Car of the Week: Opel Astra GTC 1.4T 140ps

16 ιουλίου 2012     

Το εντυπωσιακό Astra GTC δίνει άλλο αέρα στη γκάμα του δημοφιλούς Opel κι εμείς έχουμε στα χέρια μας τη μικρή έκδοση των 140 ίππων για κάποια πρώτα συμπεράσματα, μέχρι να επιστρέψουμε με μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα, έχοντας οδηγήσει και το ισχυρότερο Astra GTC 1.6T των 180 ίππων.

Το Astra GTC είναι ένα μοντέλο που περίμεναν πολλοί. Δυναμικό, κομψό και αν μη τι άλλο σπορ, με μεγάλη γκάμα κινητήρων (από 120 έως 280 ίππους), ήρθε δυστυχώς στη χειρότερη εποχή για την ελληνική πραγματικότητα. Υπό άλλες συνθήκες, θα κάναμε λόγo για το νέο βασιλιά της κατηγορίας που θα είχε εκθρονίσει το Volkswagen Scirocco μετά από μια τετραετία στην κορυφή των μικρομεσαίων coupe. Κι αυτό γιατί το Astra GTC είναι το ίδιο καλό με το Scirocco σε όλους τους βασικούς τομείς (ποιότητα, άνεση, επιδόσεις) και ταυτόχρονα είναι πιο φρέσκο σχεδιαστικά.

Χαρακτηριστικό το πλευρικό νεύρο.

Με την πρώτη ματιά, το μοντέλο είναι ότι πιο κοντινό στο εντυπωσιακό Astra GTC Paris Concept, το πρωτότυπο που “αποσβόλωσε” όλους μας τότε, το Σεπτέμβριο του 2010. Το τελικό Astra GTC παραγωγής δεν έχει κανένα κοινό σημείο με την υπόλοιπη οικογένεια Astra, με εξαίρεση τους εξωτερικούς καθρέπτες και την κεραία οροφής. Τα 6 από τα 7 σχέδια ζαντών (17 έως 20 ιντσών) είναι επίσης νέα, ενώ συγκριτικά με το 5θυρο μοντέλο, το GTC “κάθεται” χαμηλότερα κατά 15 mm, το μεταξόνιο είναι αυξημένο κατά 10 mm, ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια κατά 40 mm εμπρός και 30 mm πίσω. Το αποτέλεσμα είναι ένα φαρδύ και χαμηλό αυτοκίνητο, με εντυπωσιακά και πιο αιχμηρά φωτιστικά σώματα εμπρός, ανασηκωμένο πίσω μέρος και μια δυναμικότητα που κάνει αδύνατο το να μη το προσέξεις στο δρόμο!

Ορατότητα από τη θέση του οδηγού.

Λιγότερες αλλαγές βέβαια υπάρχουν στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ δεν υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις από την υπόλοιπη γκάμα Astra. Η εργονομική κονσόλα παραμένει στο κέντρο (με τους αμέτρητους διακόπτες που πρέπει απλά να συνηθίσεις), όπως και ο πλήρης πίνακας οργάνων με λευκό φωτισμό, που αλλάζει σε έντονο κόκκινο με την επιλογή Sport του προαιρετικού FlexRide. Μοναδικό ίσως “μελανό” σημείο αποτελεί η περιορισμένη ορατότητα στις εμπρός γωνίες του παρμπρίζ, λόγω της έντονης κλίσης του και την υποχρεωτική λύση του “φινιστρινιού”. Σε επίπεδο χώρων, παρά τον coupe σχεδιασμό του, 4 ενήλικες επιβάτες θα ταξιδέψουν άνετα με τις αποσκευές τους και αυτό χάρη στο αρκετό διαθέσιμο εσωτερικό πλάτος αλλά και το άφθονο εσωτερικό ύψος παρά την χαμηλή γραμμή της οροφής.

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του Astra GTC ωστόσο, βρίσκονται κρυμμένα από την κοινή θέα. Ο λόγος για την εμπρός ανάρτηση, η οποία μοιράζεται χαρακτηριστικά με το Insignia OPC και για πρώτη φορά εφαρμόζεται το νέο σύστημα εμπρός άξονα που η Opel ονομάζει HiPerStrut (High Performance Strut). Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται χωρίς αλλαγές και στο ισχυρότερο Astra OPC (εκεί σε συνδυασμό με σκληρότερη ρύθμιση και μηχανικό μπλοκέ διαφορικό). Με απλά λόγια, το HiPerStrut, σε σχέση με τη στάνταρ ανάρτηση McPherson του Astra, προσφέρει βελτιωμένη πρόσφυση, μειώνει το σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού σε μια στροφή και αυξάνει το feedback για μια πιο ακριβή και σπορτίφ οδηγική αίσθηση. Στην πράξη; Υπό πίεση ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι το τιμόνι παρέχει καλύτερη πληροφόρηση σε σχέση με το 5θυρο Astra, ενώ το εμπρός τμήμα “βουτάει” στο εσωτερικό της στροφής θυμίζοντας της λειτουργία των ηλεκτρονικών “ψευτοπλοκέ”, χωρίς ωστόσο να υπάρχει τεχνητό φρενάρισμα στον εσωτερικό τροχό. Η πίσω ανάρτηση είναι γνωστή από το 5θυρο Astra και χρησιμοποιεί σύνδεσμο Watt’s. Αυτό με το οποίο αξίζει να εξοπλίσει κανείς το GTC είναι το σύστημα FlexRide (στάνταρ στην έκδοση Sport), με συνεχώς ελεγχόμενη απόσβεση και δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τρεις ρυθμίσεις: Standard, Tour και Sport. Εκτός από τη μεταβολή στη σκληρότητα των αμορτισέρ αλλάζει η απόκριση στο γκάζι και η υποβοήθηση στο τιμόνι, ενώ στο Sport τα όργανα αλλάζουν σε κόκκινο φωτισμό, όπως είπαμε, που ωστόσο μπορεί να γίνει κουραστικός κατά τις βραδινές ώρες.

Στο κομμάτι των κινητήρων, η έκδοση των φωτογραφιών μας είναι αυτή με τον 1,4 lt Turbo και τους 140 ίππους. Ίσως η πιο λογική επιλογή, με ικανοποιητικές επιδόσεις για τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού. Όσοι ζητούν κάτι περισσότερο, τότε ο 1,6 Turbo με τους 180 ίππους αποτελεί μονόδρομο (δεδομένου ότι ο 2-λιτρος του OPC δεν απευθύνεται πλέον στον μέσο Έλληνα), ενώ προς τα κάτω υπάρχει και η επιλογή του 1,4 Turbo με 120 ίππους τον οποίο συνιστούμε μόνο στην περίπτωση που δεν σας φτάνει το κεφάλαιο αγοράς κατά 500 ευρώ. Από την άλλη φυσικά, υπάρχει κι ένας diesel 1,7 lt ο οποίος και αποδοτικότερος είναι από τον 1.4Τ αλλά και οικονομικότερος με μέση κατανάλωση μόλις 4,5 lt/100km (6,0 lt/100km το 1.4Τ).

Ολοκληρώνοντας, λέμε ένα μεγάλο ΝΑΙ στο Opel Astra GTC. Είναι ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ενθουσιώδεις οδηγούς, που αν και σπορ σε σχεδίαση και φιλοσοφία δεν θα χαλάσει την καθημερινή άνεση και πρακτικότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και αυτή την ωραία αίσθηση του να οδηγείς και να σε παρατηρούν οι γύρω σου. Και όλα αυτά χωρίς να κοστίζει μια περιουσία, καθώς η έκδοση των 140 ίππων τιμάται από τις 18.900 ευρώ. Αυτό που ίσως θα χρειαστεί να ξοδέψετε επιπλέον είναι 400 ευρώ για μια τετράδα ζάντες 19 ιντσών (800 ευρώ για 20’’), καθώς οι στάνταρ 18άρες (235/50 R18) δείχνουν μικρές κάτω από τους τεράστιους θόλους του GTC.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.364 cc
Ισχύς (PS/rpm): 140/6.000
Ροπή (Nm/rpm): 200/1.850
0-100 km/h: 9,9 sec
Τελική ταχύτητα: 201 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0 lt/100 km (στην πράξη είδαμε τιμές γύρω στα 7,0-7,5)
Εκπομπές CO2: 140 g/km
Βάρος: 1.395 kg


Αρχική τιμή Opel Astra GTC: 18.400 € (έκδοση 1.4Τ 120ps Edition)
Τιμή έκδοσης δοκιμής Opel Astra GTC 1.4T 140ps Sport: 21.000 €

Διαμορφώστε ΕΔΩ το Opel Astra GTC της επιλογής σας.

Διαβάστε ακόμη:
Opel Astra GTC: Περισσότερες φωτογραφίες
Δείτε τις τιμές του Opel Astra GTC
Opel Astra OPC: Το ταχύτερο όλων των εποχών
Αποκάλυψη για το Opel Adam [+video]

Οδηγούμε ακόμη:
Volkswagen Scirocco
Opel Astra 5d 1.4T 140ps
Volvo C30 T5
Volkswagen Beetle 1.2 TSI
Volkswagen Golf 3d 1.4 TSI 122ps
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition [+video]