Η νέα μόδα στα χρώματα είναι το γκρι

Η μόδα του μαύρου, έγινε μόδα του λευκού και τώρα η νέα τάση βρίσκεται στη μέση. Ναι, το γκρι είναι το χρώμα που βγαίνει στην επιφάνεια, τόσο στον κλάδο της αυτοκίνησης όσο και στην τεχνολογία και στο design.
Ξεχάστε ότι το παλιό είναι και βαρετό. Όσοι “γνωρίζουν” στρέφονται στο γκρι. Από το μαλλί έως τους εσωτερικούς χώρους, αυτό είναι το αγαπημένο χρώμα όλων αυτήν την εποχή. Διασημότητες όπως η Rihanna και η Cara Delevingne βάφουν το μαλλί τους γκρι. Ακόμη και το νέο MacBook Pro είναι διαθέσιμο σε γκρι.
Αυτή είναι η τάση που βλέπουμε στα νέα αυτοκίνητα, παραμερίζοντας φέτος το λευκό από την 1η θέση των πωλήσεων. Η Ford για παράδειγμα προσφέρει στη γκάμα της 8 διαφορετικές αποχρώσεις του γκρι, ενώ έχει ήδη παρουσιάσει περισσότερες από 50 αποχρώσεις του γκρι σε όλον τον κόσμο από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 μέχρι σήμερα.

Υπάρχει άραγε εξήγηση γι αυτό; Η ειδικός στην ψυχολογία των χρωμάτων, Karen Haller τονίζει:

Όταν κυριαρχεί η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα – όπως είδαμε να συμβαίνει μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ και το Brexit – έχουμε την τάση για αναδίπλωση και στρεφόμαστε σε πράγματα που μας χαρίζουν ασφάλεια, γι’ αυτό και το γκρι είναι τόσο δημοφιλές. Αυτή η τάση έχει αναπτυχθεί επειδή το γκρι είναι και ένα χρώμα διακριτικό, επιτρέποντας πιο ζωντανά χρώματα να κυριαρχήσουν. Πραγματικά είναι θέμα άποψης. Για μένα, υπάρχει ήδη αρκετό γκρι στον κόσμο, γι’ αυτό προτιμώ τη χαρά των χρωμάτων.


Από την άλλη, η Laurie Pressman, αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Pantone Colour εξηγεί:

Το γκρι δεν αντιπροσωπεύει μόνο το στιλ και την άνεση. Το συγκεκριμένο χρώμα είναι και πιο εγκεφαλικό. Καθότι υποδηλώνει τη σκέψη και το στοχασμό, είναι το χρώμα της διανόησης. Όπως λέμε “φαιά ουσία” του εγκεφάλου και του νου, ανάλογα θεωρούμε το γκρι (φαιός σημαίνει σταχτής, γκρίζος) εκπρόσωπο του αγώνα για την αλήθεια, τη γνώση και τη σοφία.

Πάντως η ζήτηση του γκρι δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης, οπότε και η Pantone έχει προσθέσει μία ευρεία γκάμα τόνων του συγκεκριμένου χρώματος στη νέα παλέτα της για τη μόδα, το σπίτι και τους εσωτερικούς χώρους.