Τα BMW i8 Coupé και i8 Roadster πλησιάζουν στο τέλος της παραγωγής τους. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο της μάρκας περνά στην ιστορία ως το πιο επιτυχημένο, ηλεκτροκίνητο σπορ μοντέλο στον κόσμο.

Η τελευταία “ευθεία” στο δρόμο για το “Hall of Fame” του σπορ αυτοκινήτου της BMW. Έξι χρόνια αφότου λανσαρίστηκε στην αγορά, σταματά ο κύκλος ζωής του BMW i8. Το σπορ μοντέλο ξεκίνησε την παγκοσμίως επιτυχημένη πορείας του ως ένας μοναδικός συνδυασμός φουτουριστικής σχεδίασης και πρωτοποριακής τεχνολογίας. Το πρώτο plug-in υβριδικό μοντέλο του BMW Group άνοιξε το δρόμο για τη σπορ και ταυτόχρονα βιώσιμη οδηγική απόλαυση και έγινε η επιτομή του πάθους της οδήγησης με ηλεκτροκίνηση. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 20.000 μονάδες από το 2014, πέτυχε υψηλότερα νούμερα από το σύνολο του ανταγωνισμού στην κατηγορία αυτή.

Το ξεκίνημα μιας στρατηγικής εξηλεκτρισμού

Το BMW i8 γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2013 μαζί με το i3. Το διπλό ντεμπούτο αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής εξηλεκτρισμού, μέσα από την οποία η BMW άρχισε να δουλεύει από νωρίς πάνω σε ένα πρόγραμμα μοντέλων προσανατολισμένων στη βιώσιμη οδηγική απόλαυση.

Το i8 ήταν το ιδανικό αυτοκίνητο για το ξεκίνημα του προγράμματος. Και αυτό δεν ισχύει μόνο για το ρόλο του ως Safety Car στο Πρωτάθλημα Formula E της FIA, που του ανετέθη το 2014. Το BMW i8 είναι το πρώτο σπορ αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με γνώμονα τη βιωσιμότητα από το ξεκίνημά του. Νέες προοπτικές ανοίχτηκαν με την αρχιτεκτονική οχήματος BMW i και το plug-in υβριδικό σύστημα. Ο συνδυασμός ενός κλωβού επιβατών από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) με ένα αλουμινένιο πλαίσιο ήταν τόσο επαναστατικός όσο και η ευφυής συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα. Η φιλοσοφία ενός οχήματος 2+2, η αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη σχεδίαση, η ευφυής δομή ελαφρού βάρους, και η καινοτόμα φιλοσοφία κίνησης, είχαν ως στόχο να καταργήσουν το ‘ασυμβίβαστο’ μεταξύ σπορ επιδόσεων και οικονομίας. Ανατρέποντας λοιπόν τα συμβατικά πρότυπα, το BMW i8 προσφέρει τις επιδόσεις ενός κορυφαίου σπορ αυτοκινήτου – σε συνδυασμό με τη μέση κατανάλωση ενός μικρού μοντέλου.

BMW i8

Ο έλεγχος του plug-in υβριδικού συστήματος σχεδιάστηκε με στόχο αφενός τη δυναμική απόκριση, αφετέρου την πιο αποδοτική συνεργασία των δύο κινητήρων. Ο θερμικός κινητήρας μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς. Έτσι έχουμε ένα σύστημα τετρακίνησης για υβριδικό όχημα που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση, την ευελιξία και την οδηγική ευστάθεια. Σε συνδυασμό και με την άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη διαθέσιμη ροπή των 250 Nm από στάση, το BMW i8 πετυχαίνει σπορ επιδόσεις με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία μηδενικών ρύπων. Το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 120 km/h στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Η συνδυασμένη ροπή και των δύο κινητήρων παράγει εμπνευσμένες επιδόσεις, επιπέδου high-performance σπορ αυτοκινήτου.

Όταν κυκλοφόρησε στην αγορά, το BMW i8 ήταν το πρώτο στον κόσμο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής εφοδιασμένο με καινοτόμους προβολείς λέιζερ. Το BMW laser light προσφέρει εξαιρετικά έντονο φωτισμό και αυξημένη εμβέλεια της δέσμης της μεγάλης σκάλας. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση ενέργειας μειώνεται και πάλι σημαντικά, ακόμα και σε σχέση με τους ήδη αποδοτικούς προβολείς LED.

Πέντε συνεχόμενες φορές στο διάστημα 2015 – 2019, το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κέρδισε τουλάχιστον ένα τίτλο στον παγκοσμίου φήμης θεσμό “Engine of the Year Award”. Επιπλέον, η αυτοκινητιστική φιλοσοφία και η τεχνολογία του BMW i8 απέσπασαν το “Auto Trophy” και το “Green Mobility Trophy” του περιοδικού αυτοκινήτου “Auto Zeitung”, το “International Paul Pietsch Award” του “auto, motor und sport” car και το “Car Connectivity Award” του “auto, motor und sport” και του “Chip”, μεταξύ άλλων. Ο τίτλος “World Green Car” απονεμήθηκε στο plug-in υβριδικό, σπορ μοντέλο, ενώ απέσπασε και τη νίκη στην κατηγορία του στην έρευνα “All-Wheel Drive Car of the Year”.

Το Βρετανικό περιοδικό “Top Gear” ανέδειξε το BMW i8 σε “Car of the Year”, όπως και η επιτροπή του “UK Car of the Year”. Ψηφίστηκε “Auto Test winner in green” από τα “Auto Test” και “Ökotrend”. Διεθνούς κύρους βραβεία όπως τα iF Design Award και red dot Award επιβεβαίωσαν τη σχεδιαστική ποιότητα και φινέτσα του μοντέλου.

BMW i8

Το εργοστάσιο της Λειψίας κατασκευάζει αυτή τη στιγμή τα 200 αντίτυπα της περιορισμένης έκδοσης Ultimate Sophisto Edition του BMW i8. Ένα από τα ειδικά μοντέλα κατασκευάστηκε το Δεκέμβριο του 2019 ως το 20.000ό αντίτυπο του plug-in υβριδικού μοντέλου. Με τέτοιο όγκο παραγωγής, το BMW i8 έχει ήδη ξεπεράσει πολλά θρυλικά σπορ μοντέλα BMW μέχρι σήμερα. Στις πωλήσεις των πιο επιτυχημένων σπορ αυτοκινήτων, βρέθηκε πολύ μπροστά από κλασικά μοντέλα όπως η BMW M1, από την οποία μόνο 399 μονάδες κατασκευάστηκαν για χρήση στο δρόμο, ακόμα και από την BMW Z8 roadster, η οποία κυκλοφόρησε σε περίπου 5.000 αντίτυπα.

Το BMW i8 θα παραμείνει στην αγορά μέχρι τα μέσα Απριλίου 2020. Στη συνέχεια, θα εξελιχθεί σε αυτό που προέβλεψαν οι αναγνώστες του “Auto Bild Klassik” μερικούς μήνες μετά το λανσάρισμά του στην αγορά, οι οποίοι το 2014, ανέδειξαν το BMW i8 σε “classic μοντέλο του μέλλοντος”.