Αυτό είναι το νέο Volvo EX30, το πιο μικρό SUV που έβγαλε η Volvo μέχρι σήμερα και βεβαίως είναι ηλεκτρικό!

Το νέο Volvo EX30 είναι ήδη διαθέσιμο πλέον για παραγγελία, βάζοντας ακόμη πιο δυναμικά τη μάρκα στην πορεία εξηλεκτρισμού της. Άλλωστε μέχρι το 2030 η γκάμα της θα αποτελείται μόνο από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που υιοθετεί την τελευταία τεχνολογία ασφάλειας της μάρκας, είναι βεβαίως ένα SUV και είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένο ως ηλεκτρικό από την αρχή. Αυτό σημαίνει πως εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό της δυνατότητες της πλατφόρμας του, προσφέροντας παράλληλα ευρυχωρία, πρακτικότητα αλλά και ανέσεις που ευνοούν την καθημερινή χρήση.

Το EX30 είναι επίσης σχεδιασμένο για να είναι πολύ ασφαλές. Μάλιστα υιοθετεί ένα ειδικό χαρακτηριστικό ασφαλείας για δίκυκλα που βοηθά στην πρόληψη των αποκαλούμενων «ατυχημάτων πόρτας» (dooring accidents). Έτσι το μοντέλο προειδοποιεί όταν πρόκειται ένας επιβάτης να ανοίξει την πόρτα στην πορεία ενός ποδηλάτη, οδηγού σκούτερ η δρομέα.

Volvo EX30Τρεις εκδόσεις του EX30, ισχύς έως 428 ίπποι

Το Volvo EX30 είναι διαθέσιμο σε τρεις επιλογές ως προς το κινητήριο σύστημα. Η βασική έκδοση είναι η Single Motor, με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων και 343 Nm ροπής. Η έκδοση αυτή προσφέρει αρκετά δυναμικές επιδόσεις (για βασική), με το τυπικό 0-100 km/h να γίνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία με μία φόρτιση σε μικτή χρήση αγγίζει τα 344 χλμ., η οποία μπορεί να φτάσει στα 475 χλμ. με αποκλειστική χρήση εντός πόλης, όπου η μέση κατανάλωση πέφτει στις 12,1 kWh/100km (16,7 μικτά).

Η δεύτερη έκδοση είναι η Single Motor Extended Range, επίσης με 272 ίππους, ωστόσο με μεγαλύτερη μπαταρία και αυξημενη αυτονομία όπως δηλώνει και η ονομασία. Έτσι εδώ έχουμε 480 χλμ μικτής αυτονομίας (μέση κατανάλωση 15,7 kWh/100km) ή 662 χλμ. σε αποκλειστική εντός πόλης χρήση. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το EX30 Twin Motor Performance, με δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα τετρακίνησης που αποδίδουν ισχύ 428 ίππων και 543 Nm ροπής. Εδώ έχουμε και τις πιο δυναμικές επιδόσεις, με το 0-100 km/h να γίνεται σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Όσο για την αυτονομία, η μεγάλη μπαταρία εδώ εξασφαλίζει 460 ή 635 χλμ. με μία φόρτιση (μικτή και εντός πόλης αντίστοιχα), πάντα σε πρωτόκολλο μέτρησης WLTP. Όλα τα EX30 έχουν τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 km/h, όπως άλλωστε και όλα τα καινούρια Volvo.

Μπαταρία και φόρτιση

Η μπαταρία στο EX30 είναι τεχνολογίας NMC, χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο, παράγοντας την ενέργειά της πιο αποδοτικά σε σχέση με την μπαταρία LFP. Η φόρτιση είναι ακόμη ένα πράγμα στο οποίο το EX30 είναι γρήγορο. Η έκδοση Twin Motor με εκτεταμένη αυτονομία έχει ικανότητα φόρτισης έως και 153 kW. Η αντίστοιχη τιμή για την έκδοση με τη στάνταρ αυτονομία είναι 134 kW. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φορτίζει από το 10% έως το 80% σε κάτι περισσότερο από 25 λεπτά. Μέσω της κεντρικής οθόνης του αυτοκινήτου και της σχετικής εφαρμογής, ο οδηγός μπορεί να ορίσει την ένταση του ρεύματος, το μέγιστο επίπεδο φόρτισης και βεβαίως την ώρα που επιθυμεί να ξεκινήσει η φόρτιση.

Τιμούλα;

Το EX30 διατίθεται στην Ελλάδα σε τρία επίπεδα εξοπλισμού: Core, Plus και Ultra. Οι τιμές ξεκινούν από 37.572 ευρώ για την έκδοση Core Single Motor, με την αντίστοιχη έκδοση αλλά στην Extender Range εκδοχή να κοστίζει 5.394 ευρώ περισσότερα. Η έκδοση εξοπλισμού Plus ξεκινά από τις 40.610 ευρώ (Single Motor), ενώ τέλος η κορυφαία έκδοση ως προς τις επιδόσεις, η Twin Motor Performance 428ps ξεκινά από τις 49.352 ευρώ.

Volvo EX30

Δες τη video-δοκιμή του Volvo C40