![]() |
Ακριβότερα γίνονται τα αυτοκίνητα από 1η Ιουνίου… |
– Για αυτοκίνητα λιανικής τιμής (προ φόρων) αξίας μέχρι 14.000 ευρώ, ο συντελεστής θα είναι 4%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) από 14.001-17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 8%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) 17.001-20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 16%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) 20.001-25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 24%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) >25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 32%
Σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων CO2 των αυτοκινήτων, μέχρι τα 100 g/km το νέο νομοσχέδιο προβλέπει έκπτωση 5% στο Τέλος Ταξινόμησης, ενώ για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 101-120 g/km δεν προβλέπεται καμία αλλαγή.
– Από 121-140 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 10%
– Από 141-160 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 20%
– Από 161-180 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 30%
– Από 181-200 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 40%
– Από 201-250 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 60%
– Από 251 g/km και πάνω το ποσοστό… γίνεται απαγορευτικό
Οι εισαγωγικές εταιρίες αυτοκινήτων ήδη μελετούν πως θα αφομοιώσουν μέρος των επερχόμενων αυξήσεων, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μας. Στόχος είναι να μην επιβαρυνθούν τόσο πολύ οι υποψήφιοι αγοραστές. Θα το αποφασίσουν η κάθε μία χωριστά, όταν ψηφιστεί το νομοσχέδιο και αρχίσει η εφαρμογή του.
Αλλαγές ωστόσο αναμένονται και στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ίδιος με τα καινούργια και θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής τιμής προ φόρων και τις εκπομπές ρύπων. Θα υπάρξει και συντελεστής απομείωσης των τιμών ανάλογα με την ηλικία του εισαγόμενου αυτοκινήτου, ενώ η έκπτωση που υπήρχε μέχρι σήμερα με υπολογισμό τα διανυθέντα χιλιόμετρα θα μειωθεί από 30% σε 10%, γεγονός που θα αποτρέψει κάποιους αετονύχηδες να “πειράζουν” τα κοντέρ των αυτοκινήτων.