Με πλήρη ανανεωμένη σχεδίαση εξωτερικά και εσωτερικά, το Toyota Yaris 3ης γενιάς είναι εδώ και μερικούς μήνες γεγονός. Σε κάποιους δείχνει πιο δυναμικό και σε άλλους πιο κακόγουστο, το σημαντικότερο ωστόσο είναι πως σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι ποιοτικότερο, πιο ευρύχωρο και πιο οικονομικό σε κατανάλωση. Το οδηγούμε για μια εβδομάδα και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Εκτός από την ονομασία, τα κοινά στοιχεία του νέου Yaris με την προηγούμενη γενιά του περιορίζονται στους κινητήρες 1,0 και 1,33 λίτρων. Κατά τα άλλα υπάρχει πλήρης επανασχεδιασμός σε όλους τους τομείς. Η εξωτερική εικόνα είναι ριζικά αλλαγμένη, θυμίζοντας τα μεγαλύτερα Auris και Avensis. Αυξημένο είναι και το συνολικό του μήκος κατά 10 εκατοστά, ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 3 εκ. και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 5 εκ. Ακόμη κι έτσι όμως παραμένει αρκετά «μαζεμένο» σε διαστάσεις και με συνολικό μήκος στα 3.885 χλστ. είναι μικρότερο από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού, προς όφελος της ευελιξίας και της ευκολίας στην πόλη. Ωστόσο, παρά την αύξηση των διαστάσεων, το νέο Yaris είναι κατά 20 κιλά ελαφρύτερο από την προηγούμενη γενιά χάρη στην εκτενέστερη χρήση ελαφρύτερου αλλά υπερ-υψηλής αντοχής ατσαλιού, τη χρήση αλουμινίου στις αναρτήσεις και από περιορισμούς σε άλλους τομείς.
Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του μοντέλου, με σημαντικότερο στοιχείο τον νέο πίνακα οργάνων που για πρώτη φορά στην 12ετή παρουσία του Yaris δεν είναι τρισδιάστατος με ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο του ταμπλό αλλά απλός και αναλογικός πίσω από το τιμόνι. Για πρώτη φορά επίσης απουσιάζουν και οι πολλαπλές θήκες και ντουλαπάκια στο ταμπλό που συναντούσαμε στα προηγούμενα μοντέλα. Στη θέση τους βρίσκουμε μια λιτή σχεδιαστικά κονσόλα με το νέο σύστημα πολυμέσων Touch & Go (διαθέσιμο σε όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής) να δεσπόζει στο κέντρο. Σε μια καλοσχεδιασμένη οθόνη αφής ενσωματώνει όλες τις βασικές λειτουργίες του οχήματος, συμπεριλαμβανομένου φυσικά του ηχοσυστήματος, συνδεσιμότητα κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και μια πρακτική κάμερα οπισθοπορείας. Μπορεί οι θήκες της προηγούμενες γενιάς να απουσιάζουν αλλά ακόμη κι έτσι υπάρχουν αρκετές για να φιλοξενήσουν τα μικροαντικείμενα των επιβατών. Ανάμεσα στα στοιχεία που επίσης ξεχωρίζουν είναι το μικρότερο σε διάμετρο και πιο κάθετα τοποθετημένο τιμόνι αλλά και η σημαντικά βελτιωμένη θέση οδήγησης. Βελτιωμένος είναι και ο χώρος των υπόλοιπων επιβατών θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών είναι 286 λίτρων και έχει διπλό δάπεδο.
Μικρότερης έκτασης αλλαγές βρίσκονται στη γκάμα των κινητήρων. Οι βενζινοκινητήρες τεχνολογίας Optimal Drive, χωρητικότητας 1,0 και 1,33 λιτ. παραμένουν, ωστόσο έχουν δεχθεί μια σειρά από βελτιώσεις με όφελος την κατανάλωση και τους χαμηλότερους ρύπους. Εντύπωση προκαλεί η απουσία του συστήματος Start&Stop το οποίο σύμφωνα με την Toyota δεν είναι πλέον απαραίτητο, καθώς ήδη οι αναβαθμισμένοι κινητήρες είναι πολύ οικονομικοί και μέσα στο στόχο των εκπομπών ρύπων. Η έκδοση με τον κινητήρα 1,33 λίτρων που είχαμε στη διάθεσή μας αποδίδει 99 ίππους και έχει μέση κατανάλωση 5,4 λτ./100 χλμ. Εκπέμπει 123 γρ. CO2/χλμ, ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί με το Multidrive S, το νέο 7τάχυτο κιβώτιο τεχνολογίας CVT της Toyota.
Οι βελτιώσεις ωστόσο στην 3η γενιά του Yaris συνεχίζονται και σε άλλους τομείς, όπως στο πλαίσιο του οχήματος αλλά και το σύστημα διεύθυνσης. Στην πράξη το μοντέλο της Toyota εμφανίζει καλύτερη ποιότητα κύλισης και βελτιωμένη αίσθηση στο τιμόνι. Η ανάρτηση συνεχίζει να διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα πίσω και γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ωστόσο είναι αρκετά απορροφητική προς όφελος της άνεσης. Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου ενισχύεται και από το στάνταρ σύστημα ευστάθειας VSC+TRC. Πλήρης είναι και ο εξοπλισμός του Yaris, το οποίο στη βασική έκδοση Life περιλαμβάνει 7 αερόσακους, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ABS, EBA, EBD, ηχοσύστημα 6 ηχείων, θύρα USB, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, air condition και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός. Η έκδοση Active (όπως το αυτοκίνητο των φωτογραφιών μας) διαθέτει επιπλέον το Toyota Touch & Go, ενώ η έκδοση Style έχει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, σκούρα φωτιστικά σώματα, αεροτομή και σπορ ανάρτηση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.329 cc
Ισχύς (PS/rpm): 99/6000
Ροπή (Nm/rpm): 125/4000
0-100 km/h: 11,7 sec
Τελική ταχύτητα: 175 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,4 lt/100 km
(5,1 με το 7ταχυτο Multidrive S)
Εκπομπές CO2: 123 g/km
Βάρος: 1005 kg
Αρχική τιμή Toyota Yaris 1,33 lt Life: 13.000* €
Τιμή έκδοσης 1,33 lt Active: 14.500* €
*Τιμές Απριλίου 2012
Οδηγούμε ακόμη:
Audi A1 1.2 TFSI 86ps
Opel Corsa ecoFLEX 1.3 CDTi
Skoda Fabia 1.2 TSI
Suzuki Swift 1,2
Toyota iQ 1,0