Car of the Week: Lancia Delta 1.8 Di Turbo 200PS

29 Μαρτίου 2010


Το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της Lancia είναι η Delta στην έκδοση 1.8 Di Turbo, ένα μοντέλο που συνδέει ιδανικά τον πολυτελή χαρακτήρα με το ένδοξο παρελθόν της μάρκας στις γρήγορες εκδόσεις. Άλλωστε, το άκουσμα και μόνο του ονόματος Delta φέρνει στη μνήμη εικόνες από τις επιτυχίες στους αγώνες.

Όχι, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με εκδόσεις του παρελθόντος, όπως η θρυλική Delta Integrale. Παρά τους 200 υπερτροφοδοτούμενους ίππους της, η σύγχρονη Delta 1.8 Di Turbo καταφέρνει και διατηρεί ένα πιο σοβαρό ύφος. Είναι σαφώς ένα πιο «κουστουμτζίδικο» αυτοκίνητο που σε μεταφέρει με απόλυτη άνεση και ταχύτητα στον προορισμό σου.

Οπτικά, η κορυφαία Delta δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τις μικρότερες αδελφές της. Οι μοναδικές αλλαγές εντοπίζονται στη διπλή απόληξη της εξάτμισης, στα μεγαλύτερα φρένα με δαγκάνες της Brembo και στις ζάντες 18 ιντσών (στην κορυφαία έκδοση Platino). Ακόμη λιγότερες είναι οι διαφοροποιήσεις στην καμπίνα, όπου διατηρείται η γνώριμη hi-tech αισθητική με αντιθέσεις του μαύρου χρώματος και των ασημί λεπτομερειών στο μοντέλο της δοκιμής μας. Η πολυτέλεια ενισχύεται από τα εξαιρετικής ποιότητας υλικά, όμορφα στο μάτι και ευχάριστα στην αφή, ενώ ιδιαίτερα πλούσιος είναι και ο εξοπλισμός.

Στην καρδιά της ισχυρότερης Delta βρίσκεται το πρόσφατο δημιούργημα της Fiat Powertrain Technologies. Ο κινητήρας των 1.742 κ.εκ., γνωστός και από την Alfa Romeo 159 1750 TBi, διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού και turbo, αποδίδοντας 200 ίππους. Οι κορυφαίες επιδόσεις αυτού του κινητήρα είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής της τεχνολογίας σάρωσης (Scavenging), η οποία μεγιστοποιεί τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές. Η σάρωση επιτυγχάνεται με το συνεχή έλεγχο και βελτιστοποίηση κάθε στιγμιαίας παραμέτρου λειτουργίας του κινητήρα, μεγιστοποιώντας κάθε στιγμή την απόδοσή του. Η μέγιστη ροπή των 320 Nm όχι μόνο αποδίδεται στις 1.400 στροφές, αλλά είναι και αυξημένη κατά 70% συγκριτικά με τους απλούς turbo κινητήρες, ενώ παράλληλα ο χρόνος απόκρισης είναι ο μισός, πλησιάζοντας τους χρόνους ατμοσφαιρικών κινητήρων. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η ροπή αυτού του κινητήρα είναι συγκρινόμενη με αυτή ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα V6 διπλάσιας χωρητικότητας. Στην πράξη, όλα αυτά σημαίνουν κορυφαία ελαστικότητα και άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.

Ο κινητήρας αυτός στη Delta συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο αυτόματης μετάδοσης Sportronic, 6 ταχυτήτων, με paddles ενσωματωμένα στην κολόνα του τιμονιού. Το λογισμικό διαχείρισης του κιβωτίου εκτιμά τις διαφορετικές οδηγικές συνθήκες και προσαρμόζεται αυτόματα στο εκάστοτε οδηγικό στυλ, ενώ ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και μεταξύ τριών προκαθορισμένων προγραμμάτων οδήγησης: Normal, Winter και Sport.

Η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων παραμένει ίδια με αυτή των υπολοίπων εκδόσεων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), ωστόσο ως στάνταρ η Delta 1.8 Di Turbo διαθέτει ένα νέο μεταβλητό σύστημα ηλεκτρονικής απόσβεσης των αμορτισέρ (RSS – Reactive Suspension System) που μειώνει τους κραδασμούς και τις κλίσεις του αμαξώματος. Το σύστημα, κατά τη λειτουργία SPORT του αυτόματου κιβωτίου, μεταβάλλει τόσο τη λειτουργία της ανάρτηση όσο και την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του γκαζιού και την παρεμβατικότητα του ESP της Delta, εξασφαλίζοντας πιο δυναμική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα, στην SPORT λειτουργία, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει σχέσεις σε υψηλότερες στροφές, αναδεικνύοντας το σπορ ύφος της Delta.

Ολοκληρώνοντας, αυτό που συμπεραίνει κανείς οδηγώντας τη Delta των 200 ίππων, είναι ότι πρόκειται για ένα πολυτελές μοντέλο που μπορεί να ταξιδεύει ξεκούραστα ακόμη και σε παράνομες ταχύτητες. Αν θέλετε να επενδύσετε 30.000+ ευρώ σε ένα δυναμικό και σπορ χάτσμπακ των 200 ίππων, τότε θα πρέπει να διαγράψετε τη Delta από τη λίστα των επιλογών σας. Αν όμως ζητάτε επιδόσεις σε συνδυασμό με άνεση, πολυτέλεια και στυλ, τότε η Delta σίγουρα θα σας ικανοποιήσει.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1742 cc
Ισχύς (PS/rpm): 200/5000
Ροπή (Nm/rpm): 320/1400-3750
0-100 km/h: 7,4 sec
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Μέση κατανάλωση: 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 185 g/km
Βάρος: 1430 kg

Αρχική τιμή Lancia Delta 1.8 Di Turbo: 29.200 €*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής (έκδοση Platino με έξτρα Easy Parking): 34.335 €*

*Σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο της 15ης Μαρτίου 2010 της Fiat Group Automobiles Hellas.

Διαβάστε ακόμη:
Lancia Delta 1.4 Turbo 150PS