Παλαιότερα πολλές εταιρίες χρησιμοποιούσαν ονομασία στα μοντέλα τους ανάλογα με τον κυβισμό. Για παράδειγμα, μια BMW 320i χρησιμοποιούσε κινητήρα 2,0 λίτρων injection, μια Mercedes-Benz S500 έναν 5-λίτρο V8 κ.ο.κ. Μετά βέβαια ήρθε το λεγόμενο downsizing και πολλά νούμερα στις ονομασίες έμειναν αλλά χωρίς να εκπροσωπούν πλέον τον κυβισμό. Οπότε τα πράγματα έγιναν πιο μπερδεμένα, τουλάχιστον για μάρκες με αριθμητική ονοματολογία στα μοντέλα τους.
Αυτό πάει να αποφύγει τώρα η Audi, η οποία ανακοίνωσε επισήμως ότι αλλάζει ο τρόπος ονομασίας των μοντέλων της πιστεύοντας ότι θα κάνει τα πράγματα πιο ξεκάθαρα στο άμεσο μέλλον αλλά και στο πιο μακρινό, όταν και θα έρθουν και τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Ο τρόπος που το νέο σύστημα ονοματολογίας έχει μια λογική, αρκετά απλή αν το καλοσκεφτούμε, αλλά σίγουρα θα μας πάρει λίγο καιρό για να συνηθίσουμε. Η ονομασία που χαρακτηρίζει το μέγεθος του μοντέλου παραμένει. Έτσι το νέο Audi A4 για παράδειγμα θα παραμείνει ένα A4, αλλά αλλάζουν το υπόλοιπο. Ο τρόπος δηλαδή που γίνεται η αναφορά στον κινητήρα του. Σύμφωνα με το νέο σύστημα ονομάτων, ένας αριθμός θα εκπροσωπεί πλέον την ισχύ του κινητήρα σε kW, ασχέτως αν αυτός είναι βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικός ή πλήρως ηλεκτρικός.
Οι αριθμοί θα ξεκινούν από το 30 και θα φτάνουν έως το 70, με το 30 να απευθύνεται σε αυτοκίνητα με ισχύ από 81 έως 96 kw, δηλαδή από 110 έως 130 ίππους. Συνεπώς ένα Audi A3 1.6 TDI γίνεται Audi A3 30 TDI και ένα A4 Allroad των 252 ίππων γίνεται A4 Allroad 45 TFSI. Περίεργο; Μάλλον θα πρέπει να το συνηθίσουμε, καθώς η λογική αυτή θα αρχίσει σταδιακά να εφαρμόζεται σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τις S και RS. Πιο αναλυτικά η αντιστοίχηση των νέων αριθμών έχει ως εξής:
- 30: 110-130 ίπποι
- 35: 150-163 ίπποι
- 40: 170-204 ίπποι
- 45: 230-252 ίπποι
- 50: 285-313 ίπποι
- 55: 333-374 ίπποι
- 60: 435-463 ίπποι
- 70: 544+ ίπποι