Ένας θρύλος της αυτοκίνησης επιστρέφει. Η νέα GR Supra δείχνει ότι η Toyota κρατά ψηλά σημαία των σπορ αυτοκινήτων και δεν είναι μόνο υβριδικά, αφού αναβιώνει μετά από 17 χρόνια ένα μοντέλο που άφησε εποχή!

Πισωκίνητη, διθέσια και και turbo με έναν straightsix κινητήρα να αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής. Αν και η σιλουέτα της ήταν λίγο ή πολύ γνώριμη εδώ και καιρό, αυτές είναι οι πρώτες επίσημες εικόνες. Μαζί βεβαίως με όλα τα ζουμερά χαρακτηριστικά της. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στους τυχερούς ιδιόκτητες τους στο τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού! Η γραμμή παραγωγής της GR Supra βρίσκεται στην Αυστρία.

Γεννημένη κάτω από τις καλύτερες προϋποθέσεις

Η νέα Toyota GR Supra είναι ένα σπορ αυτοκίνητο στην πιο αγνή του μορφή, χωρίς συμβιβασμούς στην οδηγική απόλαυση. Έχει την κλασική διάταξη με κινητήρα εμπρός, κίνηση πίσω και μια τραβηγμένη προς τα πίσω καμπίνα, απολύτως επικεντρωμένη στον οδηγό. Οι δεσμοί τόσο με την προηγούμενη γενιά της Supra όσο και το αυθεντικό 2000GT είναι παραπάνω από ορατοί.

Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας 3-λιτρος κινητήρας με σύστημα turbo twin-scroll, ο οποίος συνδυάζεται με 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η συνεργασία με τη BMW στην εξέλιξη δύο σπορ αυτοκινήτων από κοινού (οι Βαυαροί ετοίμασαν τη νέα Z4) έχει ως αποτέλεσμα να υιοθετηθούν έτοιμες και αποδοτικές λύσεις. Ο κινητήρας της GR Supra αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής. Σύμφωνα με την εταιρία εξασφαλίζει γραμμική και ισχυρή επιτάχυνση με πλούσια αποθέματα ροπής διαθέσιμα σε όλο το φάσμα λειτουργίας του.

Μέρος βεβαίως στην εξέλιξη της νέας Supra έχει πάρει και η TOYOTA GAZOO Racing, από όπου προέρχονται και τα γράμματα GR στην ονομασία. Το αγωνιστικό τμήμα της Toyota, που μεταξύ άλλων ευθύνεται για όλες τις επιτυχίες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλλυ και τις 24h Le Man, επιμελήθηκε του τελικού set up του αυτοκινήτου. Δεν είναι κρυφό άλλωστε ότι η Supra πρακτικά “ζούσε” στην θρυλική πίστα του Nürburgring Nordschleife εδώ και καιρό. Εκεί ρυθμίστηκαν μεταξύ άλλων η ακαμψία, η σταθερότητα και βεβαίως ο χειρισμός στην οδήγηση. Μάλιστα για να σιγουρευτεί ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota, ότι το αυτοκίνητο θα ήταν αντάξιο του ονόματός του, το οδήγησε ο ίδιος στο Nürburgring πριν δώσει το πράσινο φως.

Toyota Supra

Επικεντρωμένη στον οδηγό της

Η σχεδίαση του εσωτερικού στην Toyota GR Supra συνδυάζει παραδοσιακά χαρακτηριστικά ενός GT σε συνδυασμό με μοντέρνα λειτουργικότητα. Μάλιστα με στόχο να δώσει στον οδηγό ακόμη μεγαλύτερη συγκέντρωση στο οδηγικό κομμάτι, η εικόνα έχει εμπνευστεί από το lay-out που συναντούμε σε μονοθέσια αγωνιστικά αυτοκίνητα. Το λεπτό οριζόντιο ταμπλό μεγιστοποιεί την ορατότητα προς το δρόμο. Οι βασικοί διακόπτες έχουν τοποθετηθεί με εξαιρετική ακρίβεια σε γκρουπάκια για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση.

Το σχήμα της καμπίνας και το πως οι διάφορες φόρμες ρέουν εσωτερικά έχει επωφεληθεί της εμπειρίας που αποκόμισε η TOYOTA GAZOO Racing στους αγώνες. Στο τεχνολογικό κομμάτι υπάρχει head-up display και paddles στο τιμόνι. Μια οθόνη 8,8 ιντσών σε ρόλου καντράν ενσωματώνει 3D στροφόμετρο και δείκτη αλλαγών ταχυτήτων τοποθετημένα στο κέντρο. Το ψηφιακό ταχύμετρο είναι στα αριστερά, ενώ στα δεξιά βρίσκονται οι ενδείξεις του infotainment και του συστήματος πλοήγησης.

Η ασύμμετρη κεντρική κονσόλα χωρίζει το κόκπιτ στα δύο μεταξύ της σχεδόν πολεμικής θέσης οδήγησης και της πιο άνετης θέσης του συνοδηγού. Από την άλλη ο χώρος φόρτωσης είναι αρκετός για μια εξόρμηση του Σαββατοκύριακου, για δύο άτομα. Υπάρχει και ένα αφαιρούμενο πάνελ που δημιουργεί αρκετό χώρο ώστε να χωρέσει ένας σάκος του golf ή τα απαραίτητα για ένα track day.

Οι επιδόσεις της νέας Supra

Όπως είπαμε, η Toyota GR Supra χρησιμοποιεί έναν 3-λιτρο in-line 6-κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 340 ίππων και 500 Nm ροπής. Συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα “κοντό” 8άρι αυτόματο κιβώτιο που εξασφαλίζει αστραπιαίες αλλαγές. Ο οδηγός μπορεί να πάρει τον έλεγχο του κιβωτίου από τα paddles στην κολόνα του τιμονιού. Υπάρχει ακόμη και Launch Control για επιταχύνσεις από στάση, εξασφαλίζοντας μέγιστη πρόσφυση χωρίς περιττά σπιναρίσματα. Με αυτό η GR Supra μπορεί να επιτύχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας είναι ίδιος με τη BMW Z4 M40i, η οποία επίσης αποδίδει 340 ίππους.

Υπάρχουν δύο προγράμματα οδήγησης, Normal και Sport. Το δεύτερο να επηρεάζει τον ήχο και την απόκριση του κινητήρα, τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, τις αναρτήσεις, το τιμόνι και τον τρόπο λειτουργίας του διαφορικού. Το σύστημα ευστάθειας έχει μια ειδική ρύθμιση “πίστας” που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός, μειώνοντας έτσι σημαντικά την επεμβατικότητα, αφήνοντας το μεγαλύτερο μέρος του ελέγχου στον οδηγό.

Όλες οι εκδόσεις της GR Supra θα διαθέτουν ενεργό διαφορικό που λειτουργεί στην επιτάχυνση και στην επιβράδυνση. Μπορεί να ρυθμιστεί από 0 έως φουλ 100% κλείδωμα με άμεση απόκριση. Μια ξεχωριστή μονάδα ECU αναλαμβάνει τον έλεγχο αξιοποιώντας δεδομένα από την περιστροφή των τροχών, τη θέση του τιμονιού, τη λειτουργία των πεντάλ γκαζιού και φρένου αλλά και δεδομένα από τον κινητήρα.

Toyota Supra

Οι πρώτες 900 Supra

Οι πρώτοι 900 ιδιοκτήτες της νέας Supra στην Ευρώπη θα λάβουν και μια σειρά από ειδικά οφέλη αποκλειστικά γι αυτούς. Ως αναγνώριση του ενθουσιασμού τους για την επιστροφή του ονόματος Supra, η Toyota θα τους δώσει πρόσβαση σε ένα πρόγραμμα εμπειρίας στην πορεία για την παράδοση του αυτοκινήτου τους.

Ταυτόχρονα θα υπάρξει και μια ειδική έκδοση GR Supra A90 Edition, η οποία είναι εμπνευσμένη από το πρωτότυπο Α90 που εμφανίστηκε στο Goodwood Festival of Speed το 2018. Μόλις 90 κομμάτια θα διατεθούν στην Ευρώπη και θα έχουν ένα ειδικό ματ χρώμα Storm Grey, μαύρες ματ ζάντες και εσωτερική επένδυση οροφής σε κόκκινο δέρμα.

Δύο εκδόσεις στο λανσάρισμα

Αρχικά η Toyota GR Supra διατίθεται σε δύο εκδόσεις: Active και Premium. Και οι δύο εφοδιάζονται με τον 3-λιτρο turbo κινητήρα των 340 ίππων. Διαθέτουν ενεργό διαφορικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία της οδήγησης. Συμπεριλαμβανομένου των σφυρήλατων ζαντών 19 ιντσών και των φρένων υψηλών επιδόσεων. Διαθέσιμα και στις δύο εκδόσεις είναι ακόμη:

  • διζωνικός κλιματισμός
  • adaptive cruise control με stop and go
  • “έξυπνη” είσοδος και εκκίνηση με μπουτόν
  • πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων
  • LED φώτα εμπρός και πίσω
  • κάμερα οπισθοπορείας
  • ηλεκτρικά και θερμαινόμενα σπορ καθίσματα με επένδυση σε alcantara
  • ηχοσύστημα με 10 ηχεία
  • σύστημα πλοήγησης, bluetooth, USB
  • Supra Safety + Package με Blind Spot Monitor, Lane Change Departure Alert, Rear-Cross Traffic Alert, Rear-end Collision Alert, έξυπνους αισθητήρες παρκαρίσματος μμε αυτόματο φρενάρισμα
  • συναγερμός

Οι Premium εκδόσεις της Supra διαθέτουν επιπρόσθετα μαύρη επένδυση οροφής, ηχοσύστημα JBL premium με 12 ηχεία, Head-Up Display, ασύρματη φόρτιση για συμβατά smartphone και πακέτα φωτισμού και αποθηκευτικών χώρων.

Στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ είναι διαθέσιμες δύο ακόμη εκδόσεις με 2-λιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες, ισχύος 258 και 197 ίππων.

Toyota Supra