Πιο ακριβά τα αυτοκίνητα με αυξημένο ΦΠΑ και τέλη ταξινόμησης

Ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα από 1η Ιουνίου! Το νέο νομοσχέδιο με τους έμμεσους φόρους των 1,8 δις ευρώ, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τον νέο τρόπο υπολογισμού στα Τέλη Ταξινόμησης των αυτοκινήτων. Όσοι λοιπόν σκέφτονται την αγορά καινούριου αυτοκινήτου, θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τρεις παραμέτρους που ανεβάζουν τις τιμές: το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% και βεβαίως την απουσία της απόσυρσης.

Ακριβότερα γίνονται τα αυτοκίνητα από 1η Ιουνίου…
Ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα γίνεται επί της λιανικής τιμής (προ φόρων) με συντελεστές από 4% έως 32% και όχι με τον κυβισμό, ενώ στο άθροισμα του εκτελωνισμού θα υπολογίζονται και οι εκπομπές ρύπων:

– Για αυτοκίνητα λιανικής τιμής (προ φόρων) αξίας μέχρι 14.000 ευρώ, ο συντελεστής θα είναι 4%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) από 14.001-17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 8%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) 17.001-20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 16%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) 20.001-25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 24%
– Για αυτοκίνητα με λιανική τιμή (προ φόρων) >25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 32%

Σε ότι αφορά τις εκπομπές ρύπων CO2 των αυτοκινήτων, μέχρι τα 100 g/km το νέο νομοσχέδιο προβλέπει έκπτωση 5% στο Τέλος Ταξινόμησης, ενώ για τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν από 101-120 g/km δεν προβλέπεται καμία αλλαγή.

– Από 121-140 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 10%
– Από 141-160 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά  20%
– Από 161-180 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά  30%
– Από 181-200 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά 40%
– Από 201-250 g/km το Τέλος Ταξινόμησης θα επιβαρυνθεί κατά  60%
– Από 251 g/km και πάνω το ποσοστό… γίνεται απαγορευτικό

Οι εισαγωγικές εταιρίες αυτοκινήτων ήδη μελετούν πως θα αφομοιώσουν μέρος των επερχόμενων αυξήσεων, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες μας. Στόχος είναι να μην επιβαρυνθούν τόσο πολύ οι υποψήφιοι αγοραστές. Θα το αποφασίσουν η κάθε μία χωριστά, όταν ψηφιστεί το νομοσχέδιο και αρχίσει η εφαρμογή του.

Αλλαγές ωστόσο αναμένονται και στην εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, αφού ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ίδιος με τα καινούργια και θα υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής τιμής προ φόρων και τις εκπομπές ρύπων. Θα υπάρξει και συντελεστής απομείωσης των τιμών ανάλογα με την ηλικία του εισαγόμενου αυτοκινήτου, ενώ η έκπτωση που υπήρχε μέχρι σήμερα με υπολογισμό τα διανυθέντα χιλιόμετρα θα μειωθεί από 30% σε 10%, γεγονός που θα αποτρέψει κάποιους αετονύχηδες να “πειράζουν” τα κοντέρ των αυτοκινήτων.