Η BYD λανσάρει στην ελληνική αγορά το νέο ATTO 2, ένα μικρό SUV μοντέλο, 100% ηλεκτρικό, με φρέσκια σχεδίαση και κορυφαία ποιότητα. Ωστόσο, για μια ακόμη φορά εκπλήσει ευχάριστα η τιμή του!

Όπως λέει και η ίδια η εταιρία, πρόκειται για το πιο προσιτό της SUV. Το ATTO 2 πρακτικά είναι ένα B-SUV μοντέλο, με μήκος στα 4,3 μέτρα και βασικούς ανταγωνιστές αυτοκίνητα όπως το νέο Kia EV3 ή το ηλεκτρικό Hyundai Kona. Είναι δηλαδή στο άνω άκρο της κατηγορίας και προσεγγίζει τα C-SUV, αφού είναι μόλις 14,5 εκ. μικρότερο από το ATTO 3.

Αν γνωρίζετε τα πάντα για το ATTO 2, πάτε απευθείας στο τέλος του άρθρου για να δείτε τις τιμές και τη διαθεσιμότητα του στην Ελλάδα. Αν όμως θέλετε να μάθετε μερικές χρήσιμες λεπτομέρειες για το μοντέλο, μείνετε μαζί μας και συνεχίστε να διαβάζετε.

BYD ATTO 2

Κινητήρας και φόρτιση

Είπαμε το ATTO 2 είναι αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο! Τεχνολογικά υιοθετεί τις πιο πρόσφατες λύσεις της BYD, όπως η Blade Battery, σημαντικό, και η δομή Cell-to-Body. Ως προς τα πιο “ζουμερά” τεχνικά του χαρακτηριστικά, αξίζει να σημειωθεί ότι διατίθεται με μία επιλογή ως προς τη χωρητικότητα της μπαταρίας στις 45,1 kWh. Αυτή τροφοδοτεί έναν κινητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά και κινεί τους εμπρός τροχούς, αποδίδοντας 177 ίππους και 290 Nm ροπής. Ισχύς μικρότερη από το ATTO 3 αλλά και το μικρότερο Dolphin που αμφότερα αποδίδουν 204 ίππους αλλά εφοδιάζονται και με μεγαλύτερη μπαταρία.

Έτσι λοιπόν, το ATTO 2 προσφέρει τη μικρότερη ηλεκτρική αυτονομία σήμερα στη γκάμα της BYD, με το εργοστάσιο να ανακοινώνει 312 km εμβέλεια σε μικτή χρήση με μια πλήρη φόρτιση (κατά WLTP). Σαφώς και σε αστικές μετακινήσεις – για τις οποίες άλλωστε προορίζεται κυρίως το μοντέλο – η αυτονομία αυξάνεται στα 463 km. Οι τυπικές επιδόσεις είναι εντυπωσιακές για μοντέλο της κατηγορίας B-SUV, αφού το 0-100 km/h γίνεται σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h.

Το ATTO 2 προσφέρει δυνατότητα φόρτισης DC 65kW, η οποία επιτρέπει την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας σε 37 λεπτά, ενώ από το 30% στο 80% απαιτούνται 28 λεπτά. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας τριφασικός φορτιστής AC 11kW, ο οποίος μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία από πλήρη αποφόρτιση στο 100% σε 5,5 ώρες.

BYD ATTO 2

Γιατί είναι τόσο σημαντική η χρήση μπαταρίας Blade;

Όλα τα μοντέλα της BYD χρησιμοποιούν μπαταρίες τύπου Blade Battery, συμπεριλαμβανομένου και των plug-in υβριδικών της. Η μπαταρία αυτή χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου. Η χημεία LFP εξασφαλίζει υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ανθεκτικότητας σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, ενώ είναι 100% απαλλαγμένη από κοβάλτιο και νικέλιο. Οι μπαταρίες LFP είναι επίσης πιο ανθεκτικές σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητες στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας, γεγονός που τους εξασφαλίζει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Η κατασκευή της Blade Battery παρέχει κορυφαία ασφάλεια, καθώς υπερβαίνει τις προδιαγραφές της αυστηρής δοκιμής Nail Penetration Test – μιας απαιτητικής μεθόδου αξιολόγησης της θερμικής διαφυγής της μπαταρίας και προσομοίωσης των συνεπειών ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος.

Συμπληρωματικά με το παραπάνω, το ATTO 2 είναι το πρώτο compact μοντέλο της BYD που χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body (CTB), αντίστοιχη με τα μεγαλύτερα SEAL, SEAL U κλπ. Χάρη σε αυτή τη δομή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων και εξαιρετικά επίπεδα ακαμψίας.

Στα τεχνικά του ATTO 2

Το μοντέλο, εκτός από τη δοκιμασμένη αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD και τη δομή CTB, διαθέτει δοκιμασμένες λύσεις που το καθιστούν ευέλικτο και πρακτικό στην καθημερινότητα. Ταυτόχρονα οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, πάντα συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Έτσι έχουμε 400 λίτρα για τον χώρο αποσκευών, τιμή που το τοποθετεί στο μέσον της κατηγορίας. Φυσικά το δάπεδο στα πόδια των πίσω επιβατών είναι εντελώς επίπεδο, λόγω της δομής CTB.

Η διάταξη της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η ακτίνα στροφής είναι στα 5,25 μέτρα και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική για ένα SUV αυτού του μεγέθους, καθιστώντας το ιδανικό για τις αστικές συνθήκες αλλά και ελιγμούς κατά το παρκάρισμα. Όλες οι εκδόσεις του ATTO 2 εφοδιάζονται με ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και διαθέτουν ένα συνδυασμό αεριζόμενων δισκοφρένων μπροστά και συμπαγών δίσκων πίσω.

Το μοντέλο διαθέτει αντλία θερμότητας στο βασικό εξοπλισμό του. Αυτή η δυνατότητα, που σπανίως συναντάμε σε ανταγωνιστικά μοντέλα ακόμη και ως προαιρετική επιλογή, συμβάλλει στη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της αυτονομίας σε ακραίες συνθήκες, ιδιαίτερα σε χαμηλές θερμοκρασίες. Με απλά λόγια η χρήση της θέρμανσης στο αυτοκίνητο καταναλώνει αισθητά λιγότερη ενέργεια σε σύγκριση με άλλα συμβατικά συστήματα θέρμανσης, συνεπώς και δεν επηρεάζεται σημαντικά η αυτονομία του όταν λειτουργεί το καλοριφέρ.

Υλικά και τεχνολογίες από το πάνω ράφι

Η BYD από την αρχή μας έχει εκπλήξει ευχάριστα με την ποιότητα, την πρακτικότητα και τους χώρους, σε όλα της τα μοντέλα. Στο εσωτερικό του ATTO 2, αν και αρχικά θα περίμενε κανείς ένα ελαφρώς κατώτερο εσωτερικό από το ATTO 3, η εικόνα είναι αισθητά διαφοροποιημένη, ωστόσο προς έκπληξη όλων προς το καλύτερο. Η αισθητική δεν είναι το ίδιο ιδιαίτερη με το C-SUV της μάρκας και ίσως ακολουθούνται πιο “σίγουρες” επιλογές ώστε η εικόνα να είναι περισσότερο αρεστή σε όλους. Ταυτόχρονα όμως κυριαρχεί μια αύρα από πολύ μεγαλύτερη κατηγορία, όπως τα SEAL U αλλά και το Sealion, το μεγάλο coupe SUV που αναμένεται σύντομα. Όχι τόσο ως προς την ποιότητα αλλά ως προς την ενσωμάτωση τεχνολογιών στην οθόνη του ταμπλό και τη διάταξη σε χειριστήρια, αεραγωγούς και θήκες.

Ευτυχώς το ATTO 2 για πολλούς παραμένει αναλογικό στο εσωτερικό του, τουλάχιστον σε έναν μεγάλο βαθμό! Φυσικά στο ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη του infotainment (περιστρεφόμενη φυσικά), σε 10,1 ή 12,8 ίντσες ανάλογα με την έκδοση. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, ενώ ανεξάρτητα από την οθόνη, το λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως Spotify, YouTube, Zoom και Amazon Music. Ενδιαφέρον έχει και μια εφαρμογή που επιτρέπει την οθόνη να χρησιμοποιηθεί για καραόκε! Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA). Το σύστημα περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay, ενώ οι επιβάτες έχουν δυνατότητες φόρτισης με θύρες USB Type C 60W και Type A 18W μπροστά και δύο ακόμη θύρες στο πίσω μέρος. Η έκδοση Boost διαθέτει και βάση ασύρματης φόρτισης 15W στην κεντρική κονσόλα.

BYD ATTO 2

Αυτό που διαφοροποιεί το μικρό SUV της BYD από τον ανταγωνισμό, είναι ο εξοπλισμός του. Έτσι ως στάνταρ έχουμε δερμάτινα καθίσματα, τα εμπρός ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (η 2η έκδοση εξοπλισμού Boost περιλαμβάνει θέρμανση για τα καθίσματα και το τιμόνι), επιλογέα κίνησης με εμφάνιση κομμένου διαμαντιού,  κάμερα και αισθητήρες οπισθοπορείας, πανοραμική γυάλινη οροφή με ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο σκιάδιο, τεχνολογία NFC με δυνατότητα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί αλλά με κάρτα, smartphone ή smartwatch (το κανονικό κλειδί πάντως διατίθεται ως στάνταρ) και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) για τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών με πρίζα. Φυσικά υπάρχει και η πλούσια λίστα με τα αυτονόητα του πλήρη εξοπλισμού που για λόγους συντομίας δεν θα παραθέσουμε. Μπορείτε όμως να δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη λίστα εδώ.

Οι τιμές του BYD ATTO 2 στην Ελλάδα

Φτάσαμε λοιπόν στο ταμείο! Αν έκανες skip όλες τις πληροφορίες και ήρθες εδώ απευθείας από την αρχή, ξανασκέψου το καθώς ίσως έχασες κάτι που σε ενδιαφέρει.

Το μικρό SUV λοιπόν της BYD, πρακτικά το μικρότερο της στην Ευρώπη (μέχρι σήμερα), διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού: Active και Boost. Και τα δύο “φορτωμένα” με εξοπλισμό και τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά όσον αφορά συστήματα κίνησης, μπαταρίες και ιπποδυνάμεις. Με απλά λόγια, η φιλοσοφία της BYD είναι να έχουν όλοι τη δυνατότητα να αποκτήσουν το ίδιο μοντέλο, αφήνοντας στους πελάτες να επιλέξουν το αγαπημένο τους χρώμα ή μερικά πιο εξιδεικευμένα στοιχεία εξοπλισμού. Έτσι λοιπόν η πιο πλούσια έκδοση Boost περιλαμβάνει επιπλέον της Active:

  • εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα
  • θερμαινόμενο τιμόνι
  • ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας
  • ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες
  • αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός
  • κάμερα 360 μοιρών
  • οθόνη multimedia στια 12,8’’ (αντί για 10,1’’)
  • ασύρματη φόρτιση για smartphone
  • αναβαθμισμένο ηχοσύστημα με 8 ηχεία
BYD ATTO 2

Πάμε τώρα στις τιμές!

Το ATTO 2 Active κοστίζει στην Ελλάδα 29.990 ευρώ, ενώ η πλουσιότερη έκδοση Boost κοστίζει 31.990 ευρώ. Είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στη χώρα μας εντός του Φεβρουαρίου. Οι τιμές αυτές ΔΕΝ περιλαμβάνουν τυχόν όφελος από την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”, το οποίο ως γνωστόν είναι σε ισχύ έως τον Απρίλιο του 2025 αλλά με εξαντλημένους πόρους, τουλάχιστον μέχρι σήμερα που γράφτηκαν αυτές οι γραμμές, 8 Φεβρουαρίου 2025.

Υπάρχει έντονη φημολογία ότι θα προστεθούν νέα κεφάλαια στο πρόγραμμα και πως ήδη δικαιούχοι που αγόρασαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το τέλος του 2024 έως σήμερα θα λάβουν την επιδότηση τους πιθανά αναδρομικά. Το ίδιο ισχύει και για όσους επιλέξουν να κάνουν σήμερα την αγορά τους. Παρόλα αυτά, αν υποθέσουμε ότι όλα τα σενάρια θα κυλίσουν με το θετικότερο αποτέλεσμα, το BYD ATTO 2 επιδοτείται με το ποσό των 7.255€ έως 7.920€ ανάλογα με την έκδοση και την επιλογή χρώματος. Που σημαίνει ότι σε αυτή την περίπτωση που ισχύσει κανονικά το “ΚΗ3”, η τελική τιμή του μοντέλου για τον Έλληνα καταναλωτή θα είναι στις 22.735€ για το Active και από 24.250€ για το Boost. Είναι δηλαδή φθηνότερο – αν όχι από όλα – από τα περισσότερα B-SUV αυτοκίνητα της αγοράς, ηλεκτροκίνητα και βενζινοκίνητα!

Ακόμη και αν αγνοήσουμε εντελώς το πρόγραμμα της κρατικής επιδότησης, σήμερα το ATTO 2 είναι τοποθετημένο με μία ασυναγώνιστη τιμή στην ελληνική αγορά! Σαφώς και ως ηλεκτρικό έχει κάποιους περιορισμούς. Δεν μπορούν όλοι οι Έλληνες να αγοράσουν και να φορτίζουν συστηματικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο (προφανώς), ωστόσο για όσους εξετάζουν την επιλογή του ηλεκτρικού γενικά, το ATTO 2 είναι ένα μοντέλο που τα παρέχει όλα. Σχεδόν όλα μάλλον, αφού το σημαντικότερο του μειονέκτημα είναι η μικρή μπαταρία και η περιορισμένη αυτονομία. Αν το ψάξουμε ωστόσο, θα διαπιστώσουμε ότι για ηλεκτρικό B-SUV προσφέρει μια αυτονομία στα πλαίσια της κατηγορίας και σε καθημερινή αστική χρήση η φόρτιση που θα απαιτεί θα περιορίζεται σε 1 φορά την εβδομάδα, βαριά 2 για κάποιους με αυξημένες ανάγκες.

Ταυτόχρονα είναι ένα ποιοτικό, πλούσιο σε εξοπλισμό B-SUV, με καλές επιδόσεις, ενδιαφέρουσα σχεδίαση και το σημαντικότερο, την πιο προηγμένη μπαταρία μέχρι σήμερα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως όλα τα μοντέλα BYD συνοδεύεται με πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών/150.000 χλμ., εγγύηση 8 ετών/200.000 χλμ. για τη μπαταρία και εγγύηση 8 ετών/150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.

BYD ATTO 2

Δες τη video-δοκιμή του BYD ATTO 3