Με μικρές αλλαγές στη σχεδίαση, περισσότερη τεχνολογία και νέα χρώματα, ναι και μωβ, το Volkswagen Polo είναι έτοιμο να ριχτεί εκ νέου στη μάχη της supermini κατηγορίας.

Το Volkswagen το Polo είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στη supermini κατηγορία. Το μοντέλο, που κατασκευάζεται στην Παμπλόνα, στην Ισπανία, ανανεώνεται μέσα στο 2021. Το «νέο» Polo λοιπόν, υιοθετεί ένα ξεχωριστό look με πιο φρέσκο design και τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες. Αν και οι αλλαγές είναι δυσδιάκριτες με την πρώτη ματιά, είναι αρκετές και σημαντικές. Έτσι έχουμε νέους προφυλακτήρες και μια πόρτα χώρου αποσκευών σχεδιασμένα από την αρχή. Τα φωτιστικά σώματα είναι στάνταρ LED εμπρός και πίσω, χαρίζοντας μάλιστα και μια φρεσκαρισμένη υπογραφή ημέρας και νύχτας. Και για πρώτη φορά, αυτή η «υπογραφή» περιλαμβάνει μια λωρίδα φωτός LED κατά μήκος της μάσκας, σε συνδυασμό με τους προαιρετικούς προβολείς IQ.LIGHT LED matrix. Έτσι, το νέο Polo αποκτά παρόμοια σχεδιαστική ταυτότητα με τα ID., καθώς και τα νέα Golf και Arteon.

Volkswagen PoloΑλλαγές και στο εσωτερικό του Polo

Στην καμπίνα, όλες οι εκδόσεις του μοντέλου έχουν στο βασικό εξοπλισμό το Digital Cockpit, ένα επανασχεδιασμένο τιμόνι και τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment. Αυτό στις εκδόσεις με Climatronic περιλαμβάνει τα χειριστήρια του κλιματιστικού μέσα στην οθόνη του συστήματος πολυμέσων, ενώ διαθέσιμο είναι και ασύρματο mirroring για κινητά τηλέφωνα (Apple CarPlay και Android Auto).

Το ανανεωμένο Volkswagen Polo ωστόσο περιλαμβάνει και μια νέα σειρά συστημάτων υποβοήθησης. Έτσι, γίνεται το πρώτο όχημα στην κατηγορία που προσφέρεται με την προαιρετική δυνατότητα IQ.DRIVE Travel Assist. Αυτή περιλαμβάνει λειτουργίες όπως το Adaptive Cruise Control (ACC) και το Lane Assist, υποστηρίζοντας έτσι ημιαυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» με ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. Σε οχήματα με το Travel Assist, το τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή και το σύστημα αντιλαμβάνεται την επαφή των χεριών του οδηγού. Επιπλέον, κάθε Polo διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό συστήματα υποβοήθησης όπως το Autonomous Emergency Braking Front Assist, το οποίο περιλαμβάνει το City Emergency Braking System και το Lane Assist.

Γκάμα εκδόσεων και εξοπλισμοί

Μία σημαντική διαφορά στο ανανεωμένο Polo βρίσκεται στη γκάμα των εκδόσεων. Οι γνώριμες από παλιότερα Trendline, Comfortline και Highline, έχουν αντικατασταθεί από τις Polo, Life, Style και R-Line. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται και πάλι η έκδοση GTI. Ενδεικτικά, η έκδοση “Polo” διαθέτει πλέον προβολείς LED, νέο πολυλειτουργικό τιμόνι και σύστημα υποβοήθησης Lane Assist. Μια άλλη σημαντική νέα προσθήκη είναι ο κεντρικός αερόσακος, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκουν και τα Digital Cockpit με οθόνη 8,0 ιντσών, σύστημα κλιματισμού, ηχοσύστημα με οθόνη 6,5’’ και Bluetooth. Σημαντικό είναι ωστόσο ότι υπάρχει και διαφορά στην ποιότητα, αφού πλέον οι σκληρές επιφάνειες στο ταμπλό λάμπουν δια της απουσίας τους!

Οι εκδόσεις “Life” έχουν ακόμη κεντρικό υποβραχιόνιο με πρόσθετη θύρα USB-C και δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων. Η “Style” εστιάζει στην οπτική κομψότητα, ενώ η “R-Line” δίνει έμφαση στην πιο σπορ πλευρά της ζωής. Στις εκδόσεις αυτές υπάρχουν πιο εξεζητημένα στοιχεία εξοπλισμού, όπως προβολείς IQ.LIGHT LED matrix, φώτα ομίχλης LED και ζάντες αλουμινίου 15’’. Στο εσωτερικό, υπάρχει μια σειρά από πρόσθετες λεπτομέρειες, όπως το Digital Cockpit Pro 10,25’’ και Infotainment 8’’ με App-Connect Wireless. Η έκδοση R-Line πέρα από τους πιο σπορ σε εμφάνιση προφυλακτήρες, έχει πίσω διαχύτη σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα με ενσωματωμένες απολήξεις (;) εξάτμισης σε χρώμιο και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών στάνταρ.

Το Volkswagen Polo θα διατίθεται σε οκτώ χρώματα, τέσσερα από τα οποία, τα Ascot Grey, Smoke Grey, Kings Red και Vibrant Violet είναι εντελώς νέα. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα υπάρχει και η δυνατότητα της διχρωμίας, με μαύρη οροφή.

Volkswagen PoloΚινητήρες

Το μοντέλο θα προσφέρεται με τέσσερις βενζινοκινητήρες και έναν κινητήρα φυσικού αερίου/βενζίνης, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η έκδοση GTI. Οι κινητήρες είναι τρικύλινδροι 1,0 λίτρου. Ο βασικός 1.0 MPI είναι ο μοναδικός στη γκάμα χωρίς turbo, αποδίδοντας 80 ίππους και ροπή 93 Nm. Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Ακολουθεί ο 1.0 TSI με 95ps που συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό ή προαιρετικά με 7-τάχυτο DSG, ενώ ο 1.0 TSI με 110ps και ροπή 200 Nm, συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-άρι DSG. Με τις εκδόσεις diesel να αποτελούν παρελθόν, ο 1.0 TGI με 90ps προσφέρει ασυναγώνιστη οικονομία αφού κινείται με προτεραιότητα στο φυσικό αέριο CNG, «γυρνώντας» σε βενζίνη μόνο όταν το CNG εξαντληθεί.

Το νέο Volkswagen Polo αναμένεται στην Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τις προτεινόμενες τιμές του να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα.