Το Volkswagen ID.3 βάζει τη μάρκα στη νέα – φιλική προς το περιβάλλον – εποχή κινητικότητας. Το πλήρως ηλεκτροκίνητο ID.3 αποκαλύφθηκε επισήμως στην 68η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Είναι το πρώτο από τη σειρά μοντέλων με μεταβλητό πλαίσιο MEB για ηλεκτρικά οχήματα, έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά του. Είναι πλήρως διασυνδεμένο και στην ειδική για το λανσάρισμα έκδοση ID.3 1ST προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιομέτρων (σύμφωνα με το πρωτόκολλο μέτρησης WLTP) και εξοπλίζεται με μπαταρία χωρητικότητας 58 kWh.

Αργότερα θα είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη επιλογή μπαταρίας στα 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιομέτρων, καθώς και η μεγαλύτερη έκδοση με 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χιλιομέτρων. Χάρη στη δυνατότητα γρήγορης φόρτισής της, με ισχύ έως και 100 kW, η επαναφόρτιση του ID.3 1ST είναι εφικτή μέσα σε 30 λεπτά για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP). Μια σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της compact κατηγορίας. Η Volkswagen θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες του ID.3, διασφαλίζοντας έτσι μια εγγυημένη μακροζωία.

Volkswagen ID.3

Η μετάδοση του ID.3

Το σύστημα κίνησης στο ID.3 έχει βελτιστοποιηθεί γύρω από την μπαταρία, ώστε να επιτευχθεί μέγιστη αυτονομία, με παράλληλη διατήρηση του κόστους στο ελάχιστο δυνατό. Χάρη στη σχεδιαστική προσέγγιση υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα η διάταξη και η θέση των εξαρτημάτων κίνησης και των βοηθητικών μονάδων, καθώς και η διαρρύθμιση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3 είναι ένας σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, που περιλαμβάνει τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.

Μια επίπεδης διάταξης μπαταρία υψηλής τάσης έχει τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου για εξοικονόμηση χώρου. Προς όφελος του τελευταίου, οι βοηθητικές μονάδες (π.χ. ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού ή η κρεμαγέρα του συστήματος διεύθυνσης) έχουν ενσωματωθεί στο εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ισχύς μεταφέρεται από τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα μέσω ενός κιβωτίου μετάδοσης 1-σχέσης. Ο κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν μια συμπαγή, ενιαία μονάδα. Η μπαταρία στο κάτω μέρος του οχήματος ωφελεί τα ουδέτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς το κέντρο βάρους που βρίσκεται πολύ χαμηλά. Επίσης, το ID.3 χαρακτηρίζεται από την ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στο μπροστινό και στον πίσω άξονα.

Σχεδιαστικό όραμα

Το Volkswagen ID.3 αναγνωρίζεται αμέσως ως ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών ρύπων. Επιδεικνύει το σχεδιασμό μιας νέας εποχής και συνδέει την οπτική εντύπωση και τη διαισθητική χρηστικότητα με το χαρακτηριστικό «χαμόγελο» της Volkswagen. Σχεδιασμένο για ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον, φέρνει μια νέα εικόνα στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί φωτισμό LED σε πολλαπλά σημεία προκειμένου να τονίσει το σχεδιασμό του, έχει ρέουσες επιφάνειες, καλοσχεδιασμένες πίσω κολόνες και τροχούς 18, 19 ή 20 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Και ως ένα ηλεκτρικό όχημα, δεν απαιτεί μεγάλες εισαγωγές ψύξης οπότε από άποψη σχεδιασμού του εμπρός μέρους σχεδόν όλα αλλάζουν.

Volkswagen ID.3

Εντυπωσιακό εσωτερικό

Χωρίς κεντρικό τούνελ και με μικρότερους προβόλους, το εσωτερικό του ID.3 εξασφαλίζει εκπληκτικά μεγάλους χώρους και δημιουργεί νέα σημεία αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία. Τα πέντε καθίσματα συνδυάζονται με πορτμπαγκάζ 385 λίτρων. Χάρη στις οργανικά διαμορφωμένες επιφάνειες και τις απαλές καμπύλες, ο σχεδιασμός δίνει έμφαση στην ευρυχωρία. Το ID.3 αλληλοεπιδρά τόσο με τον οδηγό όσο και με το περιβάλλον. Πέρα από την οθόνη στον πίνακα οργάνων μια κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,0 ιντσών παρέχει όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Οι οδηγοί θα υποστηρίζονται και από μια φωτεινή ένδειξη, μέσω μιας ταινίας LED, κατά την πλοήγηση, η οποία π.χ. θα μπορεί να τους παρακινεί να φρενάρουν σε περίπτωση κινδύνου. Όλα τα χειριστήρια – συμπεριλαμβανομένων και αυτών του τιμονιού – λειτουργούν με την αφή. Μόνο τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα αλάρμ εξακολουθούν να λειτουργούν με συμβατικούς διακόπτες. Τα παραπάνω συμπληρώνει ένας έξυπνος φυσικός φωνητικός έλεγχος. Οδηγός και εμπρός επιβάτης μπορούν να μιλήσουν στο ID.3 λέγοντας απλά “hello ID”. Φωτεινά σήματα κάνουν σαφές σε ποιον απαντά κάθε στιγμή το ID.3.

Οι λειτουργίες υποβοήθησης και ασφάλειας περιλαμβάνουν σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης στις πόλεις και εντοπισμό πεζών, αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων, διατήρηση λωρίδας, πλευρική υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση στάθμευσης και πίσω κάμερα. Επίσης, διαθέτει σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί με φωτιζόμενες χειρολαβές.

Εύκολη φόρτιση

Στην πρεμιέρα του ID.3, η Volkswagen σκοπεύει να προσφέρει σταθμούς φόρτισης για την επαναφόρτιση στο σπίτι. Ο ID φορτιστής θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις που παρέχουν διαφορετική ισχύ εξόδους. Ο σταθμός φόρτισης θα είναι προαιρετικά διαθέσιμος με σύνδεση δεδομένων και απομακρυσμένη πρόσβαση, ενώ αν απαιτείται και με ενσωματωμένο μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος. Ανάλογα με την έκδοση, οι μονάδες διαθέτουν και λειτουργίες διασύνδεσης, όπως έλεγχο μέσω εφαρμογής ή απομακρυσμένη συντήρηση. Μόλις εγκατασταθούν, οι οδηγοί του ID.3 θα μπορούν απλά και άνετα να συνδέσουν και να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους κατά τη διάρκεια της νύχτας. Από την άποψη της τιμολόγησης, όλα τα wall boxes θα διατίθενται σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που ισχύουν τώρα στην αγορά.

ID.3 από 30.000 ευρώ

Οπτικά το ID.3 έχει προχωρημένο σχεδιασμό που υποδεικνύει σαφέστατα τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η χωροταξική του διάταξη εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα σχεδιασμού που υπάρχουν στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ οι εξωτερικές διαστάσεις είναι συγκρίσιμες με το Golf. Το ID.3 θα λανσαριστεί εμπορικά στα μέσα του 2020, με το βασικό μοντέλο παραγωγής να κοστίζει κάτω από τις 30.000 ευρώ στη Γερμανία. Ταυτόχρονα είναι το πρώτο από μια ολόκληρη οικογένεια ηλεκτρικών οχημάτων, αφού έως το 2023 η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση. Τα επόμενα 10 χρόνια θα παράγει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα, ενώ σχεδόν 20 ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ήδη δρομολογηθεί.