Στους παλιότερους, το άκουσμα του ονόματος Delta φέρνει μνήμες από τις θρυλικές Integrale και την κυριαρχία τους στους αγώνες ράλι. Για τους πιο νέους, Delta σημαίνει κύρος, πολυτέλεια και φινέτσα. Σε κάθε περίπτωση όμως, το όνομα αυτό έχει βαριά κληρονομιά και μια δική του ξεχωριστή θέση στην ιστορία της αυτοκίνησης.
Η Delta διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρες turbo που αποδίδουν από 120 έως 200 ίππους. Ανήκει στην κατηγορία των μικρομεσαίων, αν και έχει διαστάσεις αρκετά μεγαλύτερες από ανταγωνιστικά μοντέλα (μήκος 4,5 μέτρα, πλάτος 1,8 μ., ύψος 1,5 μ. και μεταξόνιο 2,7 μ.), γεγονός που υπόσχεται ευρυχωρία για όλους τους επιβάτες. Σχεδιαστικά, ξεχωρίζει από την επιβλητική εμπρός γρίλια και τα LED ημέρας που την κάνουν να διακρίνεται από μακριά, ενώ διαθέτει και αρκετές καμπύλες με αποκορύφωμα το πίσω μέρος. Τα κάθετα πίσω φώτα LED υπογραμμίζουν την κομψότητα της Delta και η δίχρωμη βαφή μας υπενθυμίζει τις σπουδαίες Lancia του παρελθόντος.
Ο ξεχωριστός χαρακτήρας είναι ορατός και στην καμπίνα, όπου υπάρχουν καλής ποιότητας υλικά και μια ιδιαίτερα προσεγμένη σχεδίαση με hi-tech ύφος. Η γυάλινη ανοιγόμενη οροφή γεμίζει φως το εσωτερικό, στο οποίο πέντε επιβάτες ταξιδεύουν άνετα και χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Από πλευράς εξοπλισμού, η έκδοση των 150 ίππων διαθέτει στάνταρ 6 αερόσακους, ESP με ASR, EBA και Hill Holder, ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής ΜΡ3 και χειριστήρια στο τιμόνι, air condition, φώτα ημέρας LED και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Η πλούσια έκδοση Platino διαθέτει επιπλέον ηχοσύστημα Hi-Fi BOSE, αισθητήρες βροχής και φωτός, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δίχρωμη εξωτερική βαφή και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν η μεσαία από πλευράς ισχύος, με κινητήρα 1,4 λίτρων turbo και 150 ίππους. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για το ύφος του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, η Delta διαθέτει αρκετή σπιρτάδα και απόκριση σε όλο το φάσμα των στροφών. Η οδική συμπεριφορά της είναι αρκετά ισορροπημένη. Η ανάρτησή χρησιμοποιεί γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με ρυθμίσεις προσανατολισμένες στην άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι κλίσεις στις στροφές τρομάζουν ή επηρεάζουν την καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Αυτό που κάνει την εμπειρία οδήγησης ακόμη πιο ευχάριστη και ασφαλή, είναι τα συστήματα υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται, όπως το AHS (Absolute Handling System) με ένα εξελιγμένο πρόγραμμα ευστάθειας (ESP), ASR (Anti Slip Regulation) και Hill Holder για ξεκίνημα σε ανηφόρα.
Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για ένα μοντέλο που απευθύνεται σε αυτούς που επιθυμούν να ξεχωρίζουν αλλά και σε όσους αγοράζουν αυτοκίνητο με την καρδιά και όχι με τη λογική. Γνήσιο προϊόν της ιταλικής σχολής, με κορυφαία σχεδίαση και ίσως μικρές ατέλειες σε ποιότητα και εργονομία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.368 cc
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/5.500
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 206/2.250
0-100 χλμ./ώρα: 8,7”
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Μέση κατανάλωση: 7,0 λτ./100 χλμ.
Βάρος: 1.320 kg
Τιμή Lancia Delta 1.4 Turbo 150 hp: 21.100 €*
Τιμή έκδοσης αυτοκινήτου δοκιμής (έκδοση Platino με Blue & Me): 26.520 €
* Τιμή σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο Νοεμβρίου της Fiat Group Automobiles Hellas