Η BMW μας αποκάλυψε στην Ελλάδα την τρίτης γενιάς Σειρά 1, ένα εντελώς νέο μοντέλο που θα λανσαριστεί στις 28 Σεπτεμβρίου. Μάλιστα, η Ελλάδα θα είναι από τις πρώτες χώρες που θα υποδεχθεί τη νέα Σειρά 1, ενώ οι δημοσιογράφοι πήραμε ήδη μια πρώτη ματιά πριν μερικές ημέρες στα επίσημα αποκαλυπτήρια στην Αττική. Ναι, το trcoff.gr ήταν παρόν!

Το σημαντικότερο νέο χαρακτηριστικό στη BMW Σειρά 1 είναι η μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς, αντί για τους πίσω. Κάτι που ενδεχομένως να ενοχλεί παραδοσιακούς λάτρεις της μάρκας, ωστόσο σύμφωνα με την ίδια τη BMW η αλλαγή αυτή υπόσχεται ένα δυνατό μείγμα οδηγικής απόλαυσης και αισθητά αυξημένης ευρυχωρίας. Η μετάβαση της κίνησης από τους πίσω τροχούς στους εμπρός δεν έγινε έτσι απλά. Προηγήθηκε μία πενταετής περίοδος εξέλιξης, ενώ η BMW έχει διοχετεύσει στη νέα Σειρά 1 όλη την εμπειρία που απέκτησε τα τελευταία χρόνια στην τεχνολογία εμπρόσθιας κίνησης. Για τους πιο απαιτητικούς πάντως, η γκάμα θα περιλαμβάνει και εκδόσεις με τετρακίνηση xDrive.

Η τρίτη γενιά της BMW Σειράς 1 θα αποκαλυφθεί στο κοινό για πρώτη φορά στις 25-27 Ιουνίου 2019 στη νέα πλατφόρμα παρουσίασης BMW Group #NEXTGen στο Μόναχο. Η εκθεσιακή πρεμιέρα θα πραγματοποιηθεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον προσεχή Σεπτέμβριο και το παγκόσμιο λανσάρισμα προγραμματίζεται για τις 28 Σεπτεμβρίου 2019. Ωστόσο, πήραμε ήδη μια σύντομη πρώτη εικόνα από το μοντέλο που βρέθηκε στην Ελλάδα. Είδαμε τη Σειρά 1, την περιεργαστήκαμε και ενημερωθήκαμε αναλυτικά για τις εκδόσεις και τους κινητήρες.

Νέα φυσιογνωμία, με μεγαλύτερη μάσκα BMW

Εξωτερικά η νέα BMW Σειρά 1 εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, ενώ το γενικότερο σχήμα της μοιάζει σα να σχεδιάστηκε ως η hatchback εκδοχή της X2. Η μάσκα είναι μεγαλύτερη και πολύ πιο επιβλητική, ακολουθώντας τα πρότυπα των μεγαλύτερων και πολυτελέστερων αδελφών της Σειράς 1. Για πρώτη φορά μάλιστα στη σειρά, τα δύο “νεφρά” της μάσκας συγχωνεύονται στο κέντρο.

Στο πλάι ξεχωρίζει το γνώριμο – και ευδιάκριτο – ρύγχος καρχαρία, με έντονα σφηνοειδές προφίλ και ένα λεπτό γραφικό παραθύρου που κορυφώνεται στην πίσω κολόνα. Τα στοιχεία που προσδιορίζουν την πίσω όψη είναι το φαρδύ κάτω τμήμα και η κλίση προς τα πάνω. Αυτό δημιουργεί μία εντυπωσιακή γραμμή ώμου, που προάγει την αίσθηση στιβαρότητας, ενώ αρκετά φαρδιά είναι τα πίσω φώτα δύο τμημάτων. Προαιρετικά οι εμπρός προβολείς και τα πίσω φώτα μπορούν να είναι full-LED. Η BMW Σειρά 1 διατίθεται με νέες ζάντες αλουμινίου με διαστάσεις που ξεκινούν από 16”, ενώ εκδόσεις 19” διατίθενται προαιρετικά για πρώτη φορά.

BMW Σειρά 1 με πιο άνετο εσωτερικό

Οι πίσω επιβάτες είναι αυτοί που ωφελούνται περισσότερο στη νέα Σειρά 1, όπως και ο χώρος των αποσκευών. Γενικότερα, η πρόσβαση στην καμπίνα είναι ευκολότερη, καθώς ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 33 mm. Το πίσω τμήμα προσφέρει 19 mm έξτρα χώρο για το κεφάλι σε συνδυασμό με την συρόμενη πανοραμική ηλιοροφή που ανοίγει προς τα έξω. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν επίσης +13 mm επιπλέον στην περιοχή των αγκώνων, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι +42 mm. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 380 λίτρα, +20 από το προηγούμενο μοντέλο, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, φτάνει τα 1.200 λτ.

Η νέα BMW Σειρά 1 προσφέρει στον οδηγό την ελευθερία επιλογής ως προς τον τρόπο ελέγχου των διαφόρων λειτουργιών, ανάλογα με την κατάσταση και τις προσωπικές προτιμήσεις. Εκτός από τους συνήθεις διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και στο τιμόνι, διαθέσιμο είναι το iDrive Controller (με touchpad από το BMW Live Cockpit Plus και πάνω) και μια στάνταρ οθόνη αφής 8,8 ιντσών. Το BMW Live Cockpit Plus προσθέτει σύστημα πλοήγησης και φωνητικό έλεγχο με online επεξεργασία προφορικού λόγου, ενώ συνδυάζεται με πλήρως ψηφιακή απεικόνιση και δύο οθόνες 10,25 ιντσών.

Εκδόσεις και κινητήρες

Από το λανσάρισμα του μοντέλου θα υπάρχουν τρεις κινητήρες diesel και δύο βενζίνης, απόδοσης από 116 έως 306 ίππους. Η βασική 116d με κινητήρα 1,5lt 116 ίππων προσφέρει μέση κατανάλωση 4,2 lt/100km και εκπομπές CO2 100-110 g/km. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η BMW M135i xDrive με ισχύ 306 ίππων από το ισχυρότερο 2-λιτρο τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο της BMW. Η M135i xDrive έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 4,8 δευτ. (4,7 δευτ. με πακέτο M Performance), ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Στο ενδιάμεσο τοποθετούνται οι εκδόσεις 118i 1.5lt 140ps, 118d 2.0lt 150ps και 120d xDrive 2.0lt 190ps. Οι 116d, 118d και 118i διατίθενται στάνταρ με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic διατίθεται προαιρετικά στις 116d και 118i. Το οκτατάχυτο Steptronic θα διατίθεται προαιρετικά στην 118d και στάνταρ στις 120d xDrive και M135i xDrive (Steptronic Sport).

Η βασική έκδοση εξοπλισμού Advantage, πλαισιώνεται από τρεις ακόμα εκδόσεις εξοπλισμού που διαφέρουν μεταξύ τους εξωτερικά και εσωτερικά. Η Luxury Line αναδεικνύει τη φινέτσα και το επίπεδο άνεσης του αυτοκινήτου με στοιχεία όπως το σατινέ Αλουμίνιο και την δερμάτινη επένδυση καθισμάτων Dakota. Η Sport Line έχει μαύρες πινελιές και σπορ καθίσματα, ενώ η έκδοση M Sport έχει στοιχεία σε σατινέ αλουμίνιο, πορ προφυλακτήρες και περισσότερους αεραγωγούς.

Οι τιμές της νέας Σειρά 1

Η νέα BMW Σειρά 1 θα ξεκινήσει την πορεία της στην Ελλάδα σε τιμες από 26.125 ευρώ για την 118i και από 26.460 ευρώ για την 116d. Αναλυτικά οι τιμές έχουν ως εξής:

  • 118i 140ps: 26.125€
  • 116d 116ps: 26.460€
  • 118d 150ps: 33.540€
  • 120d xDrive 190ps: 43.550€
  • M 135i xDrive 306ps: 60.450€