Η Toyota επεκτείνει τη γκάμα του δημοφιλούς Yaris με μία νέα υβριδική έκδοση. Το νέο Yaris Hybrid 130 είναι ισχυρότερο και πλουσιότερο σε εξοπλισμό, ενώ αναμένεται στην αγορά από το καλοκαίρι.

Το μοντέλο best seller στην ελληνική αγορά, το Toyota Yaris, αναβαθμίζεται με μία νέα έκδοση που δίνει έξτρα βαρύτητα στην υβριδική εκδοχή του μοντέλου. Με τον τίτλο Hybrid 130 η νέα αυτή έκδοση έρχεται να πλαισιώσει την τωρινή “Hybrid 115”, προσφέρεοντας καλύτερες επιδόσεις, νέες στυλιστικές επιλογές και ακόμη πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας.

Περισσότερη δύναμη

Οι αλλαγές αυτές αφορούν στην αποκλειστικά υβριδική έκδοση του Toyota Yaris. Τη HEV εκδοχή του δηλαδή ή για να το θέσουμε αλλιώς την αυτοφορτιζόμενη υβριδική. Άλλωστε ένα σημείο που “πονούσε” εν μέρη το τωρινό Yaris Hybrid ήταν η ισχύς του και η ικανότητα του να επιταχύνει με το γκάζι στο πάτωμα. Έτσι, με το Hybrid 130 η Toyota προσφέρει πλέον στο Yaris πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά και βεβαίως καλύτερη απόκριση. Διατηρεί παράλληλα το ασυναγώνιστο πλεονέκτημα της χαμηλής κατανάλωσης, ως πλήρως υβριδικό μοντέλο.

Toyota Yaris Hybrid 130Κάτω από το καπό παραμένει ο γνώριμος κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων που συνδυάζεται με το 5ης γενιάς υβριδικό σύστημα της Toyota. Το σύστημα σε συνδυασμό με μια μπαταρία και έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα έχει την ικανότητα να κινεί το Yaris Hybrid αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για περιορισμένη εμβέλεια, κυρίως σε συνθήκες οδήγησης σε χαμηλές ταχύτητες.

Πλέον, με τις τελευταίες επεμβάσεις, το μοντέλο αποκτά ένα μεγαλύτερο και αποδοτικότερο ηλεκτρικό μοτέρ που σε συνδυασμό με επεμβάσεις στη μονάδα PCU του υβριδικού συστήματος αποδίδει 12% περισσότερη ισχύ. Έτσι η ισχύς από 116 ίππους πλέον ανεβαίνει στους 130 ίππους, ενώ κατά 30% αυξημένη είναι και η ροπή, από τα 141 στα 185 Nm.

Στην πράξη όλα αυτά μεταφράζονται σε καλύτερη επιτάχυνση και καλύτερη απόκριση. Ενδεικτικά το τυπικό 0-100 km/h γίνεται πλέον κατά μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα (σε 9,2”), ενώ το 80-120 km/h σε 7,5 δλ. Καμία αλλαγή δεν ανακοινώνεται στο κομμάτι της κατανάλωσης, ενώ μικρή διαφορά προς τα πάνω σημειώνεται στις εκπομπές CO2 που τώρα είναι στα 96-116 g/km. Πάλι οι καλύτερες τιμές στην κατηγορία του!

Βέβαια, η αύξηση της ισχύος είναι το ένα μέρος της ιστορίας. Η περισσότερη ουσία είναι στην συνολική οδηγική εμπειρία, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται καλύτερα – σύμφωνα με την Toyota – τις επιταχύνσεις σε όλες τις συνθήκες, χάρη στην αυξημένη ροπή. Σίγουρα θα περιμένουμε να το διαπιστώσουμε και στην πράξη! Πάντως σύμφωνα με τις πρώτες ανακοινώσεις, η Toyota θα διατηρήσει την τρέχουσα υβριδική επιλογή του μοντέλου. Αυτό θα συνεχίσει ως “Hybrid 115”, ενώ φυσικά η νέα έκδοση ονομάζεται “Hybrid 130”. Στο λανσάρισμα θα υπάρξουν και δύο νέες εκδόσεις, οι Yaris Premiere Edition και GR SPORT, οι οποίες και θα τοποθετηθούν στην κορυφή των υβριδικών επιλογών.

Αλλαγές και στον εξοπλισμό

Εκτός από τις τεχνικές αλλαγές, το Yaris Hybrid 130 φέρει και νέα στοιχεία στον εξοπλισμό του, συμπεριλαμβανομένου ενός εντελώς νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων. Πρακτικά, ο νέος πίνακας οργάνων δείχνει να έρχεται αυτούσιος από το Corolla Cross, έχει διαγώνιο 12,3”, είναι ψηφιακός από άκρη σε άκρη και περιλαμβάνει διαφορετικά στυλ απεικόνισης που περιλαμβάνουν ένα υβριδικό πολυόργανο και βεβαίως το ταχύμετρο. Οι βασικές εκδόσεις του μοντέλου παραμένουν με την οθόνη των 7”.

Η οθόνη του συστήματος multimedia είναι και αυτή μεγαλύτερη. Ξεκινά από τις 9”, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις έχουν οθόνη 10,5”. Νέο είναι και το σύστημα Toyota Smart Connect, με βελτιωμένη απεικόνιση και σύστημα πλοήγησης στο cloud ως στάνταρ. Και βεβαίως όπως αρμόζει η μόδα της εποχής, δέχεται φωνητικές εντολές ξεκινώντας με το “Hey Toyota”. Διαθέσιμα είναι βεβαίως τα λειτουργικά Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB-C και ανάλογα με την έκδοση και ασύρματη φόρτιση κινητών. Το ανανεωμένο σύστημα, όπως και η παλέτα του Toyota Safety Sense, μπορεί να δέχεται ασύρματες αναβαθμίσεις λειτουργικού (over-the-air), χωρίς να είναι απαραίτητη η επίσκεψη μας στο service. Στις ψηφιακές ευκολίες προστίθεται και το “εικονικό” κλειδί μέσω της εφαρμοφής MyT, επιτρέποντας σε έως και 5 χρήστες να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό τους.