Αυτό δεν είναι ένα οποιοδήποτε Golf. Δεν είναι ούτε καν οποιοδήποτε GTI. Είναι το Volkswagen Golf GTI Clubsport. Όσοι καταλάβατε… καταλάβατε!

Μιλάμε για το ισχυρότερο Golf GTI έως σήμερα, αφού το Clubsport των 300 ίππων αποδίδει 55 ίππους περισσότερους από το κλασικό Golf GTI 8ης γενιάς. Ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό που κάνει το GTI Clubsport ξεχωριστό, αφού πρακτικά είναι πολλά περισσότερα από «το πιο γρήγορο GTI».

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο τελευταίας γενιάς 2-λιτρος βενζινοκινητήρας TSI με κωδικό EA888 evo4, ο οποίος έχει αναδιαμορφωθεί πλήρως και διαθέτει σημαντικές βελτιώσεις. Επίσης, σε αντίθεση με το «απλό» Golf GTI των 245 ίππων, εδώ υπάρχει μπλοκέ ηλεκτρομηχανικό διαφορικό του εμπρός άξονα, σε αντίθεση με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό (XDS). Αυτό βεβαίως προσφέρει καλύτερο έλεγχο στις στροφές, αυξημένη ακρίβεια και περιορίζει την υποστροφή. Η εξέλιξη του GTI Clubsport έγινε στο θρυλικό Nurburgring Nordschleife, τη μεγαλύτερη και πιο απαιτητική πίστα αγώνων στην Ευρώπη.

Volkswagen Golf GTI ClubsportΣχεδιαστικά βεβαίως, το GTI Clubsport κάνει αμέσως αισθητή την παρουσία του ως κάτι το διαφορετικό. Έχει μεγαλύτερα φρένα αλλά και επανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Μπροστά μάλιστα πέρα από τα μεγαλύτερα ανοίγματα υπάρχει και ένα front lip, μια αεροτομή δηλαδή για αυξημένη αεροδυναμική πίεση στις υψηλές ταχύτητες. Αντίστοιχα πίσω υπάρχει διαχύτης, μια μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης. Την εικόνα συμπληρώνουν τα πιο επιθετικής σχεδίασης πλευρικά μαρσπιέ και βεβαίως οι νέου σχεδίου ζάντες αλουμινίου.

Volkswagen Golf GTI ClubsportΟι χαρακτηριστικές αυτοκόλλητες ρίγες στο πλάι, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τα σπορ καθίσματα εντός, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, δίνουν αυτή την έξτρα σπορ πινελιά που κάνουν το Clubsport ακόμη πιο ξεχωριστό στο μάτι. Στο κομμάτι των επιδόσεων τέλος, οι 300 ίπποι στο Clubsport προσφέρουν επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.

Λίγη ιστορία περί Golf GTI Clubsport

Το πρώτο Golf GTI Clubsport κυκλοφόρησε το 2016 στα 40α γενέθλια του Golf GTI και απέδιδε 265ps με 290ps σε λειτουργία boost. Το ίδιο έτος παρουσιάστηκε το GTI Clubsport S, σε περιορισμένη έκδοση 400 μονάδων, με συνεχή διαθέσιμη ισχύ 310ps. Με αυτό ο Benjamin Leuchter, οδηγός αγώνων και εργοστασιακός δοκιμαστής της Volkswagen, σημείωσε νέο ρεκόρ γύρου για προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στο Nürburgring Nordschleife, το Μάιο του 2016, με χρόνο 07:49:21 λεπτά.

Το νέο GTI Clubsport που κυκλοφορεί σήμερα τοποθετείται μεταξύ του πρώτου Clubsport και του Clubsport S, με ισχύ 300ps. Μάλιστα ο Benjamin Leuchter είχε σημαντικό ρόλο στο στήσιμο και τη ρύθμιση του νέου Golf GTI Clubsport στο Nürburgring.

Φωτογραφίες