Η ονομασία του και μόνο δηλώνει ότι θέτει τον πήχη της κατηγορίας “πολύ ψηλά”. Ο λόγος για το Volkswagen high up! ή αλλιώς την πλουσιότερη εκδοχή του νέου μικρού της Volkswagen, το οποίο οδηγήσαμε για μια εβδομάδα και μάλιστα απολαύσαμε σε μια ποικιλία καθημερινών διαδρομών.
Τι είναι αυτό που κάνει ένα μικρό αυτοκίνητο απολαυστικό; Αρχικά το μέγεθός του, που μόλις ξεπερνά τα 3,5 μ. (3,54 μ. για την ακρίβεια), γεγονός που καθιστά την ευελιξία και το παρκάρισμα απλούστατη διαδικασία. Κατά δεύτερον, ο μικρός και άκρως οικονομικός 3-κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας, με 75 ίππους στην περίπτωση του high up!, αρκετούς για την καθημερινότητα και με μια ικανοποιητική δόση σβελτάδας. Και τρίτον, η κορυφαία ποιότητα, η προσεγμένη ηχομόνωση και μια ποιότητα κύλισης που αρνείσαι να διαπιστώσεις ότι πρόκειται για ένα ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο πόλης. Σε όλα αυτά συμπληρώστε και την εξαιρετική εργονομία που μας έχει καλομάθει η Volkswagen, αλλά και τους πολύ καλούς χώρους επιβατών για τα δεδομένα της κατηγορίας. Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι το Volkswagen up! κατέκτησε τον τίτλο “World Car of the Year 2012”, ένα βραβείο που για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού απονέμεται σε αυτοκίνητο πόλης.
Ας τα δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά…
Το up! διατίθεται στην Ελλάδα σε 3 εκδόσεις εξοπλισμού, με τον κινητήρα 1,0 λίτρου σε δύο εκδόσεις ισχύος, 60 και 75 ίππων. Είναι ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να πάει κόντρα στην κρίση. Κι αυτό γιατί είναι φθηνό με αρχική τιμή στις 8.990 ευρώ (8.330 ευρώ με απόσυρση), είναι οικονομικό καταναλώνοντας 4,5-4,7 lt/100 km και έχει χαμηλά ή καθόλου τέλη κυκλοφορίας (ανάλογα με την έκδοση). Η πόλη είναι το στοιχείο του καθώς κινείται, παρκάρει και βολεύεται χωρίς δυσκολία, ενώ από πλευράς χώρων είναι πιο άνετο από τα παλαιότερα Lupo και Fox. Ταυτόχρονα καταφέρνει και είναι θεαματικά πιο νεανικό και ενδιαφέρον σχεδιαστικά, ιδιαίτερα σύγχρονο και με ένα όμορφο εμπρός που “φωνάζει” από μακριά ότι είναι Volkswagen. Πίσω, η σχεδίαση παραπέμπει σε ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας, ωστόσο η πίσω πόρτα δεν είναι απλά ένα κρύσταλλο (όπως συμβαίνει στο τρίο C1, 107, Aygo) αλλά κανονική που κρύβει πίσω της έναν ευρύχωρο και αρκετά βαθύ χώρο φόρτωσης 251 λίτρων.
Ευχάριστη είναι η εικόνα και στην καμπίνα, με απέριττη αισθητική αλλά και ποιοτικά σκληρά υλικά. Μεγαλύτερη εντύπωση ωστόσο προκαλεί το προαιρετικό σύστημα infotainment maps+more της Νavigon, με μια αποσπώμενη οθόνη αφής που προβάλλει το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και ενσωματώνει ταυτόχρονα Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή ταξιδιού και έξυπνες πληροφορίες για οικονομική οδήγηση. Επιπρόσθετα, ο οδηγός μπορεί να το εξατομικεύσει με μια σειρά από εφαρμογές, ανάλογα με τα δικά του γούστα.
Ο 1.00άρης 3-κύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και διακρίνεται για την θετική απόκριση και την χαμηλή κατανάλωση. Κατά την εβδομαδιαία γνωριμία που είχαμε με το μοντέλο των 75 ίππων, διαπιστώσαμε ότι είναι ιδιαίτερα πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού, με ικανοποιητικές επιδόσεις και ταυτόχρονα εξαιρετικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Μάλιστα το up! είναι εξίσου ικανό στον αυτοκινητόδρομο, σταθερό και αρκετά αθόρυβο, με καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, ενώ εμπνέει ασφάλεια και σε ταχύτητες άνω των 140 km/h. Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο ικανό να καλύψει ένα μεγάλο εύρος αναγκών, ενώ δείχνει ιδανικό για νέους οδηγούς, με πλήθος από gadget και έντονα σχεδιαστικά στοιχεία. Πρόσφατα η Kosmocar λανσάρισε στη χώρα μας και την 4θυρη έκδοση του up!, το οποίο με δύο επιπλέον πόρτες αυξάνει σημαντικά την πρακτικότητα του, χωρίς να αυξηθούν οι συνολικές εξωτερικές διαστάσεις του μοντέλου.
Η έκδοση high up! είναι η πλουσιότερη στη γκάμα του up! και διατίθεται αποκλειστικά με 75ps. Κοστίζει από 11.730 ευρώ και έχει πλήρη εξοπλισμό με στάνταρ ESP, 4 αερόσακους, A/C, φώτα ημέρας, διχρωμία στο εσωτερικό, ραδιο-CD με MP3 και το infotainment maps+more. Η βασική -και φθηνότερη- έκδοση του up! (take up!) με 60ps διαθέτει στάνταρ υδραυλικό τιμόνι, ABS, 4 αερόσακους, A/C και φώτα ημέρας και μάλιστα είναι από τα φθηνότερα μοντέλα της κατηγορίας με αρχική τιμή τις 8.990 ευρώ (φθηνότερο το Toyota Aygo με 8.490 ευρώ), τη στιγμή που ο ανταγωνισμός φλερτάρει μεταξύ 9.000-9.900 ευρώ. Οι 4θυρες εκδόσεις του up! κοστίζουν +380 ευρώ από τις αντίστοιχες 2θυρες, στα ίδια επίπεδα εξοπλισμού.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 999 cc
Ισχύς (PS/rpm): 75/6200
Ροπή (Nm/rpm): 95/3000-4300
0-100 km/h: 13,2 sec
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 108 g/km
Βάρος: 854 kg
Αρχική τιμή Volkswagen up!: 8.990 €
Τιμή έκδοσης δοκιμής high up! 75ps: 11.730 €
Διαβάστε ακόμη:
Οδηγούμε το Volkswagen Beetle 1.2 TSI
Online αγορές γνήσιων αξεσουάρ Volkswagen
Volkswagen Scirocco GTS
Οδηγούμε στην Ολλανδία το Toyota Yaris HSD
Renault Twingo RS Red Bull Racing RB7


































