14 Ιουλίου 2010
Όχι, αυτή δεν είναι η νέα Σειρά 7 της BMW και… ναι, της μοιάζει πάρα πολύ! Η αλήθεια είναι πως η νέα Σειρά 5 ξεφεύγει -με την καλή έννοια- από αυτά που μας είχε συνηθίσει μέχρι σήμερα και δείχνει να έρχεται από την υπερπολυτελή κατηγορία της 7άρας για να στριμωχτεί στα πλαίσια αυτής των μεγάλων premium sedan.
Παρατηρώντας τη νέα Σειρά 5 από κοντά καταλαβαίνεις αμέσως πως η BMW ανεβάζει θεαματικά τον πήχη της κατηγορίας. Εξαιρετική ποιότητα, κορυφαία ηχομόνωση, υψηλή τεχνολογία σε όλους τους τομείς και ένας διακριτικά σπορ χαρακτήρας, είναι αυτά που αποτυπώνονται στο μυαλό από τα πρώτα κιόλας λεπτά. Σχεδιαστικά, η εικόνα ακολουθεί το δρόμο που ήδη χάραξε η μεγάλη αδελφή 7άρα αλλά και η -μάλλον αποτυχημένη εμπορικά- 5 Gran Turismo. Με επιβλητική παρουσία στο δρόμο, με ρέουσες γραμμές και ένα επιθετικό ρύγχος που θυμίζει τη Ζ4, η νέα 5άρα καταφέρνει και κάνει ένα πράγμα εξαιρετικά καλά: κρύβει τις διαστάσεις της. Με μήκος σχεδόν 4,9 μ. θυμίζει μια συρρικνωμένη 7άρα, παρά τα μόλις 17 εκατοστά διαφοράς μήκους, ενώ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της Σειράς 5, είναι κατά 5,8 εκ. μεγαλύτερη. Ωστόσο, στο δρόμο καταφέρνει και κρύβει όλο αυτόν τον όγκο, χάρη στις προσπάθειες για περιορισμό του βάρους αλλά και το ιδιαίτερα στιβαρό αμάξωμά της με την τέλεια αναλογία βάρους (50/50 εμπρός και πίσω). Η 5άρα έχει όλες τις πόρτες κατασκευασμένες από αλουμίνιο, κάτι που έχει όφελος 23 κιλών, ενώ επίσης αλουμινένια είναι τα εμπρός φτερά, το καπό του κινητήρα, τα διπλά ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης και ολόκληρη η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (Integral V). Το συνολικό της βάρος είναι 1.754 κιλά.
Η πολυτέλεια στο εσωτερικό είναι δεδομένη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η σχεδίαση, στα γνωστά πρότυπα της BMW, είναι απλή, με μεγάλες επίπεδες επιφάνειες και κορυφαία εργονομία. Η κεντρική κονσόλα έχει μια κλίση 7 περίπου μοιρών προς τον οδηγό, ενώ στην κορυφή της βρίσκεται μια έγχρωμη οθόνη 10,2 ιντσών όπου προβάλλονται όλες οι ενδείξεις μέσω του συστήματος iDrive 2ης γενιάς. Η λίστα του εξοπλισμού είναι ατελείωτη, ενώ η 523i της δοκιμής μας διέθετε πέραν του στάνταρ εξοπλισμού γυάλινη ηλεκτρική οροφή, μαύρη επένδυση οροφής, προειδοποίηση εγκατάλειψης λωρίδας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (με ενδείξεις στους εξωτερικούς καθρέπτες αν υπάρχει όχημα στην τυφλή γωνία), σύστημα πλοήγησης Professional, δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, ατμοσφαιρικό φωτισμό, σπορ αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων Steptronic με μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι και το Dynamic Drive Control. Το τελευταίο, επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει διαφορετικές ρυθμίσεις για την ανάρτηση του οχήματος και τα επιμέρους συστήματα, επιλέγοντας ανάμεσα σε 4 θέσεις: Comfort, Normal, Sport και Sport+. Εκτός από την σκληρότητα των αμορτισέρ, μεταβάλλεται η απόκριση στο γκάζι, η χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Ταυτόχρονα αλλάζει η λειτουργία του συστήματος ευστάθειας, το οποίο απενεργοποιείται μερικώς στη θέση Sport+.
Κάτω από το μυώδες καπό, βρίσκεται ο γνωστός 3-λιτρος «straight six» κινητήρας, ο οποίος στην περίπτωση της 523i αποδίδει 204 ίππους. Αρκετοί για να κινήσουν το μεγάλο αμάξωμα, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να προσφέρουν οδηγικές συγκινήσεις και ατελείωτες πλαγιολισθήσεις. Για όσους πιστεύουν ότι είναι πρέπον για μια 5άρα να πηγαίνει… με το πλάι, υπάρχουν οι εκδόσεις 535i με 306 ίππους και 550i με τον twin turbo V8 των 408 ίππων. Η μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς (φυσικά) μέσω ενός 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου στο βασικό εξοπλισμό. Όπως κάθε σύγχρονη BMW, η νέα Σειρά 5 εξοπλίζεται με το πολυβραβευμένο τεχνολογικό πακέτο BMW EfficientDynamics. Ένας συνδυασμός επιμέρους συστημάτων εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO2, μεγιστοποιώντας παράλληλα τη δυναμική και την απόδοση.
Στην πράξη, η 523i κινείται άνετα και αρκετά σβέλτα και φυσικά με περίσσεια άνεση, απορροφώντας αρκετά τις ανωμαλίες και τις κακοτεχνίες. Ακόμη και στη ρύθμιση Sport, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ ο όποιος σπορ χαρακτήρας ξεδιπλώνεται καλύτερα στη ρύθμιση Sport+ του συστήματος DDC. Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αν και παρέχει κάπως ψεύτικη αίσθηση, είναι ιδιαίτερα άμεσο και με το απαραίτητο «βάρος». Οι συνολικές επιδόσεις της 523i μπορεί να βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, οι 204 ίπποι όμως κρίνονται αρκετοί για το entry level μοντέλο. Η αυξημένη φορολογία για το 3-λιτρο μηχανικό σύνολο, την καθιστά μάλλον απαγορευμένη για τα ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι διαθέσιμος και ο δίλιτρος κινητήρας των 170 ίππων στη νέα έκδοση 520i.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 2.996 cc
Ισχύς (PS/rpm): 204/6.100
Ροπή (Nm/rpm): 270/1.500
0-100 km/h: 8,5 sec
Τελική ταχύτητα: 234 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 178 g/km
Βάρος: 1.754 kg
Αρχική τιμή BMW 523i: 59.230* €
Το αυτοκίνητο της δοκιμής εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 70.000 € με το συγκεκριμένο εξοπλισμό.
*Τιμή σύμφωνα με τιμοκατάλογο της BMW Hellas της 1ης Ιουλίου 2010 και ΦΠΑ 23%.
Διαβάστε ακόμη:
BMW X6 xDrive35i
BMW Z4 sDrive35i
BMW 320i M Pack