Η οικογένεια των ηλεκτρικών Volkswagen ID αποκτά νέα μέλη. Πρόκειται για το coupe SUV ID.5 και την αντίστοιχη σπορ έκδοση ID.5 GTX.
Το νέο, τρίτο, μέλος της οικογένειας των ηλεκτρικών μοντέλων ID, βάζει τη Volkswagen στην κατηγορία των coupe ηλεκτρικών SUV. Αυτό είναι το ID.5, το οποίο θα έρθει σε εκδόσεις από 174 έως 299 ίππους, με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, κίνηση σε δύο ή σε τέσσερις τροχούς και μια μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh. Η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να φτάσει τα 520 χλμ.
Η βασική έκδοση θα έχει σύστημα κίνησης στους πίσω τροχούς με 174ps. Μια ισχυρότερη έκδοση θα αποδίδει 204ps, ενώ στην κορυφή τοποθετείται το ID.5 GTX με 299ps και ηλεκτρική τετρακίνηση. Το GTX χρησιμοποιεί δύο κινητήρες, ένα μόνιμου μαγνήτη στον πίσω άξονα και ένα ασύγχρονο στον μπροστινό. Μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα.
Και ηλεκτρικό… και SUV… και coupe!
Σχεδιαστικά το Volkswagen ID.5 μοιράζεται αρκετά στοιχεία που γνωρίσαμε στο ID.4, αφού πρακτικά μιλάμε για την coupe εκδοχή του. Έτσι το “5άρι” χαρακτηρίζεται από τις coupe γραμμές που εκτός άλλων εξασφαλίζουν εξαιρετική αεροδυναμική (Cd 0,26). Με εξωτερικό μήκος 4,60 μέτρα και μεταξόνιο 2,77 μέτρα, το εσωτερικό προσφέρει χώρους αντίστοιχους ενός συμβατικού SUV από την επόμενη κατηγορία και άνω, με εντυπωσιακή αίσθηση ευρυχωρίας για όλους τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών μετρά 549.
Στο εσωτερικό του ID.5
Στο εσωτερικό, όπως και στο ID.4, απουσιάζουν διακόπτες και κουμπιά. Όλες οι λειτουργίες γίνονται μέσω δύο οθονών. Μία συμπαγής πίσω από το τιμόνι και μία αφής στο κέντρο, με διαγώνιο 12 ίντσες (στάνταρ). Διαθέσιμη είναι λειτουργία φυσικού φωνητικού ελέγχου, ενώ μια φωτεινή λωρίδα κάτω από το παρμπρίζ προσφέρει διαισθητική υποστήριξη στον οδηγό σε επικίνδυνες καταστάσεις ή κατά την πλοήγηση. Διατίθεται και head-up-display επαυξημένης πραγματικότητας, με τις εντολές του συστήματος πλοήγησης να εμφανίζονται στο οπτικό πεδίο του οδηγού, περίπου 10 μέτρα μπροστά από το όχημα.
Τα ID.5 και ID.5 GTX μπορούν να φορτιστούν με ισχύ έως 11 kW σε ένα Wallbox, ενώ σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης φτάνει έως και 135 kW. Έτσι σε 30 λεπτά η μπαταρία μπορεί να αποθηκεύσει ενέργεια για αυτονομία 390 χλμ.