Τα σημαντικότερα νέα βρίσκονται κάτω από το εμπρός καπό. Ο κινητήρας είναι 3-κύλινδρος turbo, 1.6 λίτρων και αποδίδει 250+ ίππους. Μάλιστα όλα τα τμήματα του έχουν σχεδιαστεί ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές της κατηγορίας R2. H Toyota κάνει λόγο για επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 5,5 δευτερόλεπτα, χρόνος κατά πολύ κάτω από αυτοκίνητα που χαρακτηρίζουμε ως “hot hatch”. Η ροπή θα κατανέμεται αυτόματα μεταξύ εμπρός και πίσω τροxών, ενώ θα υπάρξει και μια σκληροπυρηνική έκδοση με διαφορικά Torsen και τρία προγράμμα Normal, Sport και Track. Μάλιστα στο Sport mode η ροπή θα κατανέμεται σε ποσοστό 70% πίσω & 30% εμπρός, για μια πιο απολαυστική συμπεριφορά, ενώ στο Track θα μοιράζεται 50-50 για μέγιστες επιδόσεις σε μία πίστα.

Άγνωστο παραμένει προς το παρόν το πότε θα δούμε την τελική έκδοση δρόμου και βεβαίως πόσο αυτή θα κοστίζει. Το σίγουρο είναι ότι δε θα είναι περιορισμένη έκδοση, αφού η Toyota “χρειάζεται” το GR Yaris σε κανονική παραγωγή, προκειμένου να αποτελέσει τη βάση για την έκδοση WRC.

Δείτε ακόμη: