Car of the Week: Audi A1 1.2 TFSI 86 PS

2 Απριλίου 2012 |


Οδηγούμε για μια εβδομάδα το μικρότερο και φθηνότερο Audi της αγοράς και απολαμβάνουμε την καλύτερη ποιότητα κατασκευής αλλά και ποιότητα κύλισης σε αυτό το μέγεθος αυτοκινήτου. Τελικά το Α1 είναι όντως η αρχή της πολυτέλειας.

Μικρό, μοντέρνο και αν μη τι άλλο ποιοτικό, το A1 αποτελεί το πιο προσιτό μοντέλο της Audi σήμερα. Ταυτόχρονα αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους ζητούν ένα πρακτικό και οικονομικό στη χρήση (όχι στην κτήση) αυτοκίνητο. Το Α1 είναι ένα μοντέλο με το οποίο η Audi κάνει ξεκάθαρο πως ένα premium μοντέλο δε χρειάζεται να είναι και μεγάλο. Με σχεδόν 4 μέτρα μήκος, το μικρό Audi έχει την ποιότητα που συναντούμε και σε ένα Α4, ενώ εύκολα διαπιστώνει κανείς πως δεν έχει γίνει κανένας συμβιβασμός στους τομείς της ποιότητας και της πολυτέλειας. Ακολουθώντας πιστά το DNA της μάρκας, το Α1 μοιράζεται στοιχεία που συναντούμε και σε άλλα μοντέλα της γερμανικής εταιρίας και δυστυχώς παραμένει το ίδιο «ανάλατο» σχεδιαστικά. Το μοναδικό ενδιαφέρον έρχεται από τα διαφορετικής απόχρωσης τόξα οροφής και κάποιες επιπλέον χρωματικές διαφοροποιήσεις που σύμφωνα με την Audi συνθέτουν μια γκάμα 800 περίπου συνδυασμών.

Στο εσωτερικό, η ποιότητα κατασκευής είναι μακράν η καλύτερη της κατηγορίας του, με μαλακά υλικά και προσεγμένο φινίρισμα που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τα μεγαλύτερα Audi. Η πολύ καλή αφή των υλικών κατασκευής, οι στρόγγυλοι αεραγωγοί στο επάνω μέρος του ταμπλό αλλά και η ψηφιακή οθόνη πληροφοριών που αναπτύσσεται στο επάνω μέρος του ταμπλό, σε κάνουν να ξεχνάς πως πρόκειται για μικρό μοντέλο. Μακάρι όμως να μπορούσε να ήταν το ίδιο και για τους χώρους. Το Α1 μπορεί να μεταφέρει αποκλειστικά 4 επιβάτες, λόγω των 2 πίσω καθισμάτων με μια κονσόλα και θέσεις για μικρά μπουκάλια ανάμεσά τους. Οι πίσω αν είναι ενήλικες δεν κάθονται άνετα, αφού τα κεφάλια τους ίσως ακουμπούν στα πλαϊνά τμήματα της οροφής. Ευτυχώς η Audi έχει τη λύση γι αυτό, με το λανσάρισμα του 5θυρου A1 Sportback το οποίο ήδη διατίθεται στη χώρα μας και βελτιώνει την άνεση των πίσω καθισμάτων.

Ο μικρότερος κινητήρας στο μικρότερο Audi εφοδιάζεται με turbo και αυτό αν μη τι άλλο είναι πολύ θετικό. Πρόκειται για τον γνώριμο 1.2 TFSI ο οποίος όμως δεν αποδίδει 105 ίππους όπως σε άλλα μοντέλα του ομίλου, αλλά μόλις 86. Κι αυτό είναι αρκετό, καθώς τα 160 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως 3.500 σ.α.λ. που σε συνδυασμό με το συνολικό βάρους των 1.115 κιλών προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις. Με άλλα λόγια, το Α1 1.2 TFSI χρειάζεται 11,7 δευτερόλεπτα για να φτάσει στα 100 km/h και η τελική ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 180 km/h, ωστόσο καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 5,1 lt/100km και εκπέμπει 118 gr CO2/km. Εδώ το ρόλο του βέβαια έρχεται να παίξει και το μακρύ 5άρι μηχανικό κιβώτιο σε συνδυασμό με το σύστημα start/stop.

Πως όμως είναι το Α1 στο δρόμο; Άνετο, στιβαρό και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, παρά τη σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και με αρκετά σπορτίφ αίσθηση, ενώ σημαντικό είναι ότι στο σύνολό του το Α1 είναι ευχάριστο και ευκολοδήγητο στην καθημερινότητα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός: 1.197 cc

Ισχύς (PS/rpm): 86/4800

Ροπή (Nm/rpm): 160/1500-3500

0-100 km/h: 11,7 sec

Τελική ταχύτητα: 180 km/h

Μέση κατανάλωση: 5,1 lt/100 km

Εκπομπές CO2: 118 g/km

Βάρος: 1115 kg



Αρχική τιμή Audi A1 1.2 TFSI: 16.200 €

Αρχική τιμή Audi A1 Sportback 1.2 TFSI: 16.800 €


Διαβάστε ακόμη:


Audi A1 quattro στην κορυφή


Πρεμιέρα για το νέο Audi A3


Οδηγούμε το Audi A1 1.4 TFSI 122 PS DSG-7