Χωρίς αμφιβολία ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα του 2012 είναι το νέο Volkswagen Golf. Μετά την πρώτη μας γνωριμία στην έκδοση 1.2 TSI 85ps, επιχειρούμε μια διαφορετική προσέγγιση αυτή τη φορά, οδηγώντας την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 TDI των 105 ίππων. Και αναρωτιόμαστε: Είναι αυτή η πιο ολοκληρωμένη έκδοση του Volkswagen Golf για την Ελλάδα του 2013;
Αυτό είναι το πρώτο ερώτημα που γεννάται, οδηγώντας το μοντέλο και παρατηρώντας τη μέση κατανάλωση στο trip computer να φλερτάρει με τιμές κοντά στα 4,0lt/100km (3,8lt/100km δηλώνει επισήμως η VW). Την ίδια στιγμή 250 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. κάνουν το αμάξωμα να κινείται με εξαιρετική άνεση ακόμη και με μια “σχέση πάνω” στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Σίγουρα είναι ένας από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες στην κατηγορία (μαζί με τον 1.6 JTDM-2 της Alfa Romeo), ο οποίος εκπέμποντας 99 g CO2/km απαλλάσσει την έκδοση 1.6 TDI BlueMotion Technology από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Ο μοναδικός ίσως κινητήρας που έχει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον στη γκάμα του Golf είναι ο ολοκαίνουριος 1.4 TSI με 140 ίππους και τεχνολογία ACT (Active Cylinder Technology) που απενεργοποιεί προσωρινά τον δεύτερο και τρίτο κύλινδρο, εξοικονομώντας πάνω από 0,5 λίτρα καυσίμου στα 100 km, ανάλογα με το στιλ οδήγησης, ενώ είναι και ο οικονομικότερος βενζίνης στη γκάμα του Golf (4,7 lt/100km και 109 g/km CO2). Από πλευράς επιδόσεων αποδίδει επίσης 250 Nm ροπής και εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις από στάση σε σύγκριση με τον 1.6 TDI που οδηγούμε.
Για το νέο Golf ως αυτοκίνητο, τι να πρωτοπεί κανείς; Πρόκειται για την 7η γενιά του μοντέλου στην 38χρονη ιστορία και φυσικά την πιο προηγμένη τεχνολογικά. Μπορεί σχεδιαστικά να μην απέχει και πολύ από την 6η γενιά, ωστόσο η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται δημιουργεί νέα δεδομένα, μαζί με νέες αναλογίες αμαξώματος. Οι εμπρός τροχοί μετατοπίστηκαν κατά 43mm πιο μπροστά και οπτικά η καμπίνα επιβατών έχει μετατοπιστεί προς τα πίσω. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Golf έχει μεγαλώσει κατά 56mm (συνολικά 4,25 μ.) και φαρδύνει κατά 28mm (πλάτος 1,80 μ.), ενώ χαμήλωσε κατά 28mm (1,45 μ.). Αυξημένο είναι και το μεταξόνιό του κατά 59mm, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ευρυχωρία στην καμπίνα των επιβατών. Εκτός αυτών όμως, το νέο Golf είναι και ελαφρύτερο έως και 100 κιλά σε σχέση με τον προκάτοχό του, από μια σειρά εξοικονόμησης βάρους στον κινητήρα, το πλαίσιο, τις αναρτήσεις, τα ηλεκτρικά και το εσωτερικό.
Στην καμπίνα των επιβατών, η σχεδίαση ακολουθεί τα ήπια πρότυπα του εξωτερικού, ωστόσο ξεχωρίζουν τα πολύ ποιοτικά και μαλακά υλικά, το εξαιρετικό φινίρισμα και φυσικά η προσεγμένη εργονομία. Ανάμεσα στα νέα στοιχεία, ξεχωρίζει η φαρδιά κεντρική κονσόλα με κλίση προς τον οδηγό αλλά και η νέα οθόνη πολυμέσων με λειτουργία αφής, η οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Νέο είναι και το τιμόνι με σπορ σχεδίαση, όπως και ο πίνακας οργάνων. Από πλευράς χώρων, οι διαστάσεις είναι αυξημένες για όλους τους επιβάτες, ενώ μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών φτάνοντας στα 380 lt.
Στο δρόμο, το Golf 1.6 TDI είναι αρκετά αθόρυβο, ενώ ο τραχύς ήχος του diesel κινητήρα γίνεται αντιληπτός μόνο κατά το ξεκίνημα ή στο ρελαντί. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει αναβαθμισμένη πληροφόρηση σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, ενώ στον τομέα της ανάρτησης οι άνθρωποι της Volkswagen προχώρησαν σε κάποιες ανατρεπτικές αλλαγές. Το Golf 1.6 TDI, όπως και όλες οι εκδόσεις κάτω των 122 PS, έχει στον πίσω άξονα μια νέα ανάρτηση αρθρωτής σχεδίασης, αποτελούμενη από μια εγκάρσια δοκό με ανοικτό κάτω τμήμα και δύο συγκολλημένες πλάκες στα άκρα της, η οποία και αντικαθιστά την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που πλέον διατίθεται μόνο στις ισχυρές εκδόσεις (>122 PS). Η εμπρός ανάρτηση είναι ίδια σε όλες τις εκδόσεις και είναι τύπου MacPherson με νέα κάτω ψαλίδια. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς εκτός από το μειωμένο συνολικό βάρος δεν παρατηρείται καμία αλλαγή στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, το οποίο και παραμένει ουδέτερο, άνετο και ξεκούραστο σε πολύωρες μετακινήσεις.
Ολοκληρώνοντας, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ολιγοήμερη συμβίωση μας με το πετρελαιοκίνητο Volkswagen Golf 1.6 TDI είναι κατά κύριο λόγο θετικά. Αυτή είναι κατά τη γνώμη μας και η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του μοντέλου και παρά το σχεδόν ίδιο κόστος απόκτησης με το 1.4 TSI ACT, κλίνουμε προς το diesel παρά την απλή πίσω ανάρτηση και το 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων (η 1.4 TSI ACT φέρει πολλαπλούς συνδέσμους και κιβώτιο 6 σχέσεων). Όσο για την τιμή αγοράς, αυτή διαμορφώνεται από 19.500 ευρώ ή 18.070 ευρώ με όφελος απόσυρσης και με ένα πλήρες επίπεδο βασικού εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 7 αερόσακους, σύστημα ESP με EDL και XDS, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων Mutlicollision Brake, σύστημα ασφάλειας Pre Crash, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ένδειξη πίεσης ελαστικών, σύστημα start/stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, κλιματισμό, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής (ράδιο-CD, MP3, AUX, SD card) και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (cc): 1.598
Ισχύς (ps/rpm): 105/3.000-4.000
Ροπή (Nm/rpm): 250/1.500-2.750
0-100 km/h (sec): 10,7
Τελ. ταχύτητα (km/h): 192
Κατανάλωση (lt/100 km): 3,8
Εκπομπές CO2 (g/km): 99
Βάρος (kg): 1.295 (5d)
Αρχική τιμή Volkswagen Golf 1.6 TDI BMT 105ps Design 3d: 19.500 ευρώ (18.070 με απόσυρση)
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής*: 21.700 ευρώ
*Έκδοση 1.6 TDI BMT 105ps Generation 5d
Διαβάστε ακόμη:
First drive: Volkswagen Golf VII [+video]
Volkswagen Golf GTI Concept
Volkswagen Polo R WRC με 220ps
Volkswagen και Red Bull μαζί στο WRC
Car of the Week: Volvo V40 1.6 T3 150ps
Car of the Week: Hyundai i30 1.4 diesel
Car of the Week: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2
Car of the Week: Ford Focus 1.6 TDCi