Η Audi προχωρά ακάθεκτη στην ηλεκτροκίνηση, παρουσιάζοντας όχι μόνο αμιγώς ηλεκτρικές υλοποιήσεις αλλά και υβριδικές εκδόσεις σε υπάρχοντα μοντέλα της. Νεότερη προσθήκη στη γκάμα, πρώτο από τη νέα σειρά plug-in υβριδικών μοντέλων, το Audi Q5 55 TFSI e quattro με δίλιτρο κινητήρα TFSI και ισχυρό ηλεκτροκινητήρα. Το σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 367 ίππους, με μέση κατανάλωση 2,4 – 2,1 λίτρα/100 χλμ. και μέση εκπομπή CO2 53– 46 γρ./χλμ., με την ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου να ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP.
Το σύστημα συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 TFSI απόδοσης 252 ίππων και 370 Nm ροπής με έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Ο «σύγχρονος» ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (Permanently Synchronous Motor ή PSM) έχει μέγιστη τιμή ισχύος 105 kW και μέγιστη ροπή 350 Nm. Μαζί με τον συμπλέκτη είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο, επτά σχέσεων κιβώτιο S-tronic, για τη μεταφορά ισχύος στο σύστημα τετρακίνησης quattro μέσω τεχνολογίας ultra. Η συνδυασμένη ροπή των 500 Nm εμφανίζεται μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να είναι μόλις 5,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 239 χλμ./ώρα. Η τελική ταχύτητα αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση αγγίζει τα 135 χλμ./ώρα, αρκετή ακόμη και για οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.
Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί η μπαταρία ιόντων λιθίου. Αποτελείται από 104 πρισματικά στοιχεία και αποθηκεύει ενέργεια 14,1 kWh υπό τάση 381 V. Για βέλτιστο έλεγχο των επιπέδων θερμοκρασίας, το κύκλωμα ψύξης συνδέεται απευθείας με εκείνο του ελέγχου του συστήματος κλιματισμού και το κύκλωμα χαμηλής θερμοκρασίας, στα οποία ενσωματώνονται επίσης ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος. Το σύστημα ελέγχου κλιματισμού χρησιμοποιεί μία εξαιρετικά αποδοτική αντλία που απάγει τη θερμότητα από τα εξαρτήματα υψηλής τάσης. Με κάθε 1 kW ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να παραχθεί θερμική απόδοση 3 kW βελτιώνοντας την απόδοση του αυτοκινήτου και τα επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες.
Μόνιμη τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra
Το Q5 55 TFSI e quattro σηματοδοτεί την πρώτη φορά που το σύστημα τετρακίνησης τεχνολογίας ultra συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα. Η έξυπνη διαχείριση του συστήματος μετάδοσης λαμβάνει συνεχώς δεδομένα για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και το οδηγικό στιλ, με αποτέλεσμα η τετρακίνηση quattro να είναι πάντα έτοιμη. Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και ικανοποιητικής πρόσφυσης η μετάδοση της ισχύος στους πίσω τροχούς απενεργοποιείται. Ανά πάσα στιγμή και όποτε χρειαστεί η τετρακίνηση η ενεργοποίηση είναι ακαριαία, ενώ μέσω του Audi drive select ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει, όχι μόνο την λειτουργία του κινητήρα, αλλά και αυτήν της τετρακίνησης.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και ανάμεσα σε τρία προγράμματα κίνησης. Το υβριδικό πρόγραμμα κίνησης (Hybrid) ενεργοποιείται αυτόματα με την επιλογή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης ή χειροκίνητα μέσω του διακόπτη Mode. Διαθέσιμα είναι ακόμη τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης (EV) και πρόγραμμα διατήρησης αποθέματος μπαταρίας (Battery Hold). Στο πρόγραμμα EV το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια μέχρι ότου ο οδηγός ασκήσει περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Το πρόγραμμα EV είναι το προκαθορισμένο για κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου. Το πρόγραμμα Battery Hold διατηρεί την χωρητικότητα της μπαταρίας στο τρέχον επίπεδο, με πρόβλεψη, εφόσον κρίνεται απαραίτητο, να χρησιμοποιηθεί αργότερα, σε αστικό περιβάλλον.
Φόρτιση σε μερικές ώρες
Το Audi Q5 55 TFSI e quattro είναι συμβατό με το σύστημα φόρτισης Compact και ένα καλώδιο τύπου Mode 3 με βύσμα Type 2 για φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς. Το σύστημα Compact περιλαμβάνει καλώδια για φόρτιση σε οικιακές ή βιομηχανικές υποδοχές συν μια μονάδα ελέγχου. Προαιρετικά η Audi προσφέρει ένα εντοιχιζόμενο σύστημα φόρτισης. Μία πλήρης φόρτιση σε βιομηχανική έξοδο 400 V/16 A διαρκεί μόλις 2,5 ώρες. Ο ενσωματωμένος φορτιστής φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου με μέγιστη ισχύ 7,4 kW, ενώ ακόμη και μία άδεια μπαταρία μπορεί σε μία υποδοχή 220 V να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας και σε περίπου 6 ώρες.
Οι παραγγελίες για το Audi Q5 55 TFSI e quattro στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού.